A BMW Motorsport legmodernebb csúcsmodellje, a BMW M8 GTE versenyautó perceken belül az FIA World Endurance Championship (WEC) rajtrácsán is bemutatkozik. A hosszú távú futamokat ígérő széria 2018 / 2019-es szezonja idén május és jövő június közt összesen nyolc megmérettetést tartogat, amelyiknek az első forduló előtti hivatalos tesztjét a dél-franciaországi Paul Ricard versenypályán rendezik meg, 2018. április 6-7. közt. A kétnapos prológ harminc órán keresztül tartó intenzív felkészülésre nyújt lehetőséget a május 5-i éles bevetés előtt.
A bajor prémiumgyártó két BMW M8 GTE versenyautót gurít rajtrácsra az FIA World Endurance Championship 2018 / 2019-es futamain, mindkettőt a BMW MTEK csapat égisze alatt. A legújabb motorsport-technológiával felvértezett gépek a BMW Motorsport trikolor árnyalatának friss értelmezését öltik magukra, a világoskék, sötétkék és piros csíkok a BMW mesés versenysikerei előtt tisztelegnek. A 81-es és 82-es rajtszámot viselő versenyautókat a bajor márka hét gyári pilótája vezeti ezt követően: a német Martin Tomczyk, a holland Nick Catsburg, az osztrák Philipp Eng, a portugál Antónoi Félix de Costa, a brazil Augusto Farfus, a nagy-britanniai Alexander Sims és az szintén brit Tom Blomqvist. Utóbbi Farfus hivatalos cseréjeként ül ezt követően be a BMW M8 GTE volánja mögé, mikor is időpont-egyezés okán a brazil pilóta épp a Német Túraautó Bajnokságban induló BMW M4 DTM versenyautóját vezeti. A hét pilóta magával hozza a BMW M8 GTE fejlesztése és előzetes tesztelése alatt felhalmozott megannyi tapasztalatot is.
„Egy ilyen óriási volumenű, átfogó méretű projekt nem valósulhatna meg erős partnerek támogatása nélkül. Így is vagyunk hálásak, amiért sorozatbeli részvételünket jó néhány kimagasló cég támogatja. Van köztük évtizedes partnerség és új összefogás is” – nyilatkozott Jens Marquardt, a BMW Motorsport igazgatója. A BMW Motorsport prémium szintű technológiai partnere, a Shell példaként az FIA World Endurance Championship futamaira is elkíséri a gyártót, ahogy az Akrapovič, a CATL és az H&R is megújította együttműködését. A BMW M Performance Parts több sorozatban hivatalos partnerként áll a BMW Motorsport mellé, és ez a hosszú távú futamok tekintetében sincs másként. Az OSRAM modernizált világítástechnológiával támogatta a BMW motorsport-részlegét a tavalyi nürburgringi 24-órás futamon, és ezáltal tesz idén és jövőre is, a két Le Mans-i 24-órás megmérettetésen. A BMW új szponzorként köszönti hivatalos partnerei közt a Panasonic-ot, míg a Michelin mindenre kiterjedő gumiabroncs-partnerként, a Puma és az Oakley ugyanakkor beszállítóként közreműködik a sikerben. A BMW Motorsport hivatalos médiapartnere az FIA World Endurance Championship futamai alatt a DJI.
„Az FIA World Endurance Championship első szezonja és a Le Mans-i 24-órás megmérettetés előtti visszaszámlálás ezennel kezdetét vette. A dél-franciaországi prológ egy újabb lényeges lépést jelent, mert a Paul Ricard az, ahol a csapatok és a pilóták elvégezhetik az éles bevetés előtti utolsó simításokat. A harminc órán keresztül tartó teszt nem kizárólagosan a résztvevőknek, de a BMW M8 GTE versenyautónak is rendkívüli kihívás, a mezőny többi tagjával való első találkozás ugyanakkor rendkívüli izgalommal tölt el minket” – tette hozzá Jens Marquardt.
„Folyamatosan jókora pillanat, amikor egy régóta tervezett projekt végre beindul: a gépkocsik felöltik a végleges ruhát, mindkét gép készen áll, a boxutca ugyanakkor zsúfolásig telik. Nyilvánvaló, hogy ismerjük a saját autónkat és tudjuk, hogy mit tud a versenypályán, de minél közelebb kerül az első éles megmérettetés időpontja, a munka annál izgalmasabbá válik. Erős ellenfél vagyunk, aki mindenáron megpróbálja legyőzni a riválisokat. A Paul Ricard egy csúcs kezdés ehhez, még akkor is, ha ez a fajta szezon előtti teszt teljesen újfajta behatás számunkra – mert más sorozatokban nincs ehhez fogható felkészülés. Kihasználjuk az alkalmat és a legátfogóbb tesztelésre koncentrálunk, hogy amennyire csak lehetséges, megszorongassuk ellenfeleinket. A csapat hibátlanul felkészült” – mondta Ernest Knoors, a BMW MTEK csapat főnöke.
„A prológ az FIA World Endurance Championship idei első hivatalos eseménye, amely jóleső izgalommal tölt el, mivel valami egészen új vár rám és a csapatra. Riválisainkkal most fogunk első alkalommal találkozni a versenypályán, és a heterogén versenyosztályok résztvevőivel egyesült erővel tesztelünk, harminc órán át. Fergeteges alkalom ez arra, hogy feltérképezzük az esélyeinket és egy kicsit jobban megízleljük a széria atmoszféráját” – nyilatkozta a 81-es rajtszámot viselő BMW M8 GTE versenyautóban helyet foglaló Martin Tomczyk.