Terv alapján indult újra a nagyfeszültségű hajtásrendszer-akkumulátorok gyártása a Škoda AUTO üzemében

Terv alapján indult újra a nagyfeszültségű hajtásrendszer-akkumulátorok gyártása a Škoda AUTO üzemében

Precíz ütemtervet követ a Škoda AUTO gyártása újraindítása esetén a koronavírus okozta termelési szünetet követően, amely a folyamat egyes lépéseihez és a beszállítói láncolathoz (Supply Chain) igazodik. A Škoda székhelyén, Mladá Boleslavban, a Volkswagen Csoport hálózatról tölthető hibridmodelljei (Plug-in Hybrid) részére készülő nagyfeszültségű hajtásrendszer-akkumulátorok gyártása is a terveknek megfelelően vette megint kezdetét. Ennek alatt elsődleges fontosságú az a több mint nyolcvan munkahely-egészségügyi óvintézkedés, amelyekkel az autógyártó a lehető leghatékonyabban kívánja megelőzni gyár- és irodaépületeiben a koronavírus-fertőzést.

Április 27-én, hétfőn, a Škoda AUTO ismételten beindította a termelést csehországi gyáraiban. A társaság székhelyén, Mladá Boleslavban, a hálózatról tölthető hibridmodellek (Plug-in Hybrid) részére készülő, nagyfeszültségű hajtásrendszer-akkumulátorok gyártása is újraindult. Egészségük lehető leghatékonyabb védelme érdekében a munkatársaknak mindenkor be kell tartaniuk az ezzel kapcsolatos, most érvényes irányelveket.

Amint Christian Bleiel, a Škoda AUTO főegységgyártásának vezetője kifejtette: “Mladá Boleslav-i termelési helyszínünkön nagyfeszültségű hajtásrendszer-akkumulátorokat készítünk a vállalatcsoport heterogén márkáinak plug-in hibridmodelljei részére. Az elmúlt hetekben átfogó előkészületeket tettünk, hogy a jelen helyzetekben is biztosítsuk a terv szerinti újraindítást és már a kezdetektől produkálhassuk a járműgyártás részére elengedhetetlen darabszámot. Ennek alatt természetesen elsődleges fontosságú a lehető leghatékonyabb egészségvédelmet szolgáló, vonatkozó előírások betartása.”

Az akkumulátorrendszereket a gyártósoron szerelik össze, ezután tesztelik, beépítésüket megelőzően mindazonáltal feltöltik őket. A márka Mladá Boleslav-i főgyáregységében csaknem 200 fő dolgozik az akkuk gyártásában, de a Škoda még az ez évi évre tervezi az aktuális gyártókapacitás bővítését. A gyártási folyamat alatt 13 KUKA robot támogatja a dolgozók tevékenységét, s 210 és 500 kilogramm közti maximális teherbírásukkal átveszik tőlük a különösen nehéz vagy terjedelmes alkatrészek mozgatásának feladatát.

A Mladá Boleslav-i gyárban készülő nagyfeszültségű hajtásrendszer-akkumulátorokat már 2019 szeptember óta építik a vállalatcsoport Škoda, Audi, Seat és Volkswagen márkáinak a moduláris keresztmotoros platform (MQB) műszaki alapjaira épülő, hálózatról tölthető hibridmodelljeibe (Plug-in Hybrid). Ezen akkumulátorokat kapja a Škoda SUPERB iV is, amely szintén 2019 szeptember óta készül a Škoda AUTO Kvasinyban termelő gyárában.