A 100%-ban elektromos és teljesen önvezető tanulmányautó megtestesíti a Nissan Intelligent Mobility jövőképét
A Tokiói Autókiállításon bemutatkozott a Nissan IMx – a teljesen elektromos és önvezető crossover tanulmányautó, mely több mint 600 kilométeres hatótávolságot ígér.
Az továbbfejlesztett tanulmány bepillantást enged a Nissan Intelligent Mobility jövőképébe, mely a Nissan válasza a gépjárműk meghajtásával, vezetésével és társadalmi integrációjával kapcsolatos kérdésekre. A tervezés mottója a gépkocsi és vezetője közti kapcsolat megerősítése, hogy a gépjármű a vezető megbízható partnerévé váljon, és még komfortosabb és élvezetesebb vezetési élményt nyújtson.
A Nissan IMx célja, hogy megváltoztassa a vezetők mindennapjait, így ezelőtt nem rutinos élményekkel ruházza fel a közlekedést az eltérő vezetési módok kiválasztásán át.
„A zéró emissziós IMx tanulmányautó megtestesíti a Nissan Intelligent Mobility jövőképét.” hangoztatta Daniele Schillaci, a zéró emissziós járművek és áramforrás üzletág átfogó marketingért és értékesítésekért felelős alelnöke. „A Nissan célja, hogy a Nissan Intelligent Mobility-n át rövid és hosszú távon is megváltoztassa a gépjárműk és az emberek kommunikációját, ezenkívül azt, amiképpen a gépkocsik társadalmunk életébe illeszkednek.”
Élvezetesebbé teszi az utazást: Nissan Okos vezetés
Az IMx műszaki szolgáltatásainak lelke a ProPILOT jövőbeni variánsa, mely teljesen autonóm működést kínál. Ha a ProPILOT vezetési mód van kiválasztva, a rendszer behúzza a kormányt a műszerfalba, és minden ülést hátradönt, ezáltal több hely áll a vezető rendelkezésére, és a jármű utasai is egész nyugalomban élvezhetik az utazást. Ha a manuális mód kerül kiválasztásra, a jármű eredeti helyzetükbe állítja vissza a kormánykereket és az üléseket, zökkenőmentesen visszaadva a vezérlést a vezetőnek.
Az elektromos autózás kényelmét és örömét népszerűsíti a Nissan Okos meghajtás
A Nissan IMx zéró emissziós tanulmányautó a Nissan új maximális hatékonyságot kínáló EV-platformjára épül. A platform biztosítja a teljesen sík padlókialakítást, melynek eredménye a tágas utastér és nagyszerű menetdinamika. Az alacsony tömegközéppontnak köszönhető nagyszerű használhatóság mindazonáltal teljesen új karaktert ad a crossover szegmensnek.
Az erős, csakhogy csendes hajtáslánc még izgalmasabbá teszi az utazást. Az IMx hajtásáról az első és hátsó tengelyeken elhelyezett két magas hatékonyságú villanymotor gondoskodik, mindent összevetve a jármű összkerékhajtást is szolgáltat. A motorok együttes teljesítménye 320 kW, őrületes 700 Nm nyomaték mellett, melyhez az energiát egy átdolgozott és áttervezett, nagyobb energiasűrűséget kínáló, nagykapacitású aksi biztosítja. A modern akkumulátorral a gépkocsi több mint 600 kilométeres hatótávolságot ad egy töltéssel, ezáltal az utasok hosszabb kalandra indulhatnak, nélküle, hogy aggódniuk kellene az újratöltés okán.
