A SEAT étkesítése világméretekben még mindig kétszámjegyű növekedést produkált. Februárban a spanyol márka újabb ugrásszerű növekedést mutatott, a kiszállítások elérték a 31.800 egységet, ami 18,8%-os növekedést jelent 2016 azonos hónapjával összehasonlítva. Az év első két hónapjában az értékesítések 13,6%-kal emelkedtek, és elérték a 64.000 egységet.
Az árusítás növekedése jelentősen erős volt a márka piacainak többségén. Januárban és februárban Spanyolország volt a kiszállítások kapcsán az első helyen 14.400 eladott gépjárművel, ez 24,5%-os növekedést jelent. Spanyolország ezzel megelőzte Németországot, ahol a növekedés 8,9% volt, és elérte a 11.900 egységet. Ezt követte az Egyesült Királyság, 21,3%-os növekedéssel és 5.600 darab eladott autóval. A SEAT igen pozitív fejlődést ért el Mexikóban, a márka negyedik legnagyobb piacán (9,5%-os emelkedés és 4.600 eladott autó), valamint Olaszországban: 15,8%-os növekedés, és 3.300 étékesített gépjármű.
„Nangyon elégedettek vagyunk az forgalmazás első két havi alakulásával az. A márka kétszámjegyű növekedési mutatókat produkál egészében, és a legfőbb piacokon is, piaci részesedésünk tovább növekszik. A Genfi Autószalonon az Ibizával és áru offenzívánk új modelljeivel mutatkozunk be, és úgy hisszük, ezekkel ezt a lendületet a teljes év közepette fenntartjuk. „- mondja a SEAT értékesítésért és marketingért felelős alelnöke, Wayne Griffiths.
A SEAT e számokat a Genfi Autószalonon hozta nyilvánosságra, mely fölöttébb specifikus lesz a márka részére. Mindenekelőtt azért, mert a korszerű SEAT Ibiza ötödik nemzedéke, a több mint 5,4 millió árusított gépjárművel a spanyol márka legtöbbet eladott modellje a központi helyet tudhatja magáénak a SEAT genfi standján.
„A SEAT a konszolidáció és a növekedés időszakában van, és mi azért dolgozunk, hogy az iparágban az egyik legdinamikusabban fejlődő szervezetté váljunk”- mondja Luca di Meo, a SEAT elnöke. „A modern Ibiza a márka részére jókora előrelépést jelenten ezután, és arra hivatott, hogy fordulópontot hozzon saját szegmensében. „- teszi hozzá di Meo elnök.
Ez újabb előrelépés a márkanév életében legnagyobb áru offenzívájában. A kiindulás a márka első szabadidő gépkocsija (SUV), az Ateca piacra dobása volt, melyet a megújított Leon követett. Most az Ibiza következik, ami beteljesíti a márka három fő pillérének megerősítését. Ezt követően újabb modellek érkeznek, akárcsak a kompakt crossover, az Arona. Az ez évi év végéig minden új modell azt fogja eredményezni, hogy a SEAT lényegesen növelheti részesedését az európai piacokon. Mindezen túl a korszerű modellek magukba foglalják az Xcellence változatokat is, mint az aktuális FR felszereltségi szint alternatíváját. Az Xcellence változatot azért alkották meg, hogy olyan új vevőket érjenek el, akik kifinomultabb és egyedibb jellegű formatervezést keresnek, mindezt egyesítve a komfortosabb és okosabb funkcionális kellékekkel.
A döntő modell
A SEAT Ibiza ötödik nemzedékét Barcelonában fejlesztették ki, ami döntő lépés a SEAT jövőjére nézve. Mindenekelőtt azért, mert ezt a gépjárműt a Volkswagen-csoport legfejlettebb technológiájára, az MQB platformra (Modular Quer Baukasten) építették, ami mutatja a SEAT márka fontosságát a Volkswagen-csoporton belül. Ezt a modern platformot most először alkalmazzák ebben a termék-szegmensben. Másodszor ugyanakkor azért, mert egész egészében fejlett technológiával, nagyszerű dinamizmussal és észrevehetően megnövelt belső térrel ellátott.
