A Renault, a Nissan és a Mitsubishi Motors összesített értékesítése 6,5%-kal 10 608 366 darabra növekedett 2017-ben – ez a nemzetközileg összesen eladott személygépjárművek és kishaszongépjárművek egy kilencedét teszi ki.
Sikerült megtartani a piacvezető pozíciót a zéró emissziós járművek piacán: 2010 óta összesen 540 623 darab elektromos jármű értékesítésével
A crossoverek, kishaszongépjárművek iránti megnövekedett kereslet, mitöbb a zéró emissziós, tisztán elektromos járművek növekvő száma is hozzájárult a 6,5%-os forgalmazott darabszám-növekedéshez 2017-ben, amely a Mitsubishi szövetségbeli tagságának első éve.
Carlos Ghosn, a Renault-Nissan-Mitsubishi elnök-vezérigazgatója ezáltal nyilatkozott: „A 2017-ben eladott több mint 10,6 millió személygépjárművel és kishaszongépjárművel a Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség a Föld legjobb autóipari csoportjává vált. Ez a fejlődés jól tükrözi mind modellkínálatunk kiterjedését, átfogó piaci jelenlétünket és járműtechnológiáink vonzerejét.”
2017-ben a szövetség elemei tíz márkanéven (Renault, Nissan, Mitsubishi Motors, Dacia, Renault Samsung Motors, Alpine, Lada, Infiniti, Venucia és Datsun) közel 200 országban értékesítettek autókat.
A Renault Csoport értékesítése 2017-ben 8,5 %-kal, 3 761 634 darabra emelkedett. Ebben az évben a Renault, a nemzetközileg az egyik legelismertebb és Európa második legnagyobb francia autóipari márkája emellett a Dacia is rekordot döntött. A Renault újabb növekedéssel számol 2018-ban is, amit egyrészt internacionális tevékenységei fejlesztésével, másrészt a „Vezesd a jövőt” tervvel összhangban álló, korszerűsödött termékkínálatával kíván elérni.
A Nissan Motor Co. Ltd. az egész világon 5 816 278 járművet adott el, amely 4,6%-os növekedést jelent. Közzétették a Nissan M. O. V. E. 2022, a vállalat hatéves stratégiai tervének részleteit is.
2017-ben az Egyesült Államokban és Kínában a társaság 1,9%-os és 12,2%-os értékesítési növekedést ért el. Az Infiniti 2017-ben 246 492 járművet adott el, amely az előző évi eredményhez képest 7%-os növekedésnek felel meg.
A Mitsubishi Motors Corporation 1 030 454 járművet forgalmazott 2017-ben, ez mindazonáltal 2016-hoz képest 10%-kal jobb eredmény. Az eladott járművek számának növekedését a Mitsubishi Motors „Vezesd a növekedést” tervének elsődleges piaca, Kína segítette elő leginkább. Az éves árusítás 56%-kal emelkedett, 129 160 darabra. Kína vált a Mitsubishi Motors legnagyobb piacává a helyben készített Outlander iránti stabil keresletnek betudhatóan.
Az ASEAN régió teljesítménye is eminens volt: 17%-os növekedéssel 242 224 eladott darabszámot ért el az XPANDER, a kompakt modell Indonéziái bevezetésének betudhatóan. Japánban 7%-kal emelkedett az forgalmazás míg folytatódott a kei-autók marketing kampánya.
Még mindig piacvezető pozíció az elektromos járművek piacán
2010 vagyis a Nissan LEAF bemutatása óta a Renault-Nissan-Mitsubishi partnerség 540 623 elektromos járművet adott el nemzetközileg eltérő márkaneveken. A szövetség teljességében még mindig átfogó piacvezető a 100%-ban elektromos hajtású személygépjárművek és elektromos kishaszongépjárművek piacán.
A Nissan LEAF – az első széles nézők részére elérhető, tömeggyártású elektromos jármű – maradt a Föld legnagyobb darabszámban forgalmazott elektromos gépkocsija: 2010. decemberi megjelenése óta több mint 300 000 darabot adtak el belőle.
2017-ben mutatták be a friss Nissan LEAF-et, melyet megnövekedett hatótáv, fejlett modern műszaki megoldások és egy új, dinamikus formaterv definiál. Előző évben Japánban már piacra is került, 2018 során ugyanakkor a Föld más országaiban is bevezetik ezt követően. A korszerű Nissan LEAF-re teljes körű szinten immáron nagyjából 40 000 rendelés érkezett, ebből 13 000 rendelés származik Japánból, 13 000 az Egyesült Államokból és több mint 12 000 Európából.
A LEAF-en kívül a Nissan 2014 óta az e-NV200 elektromos kishaszongépjárművet is forgalmazza először is Európában és Japánban. A új Nissan LEAF bemutatásával egy időben a társaság nyilvánosságra hozta a korszerű 40kWh-s akkumulátorral ellátott e-NV200t is, mely újabb 100 km-es hatótávolságot ajánl Európában.
2017-ben, a harmadik egymást követő évben a Renault 23,8 százalékos részesedésével megőrizte piacvezető szerepét Európa elektromosautó-szegmensében, és értékesítési darabszámát 38%-kal növelte. Európában a Renault ZOE volt a legnagyobb darabszámban eladott elektromos gépkocsi, értékesítése 44 %-kal nőtt 2016-hoz képest.
2011 óta a Renault az egész világon több mint 150 000 elektromos járművet adott el, többek közt a Renault ZOE, a Renault Kangoo Z. E, Fluence Z. E. és a Renault Samsung Motors SM۽ Z. E. modellekből.
2017-ben mutatta be a Renault a Master Z. E. -t, amely a világon felülmúlhatatlan kibocsátásmentes kishaszongépjárművek sorozatának (Twizy Cargo, a ZOE céges gépjármű verziója, Kangoo Z. E. és Master Z. E.) tagja.
2017-ben a Renault-Nissan-Mitsubishi 91 000 elektromos járművet forgalmazott, ami 2016-hoz képest 11 százalékos növekedést jelent.