Több mint 10.000 spanyol helységnév pályázik a Seat harmadik SUV modelljének nevére

Több mint 10.000 spanyol helységnév pályázik a Seat harmadik SUV modelljének nevére

A június 1-jén indult #SeatseekingName projekt első része sikerrel zárult, tudniillik 106 állam 13.332 lakosa csatlakozott a Seat felhívásához, amely a 2018-ban érkező harmadik SUV modell nevét hivatott eldönteni. Az első rész tegnap zárult le és a seat.com/seekingname és a seat.es/buscanombre oldalakon összesen 10.131 spanyol helységnévre vonatkozó eltérő javaslat érkezett.

Mióta a Seat márciusban közzétette új SUV modelljének érkezését, a márka immáron nagyjából 500 javaslatot kapott új, akár hétüléses kivitelben szintén rendelkezésre áll járművének a nevére, amelyek mind egy-egy spanyol helységnevet ajánlottak a márka figyelmébe. Az elvárások és az elért társadalmi benyomás arra sarkallta a vállalatot, hogy változtasson a szokásos névadási folyamaton. Mindent összevetve vált lehetővé a gyártó felé elkötelezettek részére Spanyolországban és nemzetközileg, hogy kedvenc helységnevüket ajánlják, ezt követően ugyanakkor később megválasszák a győztest.

A Seat elnöke, Luca de Meo elégedettségének adott hangot a projektet övező nagyszámú visszajelzés kapcsán: „Az elért eredmény igencsak felülmúlta minden várakozásunkat. Mivel ez az együttműködést célzó indítvány nem kizárólagosan a márka követőinek körében váltott ki óriási érdeklődést, de rajtuk kívül is több ezer ember élt a lehetőséggel, hogy új SUV modellünk részére nevet javasoljon. Mindenkire számítunk szeptemberben, amikor ezt követően a kedvencüket kell szavazatukkal támogatni.”

Miután az első fejezet lezárult, elindul a javaslatok átnézésének és előválogatásának fázisa. A Seat által rendezett fókuszcsoportokban ellenben nem kizárólagosan a márka mesterei és külsős ügynökségek, hanem heterogén országokból származó ügyfelek is részt vesznek ezt követően. Ezen kívül az egyes piacokon is végeznek vizsgálatokat, hogy kiválasszanak legalább három nevet, amelyre szavazhatnak ezt követően szeptemberben. Ebben a szakaszban nagyon sok kritériumot kell figyelembe venni, mindent összevetve példának okáért azt, hogy a nevek egyeznek-e a márka által képviselt értékekkel és a jármű jellemzőivel azonkívül hogy a ajánlott név a többi nyelvben is játszva kiejthető legyen.

A Seat a Frankfurti Internacionális Autószalont választotta a döntős nevek kihirdetésére. Mindenkinek, aki kedvenc jelöltjét szavazatával szeretné támogatni, szeptember 12. és 25. közt lehetősége lesz rá. A legtöbb szavazatot kapott titulus lesz a győztes, melyet a Seat október 15-én hirdet ezt követően ki.

A cég harmadik SUV modellje mindent összevetve csatlakozhat ahhoz a 13 modellhez, amelyek spanyol földrajzi nevek után kapták elnevezésüket. Ezt a hagyományt a Seat 1982-ben a Ronda modellel indította útnak és egészen mostanáig, a június 26-án bemutatkozó kompakt crossover Arona modellig követte ezt a szokást. A márka történetében ellenben első alkalommal fordul elő, hogy egy modell nevéről nyilvános szavazást követően születik döntés.