A modern BMW X3 megjött Magyarországra

A modern BMW X3 megjött Magyarországra

Magyarországon is bemutatkozott a minden terepen kimagasló menetdinamika és a kompromisszumoktól mentes hétköznapi használhatóság egyedi egységét kínáló BMW X3 harmadik generációja.

Mádon, azonfelül Tokaj-Hegyalja festői szépségű dombjain mutatkozott be Magyarországon a BMW X3 harmadik modellgenerációja, mely az összes régebbinél lendületesebb karakterével, varázslatos formai megoldásaival, erőteljes motorpalettájával, hatékony hajtásláncával és luxus színvonalú utasterével nyitja meg a 2003 óta íródó sikertörténet új fejezetét.

A BMW X3 harmadik modellgenerációja tovább halad az elődei által megkezdett úton, sportos köntösben tárva az ügyfelek elé az emelt hasmagasságú, extrém rövid túlnyúlásokkal megrajzolt járműkoncepció off-road karakterét. Az ismerős karosszéria-arányok első pillanatra kihangsúlyozzák a modell első és hátsó tengely közti kiváló, 50: 50 arányú terhelés-elosztását, míg a modern BMW X3 erőteljes teljesítményére szemből nézve a nagyfokú mértékben megnövelt hűtőrácsok és a BMW X modellcsalád történetének első hatszög alakú ködlámpái utalnak. Hátul a háromdimenziós hatású, a külön választható extrafelszereltség részeként egész LED-technológiával dolgozó lámpák kerülnek a figyelem középpontjába, a harmadik modellgeneráció sportos énjét mindazonáltal meredeken lejtő légterelő szárny és dupla kipufogóvég nyomatékosítja.

A bajor prémiummárka tervezőmérnökei részletekbe menően fejlesztették tovább a BMW X3 futómű-technológiáját, hogy a harmadik modellgeneráció a lendületes vezetés, a precíz irányíthatóság, a stabilitás, a kormányvisszajelzések és a menetkomfort kapcsán is új szintre lépjen. A modern BMW X3 mindent összevetve nem kizárólagosan sportosabb, de komfortosabb is elődjénél. Mindehhez olyan futómű-opciók járulnak hozzá, mint az M sportfutómű, a dinamikus lengéscsillapítás-szabályzás (DDC – Dynamic Damper Control), az M sport fékrendszer és a változó áttételű kormányrásegítés.

A korszerű BMW X3 három eltérő benzines és két eltérő dízelüzemű erőforrással rendelhető meg. A portfólió csúcsán – a BMW X3 modelltörténetének első BMW M Performance tagjaként – a 265 kW / 360 lóerő maximális teljesítményű BMW X3 M40i áll (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 8,2 – 8,4 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 188-193 gramm / km)*. A benzines palettát színesíti a 185 kW / 252 lóerő maximális teljesítményre képes BMW X3 xDrive30i (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 7,4 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 168 gramm / km)* és a piaci bevezetés után nem sokkal elérhető BMW X3 20i (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 7,2-7,4 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 165-169 gramm / km)*, 135 kW / 184 lóerő maximális teljesítményű benzinmotorral. A dízelüzemű erőforrások közül kezdetben a 140 kW-os / 190 lóerős BMW X3 xDrive20d (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,0-5,4 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 132-142 gramm / km)* és a 195 kW / 265 lóerő maximális teljesítményre képes BMW X3 xDrive30d válik hozzáférhetővé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,7-6,0 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 149-158 gramm / km)*. A BMW X3 20i modell a külön választható extrafelszereltség részeként BMW xDrive okos összkerékhajtással is megrendelhető lesz. A bajor prémiumgyártó már az alapfelszereltség részeként az összes hajtáslánc-változathoz a nyolcsebességes Steptronic automataváltó hangolt változatát társítja.

A BMW EfficientDynamics járműfejlesztési stratégia szigorú alapelvei a modern BMW X3 modell tekintetében nem kizárólagosan a hatékonyságra cizellált hajtáslánc-változatokra, de a könnyűszerkezetes járműépítés okos módszereinek alkalmazására is kiterjedtek. A motortérben és a futóműben alkalmazott alumínium alkatrészek példaként tekintélyes mértékben csökkentették a modell saját tömegét, a BMW X3 harmadik modellgenerációja mindent összevetve megegyező hajtáslánccal szerelt elődmodelljéhez képest nem alig 55 kilogrammal nyom kevesebbet a mérlegen. Az újdonság légellenállási alaktényezője mindemellett kategóriaetalon 0,29.

A több nagy tudású vezetést támogató rendszert magába foglaló, félig automatizált járművezetésre összpontosító BMW Personal CoPilot innovációival a BMW X3 harmadik modellgenerációja bebiztosítja felettes státuszát az SAV modellek mezőnyében.

„2003-ban, mikor is a BMW X3 első generációja megjelent, a BMW úttörő volt a prémium SUV/SAV középkategóriában, mely az elmúlt 14 év egyik legnépesebb és legdinamikusabban növekvő szegmense lett. Az akkortól fogva eladott több mint 1,5 millió X3-as csúcsszuper bizonyíték arra, hogy a márka szerfelett jól ismerte fel az alakuló trendeket. A gépkocsi Magyarországon is sikertörténetet ír, a második generációjából 2010 és 2017 szeptembere közt több mint 1 300 db kelt el. Pillanatnyilag az ez évi év első tíz hónapját nézve a BMW X modellek értékesítési aránya 39% a magyar piacon, mely az internacionális trendeket is túlszárnyalja, mindent összevetve meg vagyunk győződve arról, hogy az újdonság újabb sikereket ér el” – hangoztatta Massimiliano Di Silvestre, a BMW Group Magyarország cégvezetője a bemutató kapcsán.