„A korszerű Ibiza magában hordozza a SEAT új genetikai tulajdonságait, és fantasztikusan dinamikus teljesítményt mutat”- mondja Matthias Rabe, a SEAT kutatási és fejlesztési alelnöke. A korszerű, moduláris MQB A0 platformmal a SEAT Ibiza magasabb technológiai szintre lépett, és kényelmi szempontból észrevehetően megnövelt belső térrel és variálhatósággal büszkélkedhet. „- teszi hozzá Rabe.
A korszerű Ibiza integrálja az eleganciát és a stílust, de soha nem enged dinamikus jellegéből. A korszerű Ibiza kétségtelenül növeli ezt követően a SEAT partner bázisát is, és korrigálja a márka imázsát, mert az autót egyre „kívánatosabbá teszi”.
Összegezve, a korszerű SEAT Ibiza az jellemzően a magasabb szegmensekben elérhető minőséget ajánlja, és olyan ügyfeleket céloz meg, akik nem kizárólagosan azt tudják, hogy mit kívánnának, és fiatalos, dinamikus lelkiséggel élnek, hanem azokat is, akik kifinomultabb, fejlettebb vonást keresnek, és a legkorszerűbb és legfejlettebb modern műszaki megoldást akarják magukénak tudni.
A SEAT Leon CUPRA, a SEAT mindeddig legnagyobb teljesítményű gépjárműje
A spanyol márka által mindeddig konstruált leggyorsabb gépkocsi, a modern SEAT Leon CUPRA is megjelenik a SEAT standon. Noha mindenki 300 lőerős motorjáról, 380 Nm maximális nyomatékról, vagy mindazonáltal a 100 km/h-ra történő 4.9 másodperces gyorsulásáról fog beszélni, érdemes megemlíteni, hogy a Leon CUPRA a 4Drive Total Traction hajtással érkezik.
E fejlesztések a teljesítmény, a nyomaték és az erőátvitel kapcsán azt mutatják, hogy a teljesítmény szempontjából nyilvánvaló előrelépés született, és az autót teljesen felszerelték azokkal a biztonsági, összekapcsolhatósági és multimédiás technológiával, amelyekkel a Leon modellek büszkélkedhetnek.
A 300 lóerős Leon CUPRA-val közösen egy jelentősen pompázatos modellt is kiállítanak: amely matt szürke külsővel, a belső terében és karosszériáján szénszálakkal, és rézből készült esztétikus elemekkel jelenik meg. Természetesen a SEAT Leon CUPRACER Evo17-ről van szó, ez a SEAT Leon verseny variációja, melyet a TCR internacionális versenyein való részvételre terveztek. Két változatban válik hozzáférhetővé, az egyik kettős közvetlen kapcsolású sebességváltóval (DSG), a másik kézi szekvenciális sebességváltóval. A Leon CUPRACER Evo 17 ugyanazt a motort kapta mint az utcai változat, de 350 lóerős a teljesítménye, ami 20 lóerővel több, mint a 2016-os modellé volt, motorjának nyomatéka mindazonáltal 420 Nm.
A sajtó szimpózium új formája
A SEAT standon egész nap sajtóbeszélgetésekre kerül sor három témában, amelyeket a SEAT igazgató tanácsának elemei tartanak. Az elsőn Luca di Meo, a SEAT elnöke kezdett, aki az aktuális kereskedelmi helyzettel és egyéb vállalati témákkal foglalkozott, őt követte Wayne Griffiths, a SEAT értékesítésekért és marketingért felelős alelnöke, aki a cég kereskedelmi helyzetéről adott átfogó képet. A következő előadó párt Dr. MAtthias Rabe, a SEAT kutatásért és fejlesztésért felelős alelnöke és Dr. Andreas Tostmann, a SEAT termelésért felelős alelnöke alkotta, akik a modern Ibizáról és az MQB A0 platformról beszéltek. Harmadik párként Alejandro Mesonero-Romanos, a SEAT formatervezési igazgatója és Joaquin Serra, a SEAT minőségért felelős igazgatója is sajtóbeszélgetést tartott, ők elsődlegesen a SEAT sajátos formatervezéséről és a minőség fontosságáról beszéltek az újságírók előtt.