Megnövelt hatótávolsággal és továbbfejlesztett önálló térrel mutatkozik be a Hyundai IONIQ 6 elektromos Streamliner

Megnövelt hatótávolsággal és továbbfejlesztett önálló térrel mutatkozik be a Hyundai IONIQ 6 elektromos Streamliner

A Hyundai Motor Company egy digitális, magyar felirattal szintén rendelkezésre áll globális bemutató film (https://youtu. be/GVcXwIL9OFw) bemutatásával leplezte le várva várt IONIQ 6 elektromos Streamliner modelljét. A tisztán elektromos modelleket tömörítő IONIQ almárka új típusaként az elektromos Streamliner fejlett modern műszaki megoldások széles választékával, személyre szabható térrel és szolgáltatásokkal, azonkívül megnövelt hatótávolsággal hoz létre új mércét az elektromos mobilitás kapcsán.

Az IONIQ 6 becsült elektromos hatótávolsága meghaladja a 610 kilométert (a WLTP norma alapján), miközben a Hyundai Motor Group elektromos, mindenre kiterjedő moduláris platformja (E-GMP) ultragyors 400/800 voltos töltést biztosít. A korszerű modell azonfelül a Hyundai történetének alighanem legkedvezőbb közegellenállású karosszériájával is büszkélkedhet, ezenkívül olyan jellegzetes jellemzőkkel bír, mint a kétszínű környezeti hangulatvilágítás, a sebességfüggő belső világítás, az elektromos hajtáslánc testre szabható karakterisztikája, vagy az elektromos aktív hangdizájn (e-ASD), amelyek még tartalmasabbá teszik az elektromobilitás élményét.

„Az IONIQ 6 a következő ambiciózus lépést testesíti meg a Hyundai Motor azon stratégiájában, hogy felgyorsítsa elektromos átállását, és vezető szerepet foglaljon el az elektromos járművek átfogó piacán.” – mondta Jaehoon Chang, a Hyundai Motor Company elnök-vezérigazgatója. „Az IONIQ 6 elektromos Streamliner olyan lenyűgöző, semmihez sem fogható élményt szolgáltat vezetője és utasai részére, amely minden téren újradefiniálja az elektromos mobilitás fogalmát.”

Személyre szabott belső tér, amellyel könnyed egyesült erővel élni

A 20 vagy 18 colos kerekeken nyugvó elektromos Streamliner magját adó E-GMP platform felettébb nagy, 2950 mm-es tengelytávot nyújt. A lenyűgözően hosszú, 4855 mm-es IONIQ 6 karosszériája 1880 mm széles és 1495 mm magas; ezek az arányok jellegzetesen kecses, stílusos megjelenést kölcsönöznek a típusnak a sablonosan egyforma elektromos járművek piacán.

„Az IONIQ 6 tervezése és fejlesztése alatt arra törekedtünk, hogy olyan járművet alkossunk, amely harmonikusan egészíti ki mindennapi életünket, és melynek fedélzetén életre kelnek a bennünk szunnyadó esélyek.” – mondta Thomas Schemera, a Hyundai Motor Company alelnöke, mindenre kiterjedő marketing igazgatója, a társaság ügyfélélmény-részlegének vezetője. „Az aprólékosan kidolgozott, modernizált belső környezet olyan selyemgubó-szerű, perszonális teret nyújt az utasok részére, amely a legkorszerűbb tudományos feljesztések eredményei alkalmazásával ígér biztonságos, élvezetes, pihentető vezetési élményt. A fenntarthatóság és a használhatóság elveit követve kialakított, tágas belső tér ugyancsak új mércét állít az elektromos járművek piacán, összhangban ügyfeleink értékrendjével.”

Az IONIQ 6 belső terét komfortos, személyre szabott menedékként alakítottuk ki. A kétszínű környezeti hangulatvilágítás szerepkör biztosítja, hogy a vezető 64 eltérő színből, emellett hat előre összeállított színharmóniából válogatva teremtse meg a részére legkedvesebb beltéri légkört. A világítás sebességfüggő üzemmódja ugyanakkor a vezetés élményét fokozza: a szerepkör a jármű menetsebességével összhangban módosítja az első üléssori világítás fényerejét.

