Teljesült a 2018-as Stratégia első célkitűzése: a Volkswagen-csoport első alkalommal szállított ki több, mint 10 millió gépkocsit

Teljesült a 2018-as Stratégia első célkitűzése: a Volkswagen-csoport első alkalommal szállított ki több, mint 10 millió gépkocsit

„2014-ben Csoportunk összességében több mint 10 millió gépkocsit szállított ki a városi autó „e-up”-tól* kezdve egészen a nagyhaszonjárművekig. Ez nagyon figyelemre méltó információ, és jelzi, hogy a kihívásokkal teli piaci feltételek ellenére következetesen végrehajtjuk a 2018-as Stratégiát. A többi főbb célkitűzéseink megvalósításával is jól haladunk: ezek az eladások, és a vásárlók elégedettségének növelése, és a legnagyobb munkáltató pozíció” – jelentette ki a Volkswagen AG igazgatótanácsának elnöke, Dr.Martin Winterkorn.

2014-ben januártól decemberig világméretekben a Volkswagen-csoport márkái összesen 10,14 millió gépkocsit szállítottak ki a vásárlóknak. Ez 4.2 %-os növekedést jelent a 2013-as esztendő azonos időszakában kiszállított 9,73 millió gépkocsival összehasonlítva. A nagyhaszonjárművekre vonatkozó adatokat is beleszámítva az európai piacokon a Csoport márkái összességében 3,95 millió gépkocsit szállítottak ki vásárlóiknak. Ez 5,1%-os növekedést jelent a 2013-as esztendő azonos időszakában kiszállított 3,75 millió gépkocsival összehasonlítva.

Az értékesítésért felelős igazgató tanácsi tag, Chistian Klinger így értékelte a helyzetet: „Csoportunk a elmúlt tíz év során megduplázta a kiszállított gépkocsik számát. Ez kiemelkedő teljesítmény, és nagyon figyelemre méltó eredmény. Ennek elérésében a csoport minden márkája kivette szerepét, annak ellenére, hogy időnként a piaci feltételek nagyon nehezek voltak.”

Teljesült a 2018-as Stratégia első célkitűzése: a Volkswagen-csoport első alkalommal szállított ki több, mint 10 millió gépkocsit
A Volkswagen AG igazgatótanácsának elnöke, Dr. Martin Winterkorn

A Németország nélküli Nyugat-Európában 2,03 millió vásárló vett birtokba új gépkocsit, 2013-ban ez a szám 1,90 millió, azaz 7.2 %-kal alacsonyabb volt. A hazai, azaz a németországi piacon 1,24 millió gépkocsit szállítottak ki, 4.5 %-kal többet, mint az előző év 1,19 millió egysége. Közép- és Kelet- Európában a decemberig tartó időszakban a Csoport 670.900 gépkocsit szállított ki a vásárlóknak, ez a 2013-as év 668.300 darabos mennyiségéhez képest 0,4 százalékos növekedést jelent. Ebből az orosz piacra 275.800 darab jutott, 12,7 %-kal kevesebb, mint a 2013-as 316.000 darab.

A Volkswagen-csoport januártól decemberig az észak-amerikai térségben 891.900 darab gépkocsit szállított ki, 0,2 %-kal többet, mint 2013-ban, amikor ez az adat 890.600 egység volt. Ebből az Egyesült Államok piacán 599.700 darabot adtak át, 2 %-kal kevesebbet, mint amennyi az előző év 611.800 egysége volt. Ugyanazon időszakban a Volkswagen-csoport a dél-amerikai térségben 795.700 darab gépkocsit szállított le, 19,8 %-kal kevesebbet, mint a 2013-as 992.300 darab volt. Ebből 629.800 gépkocsi jutott a brazil vevőknek, 16,6 százalékkal kevesebb, mint a megelőző évben, amikor 755.2000 darab került piacra Brazíliában. A Volkswagen-csoport továbbra is bíztató számokat mutat az ázsiai-csendes óceáni térségben, ahol az éves kiszállítások most először meghaladták a négymilliós határt. A csoport a januártól decemberig terjedő időszakban 4,06 millió gépkocsit adott át a vásárlóknak, ez 11,3 százalékkal több gépkocsit jelentett, mint az előző év azonos időszakában elért 3,65 millió darabos mennyiség volt. Ebből 3,68 millió darabot szállítottak ki legnagyobb piacon, Kínában, mely eredménybe Hong Kong is beleszámított. Ez 12,4 %-kal több mint a 2013-as 3,27 millió egység volt.

A Volkswagen-csoport egyes márkáinak fejlődési jellemzői

A Volkswagen Személygépkocsik márka 2014 januárja és decembere között világméretekben 6,12 millió gépjárművet adott át vásárlóinak. Ez azt jelenti, hogy a márka 2004 óta megduplázta a kiszállításait, és most első alkalommal átlépte a hatmilliós határt!

Az Audi 2014-ben világméretekben 1,74 millió gépjárművet szállított a piacokra, ami jelentős, összességében 10,5 %-os növekedést jelent az eggyel korábbi év 1,58 milliós adatához képest. Az ingolstadti prémium márka tavaly majdnem minden régióban növelte értékesítéseit.

A sportautókat gyártó Porsche a decemberig tartó időszakban 189.800 darab gépkocsit szállított ügyfeleinek. Ez a mennyiség 17,1 százalékkal nagyobb, mint az előző időszak 162.100 darabos mennyisége. A stuttgarti központú gyár modelljei iránt különösen nagy volt a kereslet Nyugat-Európában, az ázsiai-csendes óceáni térségben, és Észak-Amerikában.

A SKODA 2014 januárjától decemberig világméretekben most első alkalommal szállított ki több mint 1 millió gépkocsit, így tavaly 1.04 millió gépkocsit adott át, ez éves alapon 12,7 %-os növekedést jelent az azt megelőző év 0,92 millió egységhez képest.

A SEAT a 2014 decemberéig tartó időszakban világméretekben 390.500 darab gépkocsit szállított le, és ez éves alapon 10 százalékos növekedést jelentett a 2013-as 355.000 darabhoz képest.

A Volkswagen-csoport három haszonjármű márkája, a MAN, a Scania és a Volkswagen Haszonjárművek világméretekben 2014-ben 646.500 nagy- és kishaszonjárművet szállított ki vásárlóiknak, ez 5,4 %-kal kevesebb, mint a 2013-as 683.200 darab. Ez a gyengébb európai, oroszországi és dél-amerikai piaci fejlődés következménye.

A MAN részesedése ebből 120.100 darab volt az előző év 140.300 egysége után, így a csökkenés 14,4 % volt A svéd márka, a Scania 79.800 haszonjárművet és buszt adott át vásárlóinak 2014-ben, ez a 2013-ban 80,500 egységet követően 0,8 %-kal alacsonyabb forgalmat jelentett. A Volkswagen Haszonjárművek 446.600 egységet szállított ki 2014 decemberéig, ami 3,4 %-kal volt kevesebb, mint a 2013-as 462.400 darab.

(forrás: Volkswagen)