A Superbike VB-n 13 futamot rendeznek, hét gyártó vesz részt a versenysorozaton, egy futamban 28 motorversenyző van a pályán, és két biztonsági gépkocsi ügyel a verseny biztonságára. A Superbike biztonsági autóit vezető Cristian Siso és Nicola Cursi a motorport lelkes hívei, profi vezetők, akik az utóbbi négy évben egyesült erővel dolgoztak. A két Seat Leon CUPRA biztonsági gépkocsi minden versenyen elsőként van a pályán, ők felelősek a pálya burkolatának ellenőrzéséért, hogy a versenyen ideális állapotban legyen.
Másodpercek kérdése
A biztonsági autóként szolgáló Seat Leon CUPRA olyan sorozatban előállított gépjármű, amely mindössze 5 másodperc alatt képes 0-ról 100 km/h-ra gyorsulni. „A motorkerékpárok meglehetősen gyorsak, mindent összevetve nekünk is olyan autókra van szükségünk, amelyek erősek és jó a gyorsulásuk.” – indokolja Siso, tudniillik a pályán elérhetik a 250 km/h sebességet is.
Versenyenként csaknem 600 kilométert tesznek meg
Feladatuk a pálya alkalmasságának ellenőrzése, az időmérő- és a bemelegítő körök megtétele. A két biztonsági gépjármű által egy futamon megtett távolság akár a 600 kilométert is elérheti „Már amennyiben nem hívnak be bennünket a pályára verseny közben, amire sajnos az ez évi szezonban még nem volt példa. „- teszi hozzá Cristian Siso.
13 futam négy földrészen
90%-os páratartalom Thaiföldön, 45 fokos hőség Katarban, vagy eső és nedves pályaburkolat a franciaországi pályán. „A biztonsági gépjárműveknek minden időjárási feltételhez alkalmazkodniuk kell. Ez alapvető fontosságú a saját-, a motorkerékpárok- és
a versenyzők biztonságának érdekében. „- mondja Nicola Cursi, a kettes számú biztonsági gépjármű vezetője.