Az opcióként megrendelhető, elülső relaxációs komfortülések dőlésszögének módosításával rögvest komfortos pihenőpozíciót vehetnek fel az utasok. Ezen túlmenően az IONIQ 6 minden ülését konkrétan tisztán elektromos modellekhez fejlesztettük ki: azok csaknem 30 százalékkal vékonyabbak a tradícióknak megfelelő járművekben használatosoknál, ezáltal még több helyet biztosítanak az utasok részére. A kényelemről és praktikumról négy USB C és egy USB A csatlakozó aljzat gondoskodik.

Az IONIQ 6 személyre szabott vezetési élményét fokozza az elektromos hajtási rendszer viselkedését szabályozó szerepkör, amely kínálja, hogy a vezető saját stílusának megfelelően állítsa be a kormányerőt, a hajtó villanymotor teljesítményét, a gázpedál érzékenységét, továbbá a hajtáslánc üzemmódját. A vezető pár gombnyomással különféle variációkat alkalmazhat, privát ízlése és elvárásainak megfelelően.

Az IONIQ 6 fedélzetén alkalmazott e-ASD modern műszaki megoldás még izgalmasabbá, még emberközelibbé teszi az elektromos járműveket. Az utasteret űrhajókat idéző, hangolt hangzás tölti meg, amely az alkalmazott üzemmódtól és a jármű állapotától függően módosul.

„Az IONIQ 6 személyében érzelmi síkon találkozik egymással a funkcionalitás és az esztétikum.” – mondta SangYup Lee alelnök, a Hyundai formatervezési centrumának igazgatója. „Az áramvonalas Streamliner formanyelv a mérnökök és a dizájnerek közti, szoros partnerség gyümölcse: az ügyfélközpontú alapértékeken nyugvó munka esetén a legapróbb részletekre is ügyeltek. Az IONIQ 6 egy olyan, tudatosan kialakított selyemgubóként öltött testet, amely minden utasa részére személyre szabott teret szolgáltat.”

Bőséges teljesítmény, extra energiával

Az IONIQ 6 változatos megoldású motorkombinációval és akkumulátor-csomaggal rendelhető, mindent összevetve minden ügyféligényhez képes alkalmazkodni. A nagy hatótávolságú, 77,4 kWh kapacitású akku két eltérő hajtás-konfigurációval: hátsó- vagy összkerékhajtással társítható. A kínálat csúcsán álló összkerékhajtású, két villanymotoros hajtáslánc legnagyobb összesített motorteljesítménye 239 kW, maximális vegyített forgatónyomatéka 605 Nm. A modell ezzel a hajtáslánccal 5,1 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára.

Az IONIQ 6 energia-fogyasztása lenyűgözően kedvező. Az 53 kWh kapacitású, alapkiépítésű akkumulátorral, 18 colos keréktárcsákkal és hátsókerék-hajtással szerelt modellváltozat WLTP szabvány szerinti átlagos értéke a várakozások alapján kisebb, mint 14 kWh/100 km. Ezzel az IONIQ 6 a pillanatnyilag kapható egyik legtakarékosabb személygépkocsi.

Az IONIQ 6 E-GMP architektúrája a 400 és 800 voltos töltő infrastruktúrával hasonlóképpen kompatibilis. A rendszer alapértelmezésben a 800 voltos töltést segíti, ám újabb komponensek vagy adapterek nélkül alkalmas a 400V-os töltés fogadására is. 350 kW-os gyorstöltő alkalmazásával az IONIQ 6 mindössze 18 perc alatt 10-ről 80 százalékra tölthető.

Mint az ezelőtt bemutatott IONIQ 5, a korszerű IONIQ 6 is ellátott az továbbfejlesztett V2L (járműből-a-fogyasztóra) funkcióval, aminek hála a felhasználók bármilyen elektromos berendezést tölthetnek a jármű akkumulátoráról: praktikus megoldás áramszünet során éppúgy, mint kempingezés vagy szabadidős tevékenységek esetén. A V2L szerepkör használatához külön tartozékként megrendelhető adapterre van szükség, amit a külső töltő csatlakozóba kell illeszteni. Ezen kívül egy másodlagos, belső elektromos aljzat is rendelkezésre áll: a hátsó ülések alatt elhelyezett csatlakozó ideális hordozható számítógépek, mobiltelefonok és másfajta saját berendezések töltésére, azonfelül működtetésére.