A társadalmi infrastruktúra részévé válik: Nissan Okos kapcsolódás
A Nissan IMx úgy válik a társadalmi infrastruktúra részévé, mihelyt ezelőtt egyetlen jármű sem. Példaként, miután eljuttatta tulaját a repülőtérre, az IMx képes önállóan beparkolni magát egy olyan parkolóhelyre, ahol kapcsolódhat a helyi villamos hálózatra és „virtuális” energiatárolóként működve juttathat vissza áramot a villamos hálózatba, egyfajta kiterjesztéseként az otthonok és létesítmények energiaellátását biztosító képességeinek. Amikor a tulajdonos visszatér, az IMx felveszi őt a terminálnál és önállóan hazaviszi. A egész folyamat terjedelmes hatékonysággal történik a megnövelt akkumulátorkapacitásnak és az olyan összekapcsolt autótechnológiáknak hála, mint a Zökkenőmentes autonóm mobilitás.
Új elektromos járműtervezési filozófiák az autonóm korszaknak
Ezidáig a járművek tervezése esetén élesen elvált a külső és az utastér. A külső formaterv a biztonság érzését kínálta, amíg az utastér pompás környezetet teremtett a vezetőnek, hogy a vezetésre koncentrálhasson.
A teljesen önvezető járművek érkezésével ez a célzott megkülönböztetés jó eséllyel megszűnik. A Nissan formatervezői arra törekedtek, hogy teljesen újradefiniálják a megszokott utasteret az IMx-ben, és úgy teremtsenek szellős érzetet, hogy közben megmaradjon a privát tér szeparáltsága. Ennek elérése érdekében megkísérelték egy egységbe foglalni a gépkocsi belsejét és külsejét.
Igyekeztek kiemelni az elektromos járművek leglényegesebb tulajdonságait is – csendes és kifinomult, pedig erőteljes és dinamikus. Két japán fogalomból merítettek ihletet: ma a tér és az idő érzete, és wa a harmónia. Ez a két, látszólag ellenkező fogalom a „mozdulatlanság” és a „mozgás” együttes meglétét fejezi ki.
Külső formaterv: az elektromos járművek specifikus tulajdonságainak kifejezése
Az IMx formaterve a Nissan jellegzetes arculati elemeit felhasználva fejezi ki a jármű tiszta, sportos és elektromos mivoltát. Az ismerős V-motion hűtőrácstól induló övvonal szakaszosan emelkedve fut végig a motorháztetőn keresztül egészen a gépkocsi hátsó részéig. A jellegzetes formájú első lökhárító jókora felületei a hűtőrácstól indulva észrevétlenül olvadnak a karosszéria oldalába, a többrétegű kialakítás érzetét keltve.
A fehér karosszériával éles kontrasztot alkotó élénkvörös kiegészítő színhez az uramasari adta az ihletet, mely a szokásos japán kimonók belsejének szépségét és extravaganciáját fejezi ki.
A belső tér kialakítása: tágas és pihentető, egyszerűséggel ötvözve
Az IMx tanulmányautó belső tere a szokásos japán házakban megjelenő, egyszerűségre törekvő térkoncepciót közvetíti és a nyitottság érzetét adja.
A gépjármű OLED panoráma műszerfala a külső környezetet jeleníti meg a háttérben. A különálló, famintájú megjelenítő, mely a műszerfal alatt húzódik és körülöleli a belső ajtókárpitokat, a szokásos japán papír térelválasztó-elemekhez (shoji) hasonlóan visszafogottan közvetíti a külső környezetet az utasok részére.
Az átlós katanagare mintát lézerrel vágták az ülésekbe. A fejtámla, mely egy szokásoknak megfelelő japán összeilleszthető kirakó, a kumiki mintáját jeleníti meg, egy szilikon anyagú párnázásból, és egy 3D-nyomtatóval hozott létre keretből áll.
A mesterséges intelligencia biztosítja, hogy a vezető szem- és kézmozdulatokkal vezérelje a műszeregységet. Az intuitív kezelőfelületének betudhatóan kevesebb fizikai kezelőszervre és kapcsolóra van szükség, ezáltal az IMx utastere letisztult, viszont egyedülállóan hatékony lehet. Mindez ugyancsak segítséget nyújt egyedülálló kényelméhez.