Megkezdődött az új BMW 4-es Coupé sorozatgyártása

Megkezdődött az új BMW 4-es Coupé sorozatgyártása

A dingolfingi üzem a prémium középkategória elsőszámú sportkupéjának új nemzedéke mellett további négy újdonság tömegtermelését is beindította. A BMW 5-ös sorozat tovább finomított formanyelvvel és újabb hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiákkal, a BMW 6-os Gran Turismo pedig minden korábbinál magabiztosabb kisugárzással érkezik meg az utakra.

A BMW Group dingolfingi üzemében ma nem kevesebb, mint öt új modell sorozatgyártása vette kezdetét. A gyártósor első újdonsága az új BMW 4-es Coupé, amely egyedien sportos karakterével új fejezetet nyit az alsó-bajorországi üzem sportkupé-gyártás terén íródó történetében. A prémium középkategória etalonjával párhuzamosan a tovább finomított BMW 5-ös limuzin, BMW M5 és BMW 5-ös Touring tömegtermelése is beindult. A négy- és hathengeres motorral szerelt modellek immár nem csupán magabiztosabb megjelenést, de a 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológiának köszönhetően rendkívüli hatékonyságot is garantálnak – jobb menetteljesítményt alacsonyabb üzemanyag-fogyasztással és megnövelt menetkomforttal. Ezt kínálja az új BMW 6-os Gran Turismo is, amely a hosszabbra nyúló utazások során nyújtott kényelmével varázsolja el leginkább a bajor prémiumgyártó ügyfeleit.

„Öt modell sorozatgyártásának egyidejű beindítása precíz tervezést, és az üzem összes munkatársától fokozott koncentrációt igényel” – nyilatkozta Christoph Schröder, a BMW Group dingolfingi gyárának igazgatója. „A koronavírus-járvány következtében átmenetileg leállított gyártás és az egyműszakos újraindítás ellenére sikerült a tervek szerint, a legmagasabb minőségi szabványok mentén beindítani az új BMW 4-es Coupé, az új BMW 5-ös sorozat és az új BMW 6-os Gran Turismo tömegtermelését. Fantasztikus teljesítmény ez a dingolfingi csapattól és a teljes beszállítói hálózattól, maximális elismerésem” – tette hozzá.

Az új BMW 4-es Coupé

Az elegáns sportkupék a BMW modelltörténetének meghatározó fejezetét alkotják, mialatt a bajor prémiumgyártó dingolfingi üzemében is több évtizedre visszanyúló hagyománnyal büszkélkednek. A történet 1976-ban, a BMW 6-os Coupé modellel vette kezdetét, 44 évvel később pedig a prémium középkategória etalonjaként érkező, új BMW 4-es Coupé egészen egyedi formanyelvvel és összetéveszthetetlen karakterrel gurul le az alsó-bajorországi létesítmény gyártósoráról. A kétajtós sportmodell legfőbb piaca az Egyesült Államok, Nagy-Britannia és Németország.

Az új 4-es BMW hamisítatlanul sportos vezethetőségét számos intelligens könnyűszerkezetes járműépítési alapelv hivatott tovább fokozni: az új BMW 4-es Coupé motorházteteje, bal első és jobb első karosszériaeleme, valamint két ajtaja alumíniumból készül a dingolfingi gyár présüzemében. A futómű főbb elemeit ugyancsak helyben, a szomszédos alkatrészgyártó üzemben állítják elő, kezdve az első kerékfelfüggesztések galvanizált tartóvázától, az első és a hátsó tengelyen keresztül, egészen a hátsó osztóműig.

Az új BMW 4-es Coupé csúcsmodelljeként a BMW M440i xDrive Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,8 – 7,1 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 155 – 163 gramm / km) ünnepli világpremierjét, amely rendkívül erőteljes, 275 kW / 374 lóerő maximális teljesítményre képes, soros hathengeres benzinmotorjával 4,5 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre. Az újdonság 2020 októberében érkezik meg az utakra, a BMW M440i xDrive Coupé mellett két négyhengeres benzinmotorral (BMW 420i Coupé és BMW 430i Coupé), illetve egy négyhengeres dízellel (BMW 420d Coupé). 2021 márciusában a paletta két soros hathengeres dízelmotorral bővül tovább.