Felhasználóbarát modern műszaki megoldás, praktikus szolgáltatások

Az IONIQ 6 moduláris érintőképernyőt alkalmazó műszerfalát egy 12 colos infotainment érintőképernyő, amellett egy szintén 12 colos, digitális műszeregység alkotja. Ezek fejlett modern műszaki megoldások alkalmazásával biztosítanak magas szintű, elvárásoknak megfelelően testre szabható digitális ügyfélélményt.

Az IONIQ 6 infotainment rendszere valós időben, térképen jeleníti meg, hogy a pillanatnyilag rendelkezésre álló töltéssel mekkora távolságot tehetünk meg. A rendszer online jármű funkciói ezenkívül abban is segítenek, hogy a vezető úgy tervezze meg az ideális útvonalat, hogy az érintsen egy rendelkezésre álló töltőállomást.

A széles formátumú megjelenítőn nagyszerűen mutat az Apple CarPlay és az Android Auto okostelefon-integrációs szerepkör. A fedélzeti rendszerhez ugyanabban az időben kettő masina is csatlakozhat Bluetooth vezeték nélküli kapcsolaton át: az egyiket beszélgetésre, miközben a másikat zenei streaming szolgáltatásra használhatják az utasok. A prémium Bose audiorendszer a beltér stratégiai pontjain elhelyezett nyolc hangszóró – köztük egy mélynyomó – hozzájárulásával gondoskodik az előkelő zenei élményről. A navigációs rendszer patronálja a Bluelink alapú infotainment / térkép frissítéseket.

A fejlett vezetőtámogató rendszerek a legmagasabb szintű biztonságot kínálják

Az IONIQ 6 a Hyundai SmartSense fejlett vezetőtámogató rendszer következő generációját alkalmazza, és ezáltal maximális biztonságot és kényelmet ad vezetőjének.

A HDA 2 autópálya asszisztens szerepkör nyújt támogatást tartani a beállított sebességet, azonkívül az előttünk haladó jármű mögötti követési távolságot, valamint a sáv középvonalában tartja a gépkocsit, akár ívmenetben is. Amennyiben a párhuzamos sávban haladó jármű túlságosan közel húzódik, az IONIQ 6 úgy módosítja helyzetét a sávon belül, hogy elkerülje a veszélyhelyzetet. Egy némely sebesség felett, ha a vezető fogja a kormányt, és működésbe hozza valamelyik oldali irányjelzőt, a rendszer önvezérelten sávot vált az adott irányba.

Az okos sebességtartó automata (SCC) nem kizárólagosan a követési távolságot tartja az elöl haladó autó mögött, de a vezető által beállított maximális sebességet is, méghozzá a sofőr ezelőtt kitanult vezetési stílusát utánozva. Erre a tanulásra az SCC szerepkör kikapcsolt állapotában kerül sor. Amint a sofőr aktiválja az SCC szerepkört, félbeszakad a tanulási folyamat, és a rendszer az ezelőtt megfigyelt vezetési stílust utánozva halad tovább.

Az elülső ütközés-elkerülő rendszer (FCA) menet közben nyújt támogatást megelőzni az ütközést a jármű elé kerülő akadályokkal. Amennyiben az elöl haladó gépjármű hirtelen lassít, vagy amennyiben az FCA rendszer ráfutásos ütközés kockázatát észleli – példaként álló gépjárművel vagy gyalogossal –, figyelmezteti a veszélyre a vezetőt. Ha a veszélyhelyzet a figyelmeztetés ellenére még mindig fennáll, a rendszer vészfékezéssel nyújt támogatást elkerülni az ütközést. Amennyiben a rendszer a Hyundai előtt haladó kerékpárost, ezenkívül kereszteződésben kanyarodáskor szemből érkező járművek észlel, vészfékezéssel nyújt támogatást elkerülni az ütközést.

