Középkategóriájú alternatívák – Már g-tron változatban is rendelhető az Audi A4 és az A5

Középkategóriájú alternatívák – Már g-tron változatban is rendelhető az Audi A4 és az A5

Két új, hosszú távon fenntartható üzemű alternatívával is szolgál az Audi a középkategóriában. A modern A4 Avant g-tron és a korszerű A5 Sportback g-tron hajtásáról szintúgy 170 lóerős, kettős üzemű 2.0 TFSI kapacitás gondoskodik, ezáltal – mint a már kapható A3 Sportback g-tron – elvárásoknak megfelelően a különösen klíma- és környezetkímélő Audi e-gas üzemanyaggal, normál földgázzal (CNG) vagy benzinnel is működtethetők. Mindkét modell máris megrendelhető a márkakereskedőknél.

A4 Avant g-tron – CNG-fogyasztás (kg/100 km): 4,4 – 3,8; benzinfogyasztás, vegyített (l/100 km): 6,5 – 5,5; szén-dioxid-kibocsátás, vegyített (g/km) (CNG): 117 – 102; szén-dioxid-kibocsátás, vegyített (g/km) (benzin): 147 – 126

A5 Sportback g-tron – CNG-fogyasztás (kg/100 km): 4,2 – 3,8; benzinfogyasztás, vegyített (l/100 km): 6,3 – 5,6; szén-dioxid-kibocsátás, vegyített (g/km) (CNG): 114 – 102; szén-dioxid-kibocsátás, vegyített (g/km) (benzin): 143 – 126

A3 Sportback g-tron – CNG-fogyasztás (kg/100 km): 3,6 – 3,3; benzinfogyasztás, vegyített (l/100 km) 5,5 – 5,1; szén-dioxid-kibocsátás, vegyített (g/km) (CNG): 98 – 89; szén-dioxid-kibocsátás, vegyített (g/km) (benzin): 128 – 117

Sportos, környezet- és klímabarát, azonfelül takarékos – a modern Audi A4 Avant g-tron és A5 Sportback g-tron maradéktalanul megfelel ezen elvárásoknak, míg mindenre kiterjedő mindennapos használhatóság jellemzi őket. Hatótávjuk akár a 950 kilométert is eléri, 500 kilométernyi gázüzemmel. Az A4 Avant g-tron alapára, ameddig az A5 Sportback g-tron jelenik meg az árlistán.

A korszerű Audi A4 Avant g-tron és a korszerű A5 Sportback g-tron orrában hasonlóképpen 2.0 TFSI motor dolgozik, 125 kW (170 LE) teljesítménnyel és 270 newtonméter maximális forgatónyomatékkal. A modern fejlesztésű aggregát az modernizált égésfolyamat leírta 2.0 TFSI benzinmotor műszaki alapjaira épül.

A modern kapacitás kiemelkedően takarékos: az A4 Avant g-tron az S tronic sebességváltóval a szabvány szerinti menetciklus esetén mindössze 3,8 kilogramm földgázt igényel 100 kilométerre, szén-dioxid-kibocsátása ekkor kilométerenként 102 gramm (benzinüzem: 5,5 l/100 km, emellett 126 g/km). Csaknem ugyanilyen eszményi értékekkel büszkélkedhet az S tronic sebességváltóval szerelt A5 Sportback g-tron is, amely gázüzemben ugyancsak mindössze 3,8 kilogrammot fogyaszt 100 kilométerre, 102 gramm szén-dioxid kibocsátása mellett kilométerenként, ameddig benzinüzemben praktikus értékei 5,6 l/100 km, továbbá 126 g/km.

A hajtásrendszer e magasfokú gazdaságossága kedvező üzemeltetési költségeket nyújt: a 100 kilométerenként csaknem négy euróra (Németország, 2017. augusztus) adódó üzemanyagköltségek jóval alacsonyabban alakulnak a vele összevethető benzinmotorokénál, a kis szén-dioxid-kibocsátás ugyanakkor adókedvezményt jelent az üzembentartó részére. Különösen kedvező üzemeltetési költségszintjük mellett a modern g-tron modellek kiemelkedően tiszta üzeműek is, mégpedig a vezetés élvezetének kárára kötött kompromisszumok nélkül. A hatfokozatú manuális sebességváltóval szerelt A5 Sportback g-tron álló helyzetből mindössze 8,5 másodperc (A4 Avant g-tron: 8,5 másodperc) alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, végsebessége ugyanakkor 226 kilométer/óra (A4 Avant g-tron: 223 km/h).

A kettős üzemű g-tron modellek az NEDC-menetciklus alatt akár 500 kilométert is megtehetnek földgázzal. Amennyiben a gáztartály nyomása – csaknem 0,6 kilogramm gázmennyiséggel – 10 bar alá kevesebb lesz, a motorszabályzás önműködően benzinüzemre vált keresztül, ezáltal újabb több mint 450 kilométer hatótáv állhat rendelkezésre. A 200 bar nyomáson 19 kilogramm gázzal feltölthető, nagyszilárdságú és biztonságos gáztartályok anyaga szénszál- (CFRP) és üvegszál-erősítésű műanyag (GFRP), és a gépkocsi hátuljában, alul kaptak helyet. Mindkét modell teljesértékű csomagteret ad, ami az A4 Avant g-tron tekintetében 415, amíg az A5 Sportback g-tron hátuljában 390 liter térfogatú.

Különösen is környezetkímélő a g-tron modellek üzeme az Audi e-gas szintetikus üzemanyaggal, amit megújuló energiaforrások felhasználásával vízből és szén-dioxidból, vagy szerves anyagokból, példaként szalmából és aprított zöldhulladékból állítanak elő. Gyártása esetén az Audi e-gas teljességében korrekten olyan mennyiségű szén-dioxidot köt meg, amennyit a jármű közlekedése alatt kibocsát. Azon megrendelői részére, akik 2018. május 31-ig rendelnek meg g-ton modellt, az Audi három évig alapszolgáltatásként nyújtsa ezt az üzemanyagot. Az ügyfelek bármely tetszőleges töltőállomáson megtankolhatják járműveiket a normál gázárat fizetve, míg az Audi az elszámolt mennyiségnek használható e-gas üzemanyagot a földgázhálózatba táplálva biztosítja a program „zöld előnyeit” és a szén-dioxid-kibocsátás legelőnyösebb csökkentését. A társaság ezzel akár 80 százalékkal is mérsékelheti g-tron flottája gázüzemi szén-dioxid-kibocsátását. Az ügyfeleknek speciális üzemanyagkártyára sincs szükségük, az Audi a kimutatások és a gépjárműk szervizadatai alapján automatán számolja el az adott gázmennyiséget. A folyamatot a TÜV Süd német teszt- és minősítő intézet felügyeli és minősíti, a g-tron ügyfelek részére mindazonáltal gépkocsijuk Audi e-gas üzemanyaggal való ellátását igazoló, továbbá a minősítésről tájékoztató dokumentumot állítanak ki.