Seat Tarraco: figyelemre méltó teljesítmény közúton és terepen éppúgy

Seat Tarraco: figyelemre méltó teljesítmény közúton és terepen éppúgy

A Seat Tarraco utcai debütálásakor álcafóliát viselt, hogy titokban tarthassa a modell formavilágát. Stefan Ilijevic, a Seat előfejlesztésért, szabadalmi kérdésekért és innovációért felelős vezetője elfoglalta helyét a korszerű modell vezetőülésében, hogy személyesen tesztelje annak minden jellemzőjét. Nevéhez hűen (a Tarraco név Tarragona településének ősi neve) Stefan Tarragona külvárosának tipikusan mediterrán tájára kormányozza a márka harmadik SUV modelljét és közben megosztja velünk első, a Tarraco volánja mögött szerzett benyomásait.

– A család legnagyobb tagja: miután ráadta a gyújtást és bevette az első kanyart, Stefan kijelentette, hogy „a korszerű Seat Tarraco kormányánál ülni igazán nem mindennapi érzés. Káprázatosan dinamikus, de ezzel közösen biztonságérzetet is nyújt.” A Seat legkorszerűbb SUV modellje akár hét utasnak is helyet ígér, a csomagtér mérete mindazonáltal 760 liter. A vezetőnek „a nagyság és a tágas belső tér érzését nyújtsa”. – teszi hozzá a Seat mérnöke.

– A legjobb formában bármilyen terepen: a Seat Tarraco teljesítményét egy offroad pályán tesztelik az internacionális bemutató előtt. „A kavicsos, murvás hegyi terepen akár 70 százalékos lejtőt is játszva teljesít.” – indokolja a mérnök, míg egy igen meredek lejtőn ereszkedik lefelé. „Összkerékhajtásának úgy tűnik, nincs képtelenség. Most éppen önmagát fékezi.” – teszi hozzá Stefan.

– Az extrém kanyaroktól sem fél: a gépkocsi továbbhaladva a pályán egy igen szűk kanyaron át egy domboldalhoz érkezik. „Úgy alkottuk meg a gépkocsit, hogy 85 százalékos oldaldőléssel is sikerrel megbirkózzon. Ilyen típusú talajon ez a rendíthetetlen erő és a biztonság érzetét közvetíti.” – mondja Stefan. Ezen kívül a modern modell két új vezetőtámogató segédrendszerrel érkezik. Egyik ilyen a borulás asszisztens (Rollover Assist), amely önvezérelten oldja az ajtók zárjait, leállítja a motort és segélyhívást kezdeményez egy lehetőség szerinti borulás során.

– Akár hat heterogén üzemmód egy szolid kézmozdulatra: „Mindössze annyit kell tennie a vezetőnek, hogy a vezetői profil választógombját elfordítja és már készen is áll a gépkocsi az aszfaltozott úton való haladásra.” A terepes rész teljesítése után Stefan „sport” üzemmódba vált. Ennek a szisztémának betudhatóan a gépkocsi képességeinek különlegesen széles skáláját képes bemutatni. „Használhatjuk hegyi kirándulásra is a hétvégén, de ugyanilyen kényelmesen haladhatunk a településben is vele.” – indokolja a mérnök. A modell adaptív futómű-szabályozásával (DCC) ugyanakkor „olyan gépkocsit kapunk, amely biztosítja a dinamizmus érzését, ugyanakkor hosszabb utakon is jó társunk lehet.” – összegez Stefan. Ezeket emellett a Seat Tarraco modellel kapcsolatos újabb részleteket a modell internacionális bemutatóján, Tarragonában teszik közzé. Ezen a napon a spanyol márka hivatalosan is háromra bővíti SUV kínálatának sorát, amely eddig a 2016-ban indult SUV offenzíva keretében bemutatott Ateca és Arona modelleket vonultatta fel.