SEL és Limited felszereltségi szinteken olyan újabb szituációkban is hozzájárulást biztosít a rendszer, mint az áthaladás kereszteződésben, a sávváltás szemből érkező jármű során, valamint a sávváltás oldalról érkező jármű során, kiegészítve az elkerülő kormányrásegítés funkcióval. Amennyiben a rendszer kereszteződésen áthajtva úgy érzékeli, hogy fennáll az ütközés veszélye szemből – balról vagy jobbról – érkező járművekkel, vészfékezéssel nyújt támogatást elkerülni az ütközést. Ha sávváltás közben felmerül a szemből érkező járművel, amellett a szomszédos sávban, mögülünk érkező járművel való ütközés kockázata, a rendszer önműködő elkerülő kormányzással nyújt támogatást elkerülni az ütközést. Amennyiben fennáll a veszélye annak, hogy a mozgó jármű kijelölt nyomvonalán haladva gyalogossal ütközhet, a rendszer automata elkerülő kormányzással nyújt támogatást elkerülni az ütközést.

A újabb félautonóm vezetőtámogató funkciók közt említést érdemel az nagy tudású sebességkorlátozó táblafelismerő rendszer (ISLA), amely az aktuális korlátozáshoz igazítja a jármű sebességét, vagy az adaptív távolsági világítás (HBA), amely szemből közeledő jármű során automatán tompított világításra kapcsol, ezután visszakapcsolja a távolsági fényszórót.

Az IONIQ 6 jó néhány, a vezető figyelméhez, éberségéhez kapcsolódó szerepkörrel is bír. A vezető éberségének csökkenésére figyelmeztető rendszer (DAW) vezetés közben elemzi a sofőr éberségét, és szükség során figyelmeztető jelzést ad. A rendszer figyelmeztető jelzést ad le, amennyiben a vezető a figyelemvesztés jeleit mutatja: ilyenkor a szerepkör pihenőt ajánl. Olyankor is figyelmezteti vezetőjét a gépjármű, ha a sorban előtte várakozó gépjármű elindult.

Nagyszámú szerepkör összehangolt működéssel igyekszik megelőzni az ütközést a legváltozatosabb menethelyzetekben. Az aktív holttérfigyelő rendszer (BCA) sávváltás esetén nyújt támogatást elkerülni az ütközést az IONIQ 6 mögött és mellett haladó járművekkel. Az irányjelző működtetésekor a rendszer figyelmeztető jelzést ad, amennyiben az adott oldalon ütközés veszélyét észleli. Párhuzamos parkolóhelyről történő kiállás esetén a rendszer önműködő vészfékezéssel előzi meg az ütközést, ha hátulról közeledő autót észlel.

Egy másik szerepkör, a holttérfigyelő kijelző (BVM) a holttéri szektor képét megjelenítőn megjelenítve támogatja a biztonságos sávváltást. A rendszer akkor jeleníti meg az adott oldali holttér képét, amikor a vezető működésbe hozza az irányjelzőt.

Az IONIQ 6 a biztonságos kiszállást támogató figyelmeztető rendszer (SEW) segédkezésével gondoskodik hátsó utasainak védelméről. A rendszer hátulról közeledő járművek során figyelmezteti az utasokat, amennyiben azok megpróbálják kinyitni a hátsó oldalajtót. Mikor is az utas a gépkocsi megállása után kinyitja az ajtót, hogy kiszálljon, a rendszer riaszt, ha hátulról közeledő gépjárműt érzékel.

A manőverezést eltérő parkolástámogató rendszerek teszik minden eddiginél egyszerűbbé és komfortosabbá a legváltozatosabb helyzetekben. Az önvezérelt parkolást segítő, távvezérelt rendszer 2 (RSPA 2) a Remote Parking szerepkör jóvoltából biztosítja a távvezérelt parkolást, ezenkívül távirányítással képes kimanőverezni a gépjárműt a parkolóhelyről. A szerepkör a párhuzamos, merőleges és átlós parkolási manővereket éppúgy patronálja.

A 360 fokos parkoló kamera (SVM) a jármű környezetét kijelző mozgóképpel patronálja a biztonságos parkolást. Az előre- és hátrameneti, valamint oldalirányú parkolási ütközéselkerülő rendszer (PCA) manőverezés közben nyújt támogatást elkerülni a lehetőség szerinti akadályokat, amellett gyalogosokat. Amennyiben be- vagy kiparkolás alatt gyalogost, továbbá akadályt érzékel a rendszer, figyelmeztető jelzést ad le. Amennyiben a figyelmeztetés ellenére fokozódik az ütközés kockázata, a rendszer önvezérelt vészfékezéssel nyújt támogatást elkerülni a balesetet.