A modell utasterét és felszereltségi opcióit a vezetés színtiszta élménye szerint alakították ki a tervezők. Beszállás után az új BMW 4-es Coupé már alapfelszereltségként előreadja a vezető biztonsági övét, az utazás kényelmét pedig aktív zajcsillapítással ellátott szélvédő fokozza. Az újdonság piaci bevezetése 2020 októberében kezdődik, Magyarországon bruttó 13 676 000,- forint indulóártól (BMW 420i Coupé).

Az új BMW 5-ös sorozat és az új BMW 6-os Gran Turismo

Az új 4-es BMW mellett a BMW 5-ös sorozat és a BMW 6-os sorozat négy modellváltozatának sorozatgyártása is kezdetét vette Dingolfingban. „Ötöt egy csapásra. Az új BMW 4-es Coupé, valamint a tovább finomított BMW 5-ös és 6-os sorozat tömegtermelésének egyidejű beindításával a dingolfingi gyár újfent bebizonyította, hogy a vállalatcsoport stabil tagjaként még a legösszetettebb munkafolyamatokat is képes hibátlanul véghez vinni. Üzemünk az idei esztendő további újdonságainak sorozatgyártására is tökéletesen felkészült, sőt mi több, a 2021-ben érkező BMW iNEXT tömegtermelésére is” – mondta Stefan Schmid, a dingolfingi gyár üzemi tanácsának elnöke.

Az 1972 óta eltelt 48 évben a BMW 5-ös sorozat igazi sikertörténetet futott be Dingolfingban. A méltán népszerű üzleti modell legújabb nemzedékéből világszerte már több mint 630 000 példány talált gazdára, a tovább finomított négykerekű célzott optimalizálásai pedig garantálják az 5-ös BMW töretlen értékesítési lendületét. Többek között nagyobb lett a jellegzetes, vese alakú hűtőrács-pár, a LED-technológiás első fényszórók új fénydizájn szerint világítanak, a hátsó lámpák pedig immár háromdimenziós burát viselnek.

A BMW M GmbH ugyancsak továbbgondolta a nagyteljesítményű BMW M5 sportlimuzint (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,5 – 10,6 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 239 – 242 gramm / km), többek között újratervezett első és hátsó lökhárítókkal, illetve új karosszériafényezési opciókkal.

A BMW 5-ös sorozat modellpalettáján ezzel párhuzamosan új hálózatról tölthető hajtáslánc-változatok is megjelennek. A legkorszerűbb akkumulátorcella-technológiával felszerelt BMW 530e limuzin (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 1,7 – 1,8 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 13,7 – 14,8 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 39 – 42 gramm / km) a nagyfeszültségű akkumulátor egyetlen feltöltésével 62 – 67 kilométert képes megtenni tisztán elektromos meghajtással. Az energiatároló egységet a BMW Group elektromos hajtáslánc-technológiák tömegtermelésére szakosodott kutatás-fejlesztési központja állítja elő a dingolfingi üzem szomszédságában. 2020 őszétől a BMW 5-ös Touring is megrendelhető lesz plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával, a modell történetében most először. A BMW 545e xDrive limuzin (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,1 – 2,4 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 15,3 – 16,3 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 49 – 54 gramm / km) az első olyan plug-in hibrid modell lesz, amelynek hajtáslánc-technológiájában hathengeres benzinmotor dolgozik. Mindez azt jelenti, hogy 2020 novemberétől a bajor prémiumgyártó ügyfelei ötféle hálózatról tölthető modellváltozatot rendelhetnek meg a BMW 5-ös sorozat palettájáról.

A négy- és hathengeres motorral szerelt modellek ráadásul már alapfelszereltségként megkapják a 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó, rendkívül hatékony mild-hibrid technológiát, amely a vezetési szituáció függvényében képes 8 kW / 11 lóerő többlet-teljesítménnyel támogatni a belsőégésű motort, az utazósebességet pedig önállóan, a belsőégésű erőforrás hajtásláncról való lekapcsolásával is fenn tudja tartani. Eme innovatív rendszert az új BMW 6-os Gran Turismo összes modellváltozata is megkapja. Elegáns megjelenésének, és még a hosszabbra nyúló utazások során is kivételes menetkomfortjának köszönhetően a modell Kínában, Dél-Koreában és Indiában kimagasló népszerűségnek örvend.