Škoda Digital Lab ötletműhely Prágában

Škoda Digital Lab ötletműhely Prágában

Korszerű, prágai Digital Lab ötletműhelyével a Škoda tovább kívánja növelni innovációs erejét és digitális fejlesztési kompetenciáját. Az modernizált központban leleményes csapatok modern vállalkozásbeli modelleket kutatnak és fejlesztenek, amelyek célja a digitális modern műszaki megoldások még intenzívebb alkalmazása a Škoda korábbi alaptevékenysége alatt, tetejébe továbbfejlesztett connectivity- és mobilitási szolgáltatások kifejlesztése. Az egyéni mobilitás e korszerű szolgáltatásaival a Škoda modern kereskedelmi területeket kíván feltárni. A Digital Lab kísérleti fázisa 2016 végéig tart, ezt követően az elképzelések alapján a Škoda üzletileg önálló egységeként kezdheti meg tevékenységét.

„A korszerű digitális modern műszaki megoldások és megoldások fejlesztése alapvető jelentőségű a Škoda jövőbeni fejlődése szempontjából” – hangoztatta Bernhard Maier, a Škoda igazgatótanácsának elnöke. „Digital Lab műhelyünkkel már a digitális korszakra készülünk. A digitalizáció és a connectivity a Škoda 2025-ig szóló stratégiájának legszámottevőbb pillérei közt megjelenik, s célunk modern mobilszolgáltatások kifejlesztése ügyfeleink részére. Ennek alatt még mindig a gépjármű marad tevékenységünk alapja, amit az elkövetkezendő időszakokban olyan szolgáltatásokkal egészítünk ki, amelyek egyszerűbbé, hatékonyabbá, kényelmesebbé és biztonságosabbá teszik a mindennapos közlekedést. A Škoda ezáltal autógyártóból komplex mobilitási szolgáltatóvá léphet elő” – folytatta Bernhard Maier.

Modernizált connectivity- és mobilitási szolgáltatásai a következő években tetemes mértékben hozzájárulnak a cég forgalmához. Ennek feltételeit hozza létre a Škoda Digital Lab, ahol villámgyorsan születhetnek, tesztelhetők és tehetők piacképessé az ügyfélorientált elgondolások és megoldások.

A Škoda Digital Lab ezenkívül korszerű munkamódszereket és a külső partnerekkel folytatott együttműködések korszerű formáit is fejleszti, többek között különös tekintettel a gyorsaságra, az alkalmazkodóképességre és a rugalmasságra. A Digital Lab jártasságai ezt követően a Škoda vállalati kultúrájában is megjelennek. Az autóipar alapvető átalakulásának megfelelően a cég már egy korszerűbb ipari kultúra irányába kíván nyitni.

„A jövő mobilitása felé szeretnénk jeleket küldeni, kifelé és befelé ugyancsak” – nyomatékosította Andre Wehner, a Škoda vállalatfejlesztési és digitalizációs vezetője. A Digital Lab a Škoda mind intenzívebb innovációs erejének hozza létre feltételeit, míg a digitális világgal kapcsolja össze az autóinkat” – folytatta Andre Wehner.

Alapvető fontosságú a Volkswagen Csoport jövő-műhelyeivel fenntartott információcsere, ezáltal a Škoda Digital Lab szorosan együttműködhet a Volkswagen Csoport, ezenfelül egyes márkái digitalizációért felelős mestereivel. A tapasztalatcsere és az eredmények megosztása mindent összevetve a egész vállalatcsoport előnyére szolgálhat.

A Škoda Digital Lab keretében a legkülönfélébb szakterületek ötletes elméi – egyfajta szellemi központként, amellett „inkubátorként” – anyamárkájuktól függetlenül dolgozhatnak olyan ötleteken és megoldásokon, amelyeket a cseh autógyártó azután a gyakorlatban is alkalmazhat. „A Digital Lab révén a Škoda teljesen korszerű utakra lép termékei és szolgáltatásai fejlesztésében. Ennek lényege, hogy az autóiparban elsajátított munkamódszereket korrekt összhangba hozza a még fiatal digitális világ követelményeivel” – fejtette ki Andre Wehner.

Most a Škoda Digital Lab kísérleti fázisa zajlik, amely alatt a cseh autógyártó nagyszámú fejlesztővállalattal áll stratégiai partneri kapcsolatban, amelyek keretében a Škoda és a partnerek mesterei együtt fejlesztenek korszerű technológiákat és megoldásokat.

A Digital Lab lehetséges helyszíneként a Škoda Prága három pezsgő városnegyedét is megvizsgálta, amelyek úgyszintén kitűnnek a leleményes környezetükkel. Ugyanakkor a cseh főváros a Škoda székhelye, Mladá Boleslav, továbbá az ország több vezető technológiai vállalata közelségének előnyével is szolgál. A Digital Lab az elképzelések alapján 2017-ben már a Škoda üzletileg önálló egységeként kezdheti meg tevékenységét.