Hasonló szerepet tölt be a hátrameneti keresztirányú ütközés-elkerülő segédkezés (RCCA) szerepkör, amely tolatás közben megelőzi a balról vagy jobbról közeledő járművekkel történő ütközést. Amennyiben balról vagy jobbról jármű közeledik, míg az IONIQ 6 tolat, a rendszer figyelmeztető jelzést ad. Amennyiben a figyelmeztetés ellenére fokozódik az ütközés kockázata, a rendszer automata vészfékezéssel nyújt támogatást elkerülni a balesetet.

OTA szoftverfrissítés

Az IONIQ 6 az első olyan Hyundai modell, ahol az eltérő szerepkört vezérlő szoftverek vezeték nélküli kapcsolaton át (OTA) frissíthetők. A modern műszaki megoldás kínálja, hogy az elektromos rendszerek, az önvezető funkciók, az akku és másfajta rendszerek vezérlő szoftverjeiből állandóan a legfrissebb verzió álljon rendelkezésre, ami hozzájárul a biztonságosabb és komfortosabb vezetési élményhez. Az OTA szerepkör támogatásával a térképadatok, ezenkívül a multimédiás rendszer szoftverje is frissíthető.

Az IONIQ 6 színválasztéka

Az IONIQ 6 nem alig tizenkettő különféle árnyalatban elérhető: ezek a Gravity Gold Matte, az Abyss Black Pearl, a Serenity White Pearl, a Curated Silver Metallic, a Nocturne Gray Metallic, a Nocturne Gray Matte, a Transmission Blue Pearl, a Biophilic Blue Pearl, az Ultimate Red Metallic, a Digital Green Pearl, a Digital Green Matte és a Byte Blue.

Az utastér négy eltérő színkombinációban választható: sötétszürke/világosszürke, sötét olajzöld/világosszürke, fekete/halványbarna, és fekete.

Az IONIQ 6 gyártása

Az IONIQ 6 gyártása az elképzelések alapján 2022. harmadik negyedévében veszi kezdetét. A modell piaci bevezetésének ütemezését a Hyundai a későbbiekben teszi közzé.

Az IONIQ 6 egy digitális világban

A Hyundai Motor eltérő továbbfejlesztett, holisztikus digitális kommunikációs kampányokat indít útjára, amelyek a legkorszerűbb tudományos feljesztések eredményeit használva biztosítják az ügyfelek részére, hogy a Föld bármely pontján megismerjék az IONIQ 6-ost.

Az IONIQ 6 digitális globális bemutató filmje az IONIQ 6 kampányoldalán, ezenkívül a Hyundai Motor hivatalos YouTube csatornáján, emellett weboldalán elérhető. A film az ‘Awaken Your World’ (‘Ébreszd fel a világod’) koncepció köré épül, és három főszereplő – egy fenntartható művész, egy metaverzum-tervező, és a közösségi tartalomgyártó – mindennapi életét, amellett az IONIA 6 abban vállalt szerepét szemlélteti találékony formában. A film elénk tárja, hogy a három szereplő elgondolásai hogyan születnek meg az IONIQ 6 fedélzetén, és heterogén kommunikációs témák (pl. pihentető vezetés, gyógyítás, élvezetes vezetés, munkavégzés, szórakozás, közösségi élet) mentén szemlélteti a gépkocsi lehetséges felhasználási területeit.

Az IONIQ 6 digitális stúdió egy olyan vegyes valóságú (XR) tartalom, amely csodálatos élményt nyújt azok részére, akik virtuális valóságú térben áhítanának találkozni az IONIQ 6-ossal. Az IONIQ 6 digitális stúdió hat különféle tematika alapján felszerelt teret nyújt, amelyek az IONIQ 6 ügyfelek életstílusát tükrözik. A stúdió elérhető asztali vagy hordozható számítógépről, továbbá mobil eszközről is, és egy sor interaktív virtuális valóságú (VR), kiterjesztett valóságú (AR) vagy VR szemüvegen át elérhető tartalmat nyújt, a vezetési élménytől kezdve a gyártmány konfigurálásáig.

Az IONIQ 6 mindemellett a fontosabb metaverzum platformokon át is megismerhető: ilyenek a Hyundai Mobility Adventure a Roblox felületen, vagy a Planet Hyundai a ZEPETO-n, ahol virtuális tesztvezetés mellett a modell legnélkülözhetetlenebb funkcióit is megismerhetik a vendégek.