Újabb kihívással néz szembe a Volkswagen ID. R

Újabb kihívással néz szembe a Volkswagen ID. R

A mesés Pikes Peak hegyi felfutó verseny, a nagy hírű Nürburgring-Nordschleife, az ikonikus Goodwood Festival of Speed – pusztán nevük hallatára végigfut a hideg bármely autórajongó hátán. A teljesen elektromos Volkswagen ID. R ellenben nem retten meg a kihívásoktól, és nagyszerű rekordokkal büszkélkedhet a motorsport nagy presztízsű helyszínein. A Volkswagen szeptemberben újabb feladatra vállalkozik, s az elektromos versenyautó ezúttal egy teljesen új terepen, a kínai Tianmen hegyen írhatja be magát a történelemkönyvekbe. A jellegzetes távol-keleti kirándulás kardinális mérföldkő lehet az elektromos gépkocsik gyártásában, egyúttal segítséget nyújthat a Volkswagen kínai e-stratégiájában, amely már idén is varázslatos növekedést mutatott. A wolfsburgi márkavezetés tervei alapján Kínában 2035-re 50 százalékos arányt érhetnek el az elektromos gépkocsik az értékesítésben.

„Az elektromos hajtású járművek hírnökei az autógyártás új korszakát jelzik. A egykettőre piacra kerülő ID sorozattal a Volkswagen jelentőségteljesen hozzájárul ehhez a fejlődéshez, amelyiknek az ID. R-t egy megkülönböztetett nagykövetének tekintem” – nyilatkozta Dr. Frank Welsch, a Volkswagen személyautó márka műszaki fejlesztésért felelős igazgatótanácsi tagja. „Az ID. R fejlesztése, továbbá az ikonikus helyszíneken elért sikerek még tovább erősítették a technológiai jártasságok cseréjét a Volkswagen Motorsport és a Volkswagen gyártásfejlesztési osztályai közt, főleg az elektromos hajtás kapcsán. A motorsport szakértők példaként az akkumulátorcellák kialakítása és a gépkocsin belüli nagyfeszültségű alkotóelemek kezelése kapcsán szerzett tapasztalataikkal járultak hozzá a gyártásfejlesztéshez.”

Pikes Peak 2018: Meglepő bátorság a „hegyi felfutón”

A Volkswagen a mindössze 250 nap alatt kifejlesztett ID. R-rel meggyőző technikai szaktudásról tett tanúbizonyságot a Pikes Peak hegyi felfutó versenyen: 2018. június 24-én Romain Dumas maga mögé utasított mindenkit, aki valaha versenyzett az „Amerika hegyeként” is ismert Pikes Peak-en. A francia pilóta és a Volkswagen ID. R megközelítőleg 16 másodpercet vert rá a hegyi verseny korábbi rekord idejére. Dumas az ID. R-rel beállított 7:57,148 másodperces időeredménnyel első alkalommal átlépte a nyolcperces álomhatárt. Azonkívül, az ID. R lett az első olyan teljesen elektromos gépkocsi, amely abszolút pályacsúcsot futott a mesés „hegyi felfutón”.

Nürburgring-Nordschleife: Elektromos rekord a történelemkönyvek részére

A fenti siker a sport és a modern műszaki megoldás szintjén is kulcsfontosságú tényező volt abban a döntésben, amely bizalmat szavazatott az ID. R újabb fejlesztésének, és szembenézett a modern kihívásokkal. A történelmi Nürburgring versenypályáját a „Jeder lobt, was Nürburgring-erprobt” nagybetűs felirat ékesíti – magyarul ez annyit jelent, hogy egy készítmény csak akkor válhat elismertté, ha helytáll a Nürburgring teszten. A 20,8 kilométeres kör a Föld legnehezebb pályája. A cél: az elektromos gépkocsik új körrekordja volt. A fenti kihívás teljesítéséhez a mérnököknek módosítaniuk kellett az ID. R-ben fedezhető fel modern műszaki megoldást, hogy az megfeleljen a Nordschleife rendkívüli feltételeinek. Ez főként az alváz-hangolást, az energiagazdálkodást és a rekord kísérlethez elengedhetetlen gumiabroncsok korrekt kiválasztását jelentette. A Pikes Peak-től eltérően, a „zöld pokol” nagy sebességre alkalmas, hosszú, egyenes szakaszokkal jellemezhető – az ID. R eredeti változatát mindazonáltal nem erre tervezték. Az erőfeszítések kifizetődtek: 2019 júniusában Romain Dumas újból történelmet írt az ID. R volánja mögött, amikor 6:05.336 perces időeredményével csaknem 40 másodperccel megdöntötte az elektromos gépjárműk korábbi rekordidejét.

Goodwood Festival of Speed 2019: Gyorsabb a Formula 1-nél

A következő kihívást a dél-angliai jól ismert sprint verseny, a Goodwood Festival of Speed jelentette. Dumas már elsőre megdöntötte az elektromos gépkocsik rekordidejét a rendezvényen az ID. R volánja mögött 2018 júliusában. Precízen egy évvel később a páros újból startvonalhoz állt – és még magasabbra tette a lécet: Dumas 39,90 másodperces időeredményével 1,7 másodperccel túlszárnyalta a McLaren MP4/13 Formula 1 gépkocsi 20 évvel ezelőtti abszolút pályacsúcsát.

„Az rajtunk keresztül eddig beállított rekordokkal csúcsra járattuk az e-mobilitáshoz fűződő modern műszaki megoldást az ikonikus helyszíneken” – nyilatkozta Sven Smeets, a Volkswagen Motorsport igazgatója. „Ezzel szerettük volna megmutatni, mire képesek az elektromos gépkocsik. A rekordok és az egyhangú pozitív fogadtatás megmutatta, hogy az e-mobilitás már a közeljövőben pozitív hatást fog gyakorolni mindennapjainkra. Örömmel tölt el bennünket, hogy elöljárók lehetünk ezen a régióban az ID. R-ben van, Volkswagen révén alkotott úttörő korszerű műszaki megoldásnak betudhatóan.

Tianmen hegy: Úttörőmunka a Távol-Keleten

Az ID. R az Amerikai Egyesült Államokban és Európában elért nagyszerű eredményeit követően most Kínát is szeretné meghódítani, méghozzá egy olyan terepen állítana fel rekordidőt, amelyen ezelőtt gépkocsi még nem versenyzett. Tianmen Shan Big Gate Road egy nagyszerű hegyi aszfaltút, amely 99 fordulóval vezet fel az 1519 méter magas Tianmen hegyre. Az út tengerszint felett 200 méterről indul, ezt követően hihetetlenül szűk, meredek sziklás terepen kanyarog fel a csúcsra, az úgynevezett „mennyei kapuhoz”.

Az ID. R eddig sikeresen játszotta az ID. család úttörőjének szerepét, és ez nagy valószínűséggel folytatódik.