Bemutatkozott hazánkban a BMW 1-es széria és a BMW 3-as Touring új nemzedéke. A prémium kompakt harmadik generációja és a 32 évvel ezelőtt új kategóriát teremtő sportos ötajtós modell hatodik generációja éppúgy nagyszámú újdonsággal csábít.
A fővárosi NDustrial Studios-ban mutatkozott be Magyarországon a BMW 1-es széria és a BMW 3-as Touring. Az osztatlan népszerűségnek örvendő BMW 1-es széria új nemzedéke fellebbenti a fátylat a BMW korszerű fejlesztésű, elsőkerék-meghajtású padlólemezéről, amely a bajor prémiumgyártó által fémjelzett vezetési élményt és a egyedi menetdinamikát számottevően megnövelt utastéri helykínálattal összekapcsolja. Sportos, könnyed, biztonságos és mutatós, megfűszerezve a merőben új formanyelv stílusjegyeivel és a legújabb járműkapcsolati megoldásokkal: a korszerű prémium kompakt ízig-vérig BMW, rendhagyóan erős egyéniséggel.
Csúcstechnológiás hajtáslánc és futómű, megannyi modernizált műszaki megoldás, amellett a létező minden menetdinamikai hozzávaló és vezérlőrendszer gondoskodik arról, hogy a korszerű BMW 1-es széria a új elsőkerék-meghajtással és a BMW xDrive nagy tudású összkerékhajtással éppúgy bravúros agilitással nyűgözze le a bajor prémiummárka ügyfeleit.
A BMW 1-es széria rendkívüli népszerűségről tett tanúbizonyságot Európában, az első két modellgenerációból összesen több mint 1,3 millió példány látott napvilágot. Elődjeihez képest a harmadik nemzedék – a BMW csúcstechnológiás elsőkerék-meghajtású padlólemezének betudhatóan – a szemernyit változó külső méretek ellenére figyelemre méltóan nagyobb utastéri helykínálatot garantál.
A frontrész a BMW ikonikus stílusjegyeinek újraértelmezése mentén öltött testet. A modell történetében első alkalommal egybeolvadó, az összes régebbinél nagyobb BMW-hűtőrács magabiztos kiállást garantál, a BMW M135i xDrive ugyanakkor a hűtőrács tradicionális lamelláit olyan háromdimenziós hálómintázattal helyettesíti, amit csak a zárt aszfaltcsíkok versenyautóiról ismerhetnek a rajongók. Az első fényszórókat a friss és fiatalos megjelenés érdekében szögletes stílus alapján rajzolták meg a tervezők. Oldalnézetből a korszerű BMW 1-es sorozatot először is a népszerű BMW-cápaorr, az ék alakban meghúzott vonalvezetés és a keskenyen megrajzolt, a C-oszlopoknál hagyományos Hofmeister kink stílusjegyben végződő ablaksávok definiálják. Hátulnézetből a modellt a szélesen terpesztő alsó rész és a felfelé állandóan vékonyodó kialakítás határozza meg, amely prominens vállrészt és magabiztos úttartást nyújt. A csúcstechnológiás futóműnek, emellett a jó néhány modernizált műszaki megoldásnak és vezérlőrendszernek hála a modern BMW 1-es széria agilitása érezhetően javult, új menetdinamikai mércét állítva a prémium kompakt szegmensben.
A modern BMW 1-es széria jelen pillanatban két eltérő benzines és három eltérő dízelüzemű erőforrással rendelhető. A három- és négyhengeres motorok kiválóan lefedik a BMW 116d modell (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 3,8 – 4,2 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 100 – 110 gramm / km) 85 kW / 116 lóerő maximális teljesítménye és a csúcsmodellként érkező BMW M135i xDrive 225 kW / 306 lóerő maximális teljesítménye közti erőtartományt. Az 1-es BMW harmadik nemzedékének minden motorváltozata maradéktalanul teljesíti az Euro 6d-TEMP emissziós szabvány előírásait. A korszerű BMW 116d mindemellett már az Euro 6d sztenderd károsanyag-kibocsátási követelményeinek is megfelel.
A modern BMW 1-es sorozatban a bajor prémiumgyártó magasabb kategóriájú modellsorozatainak nagyon sok továbbfejlesztett vezetést támogató rendszere visszaköszön, a prémium kompakt szegmensben első alkalommal. Az Európában megrendelhető modellek alapfelszereltségének az automata fékező funkcióval dolgozó, ütközésre és gyalogosokra figyelmeztető rendszer, és az aktív sávtartó technológiával dolgozó, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer is része, míg a külön választható extrafelszereltségként megrendelhető modern műszaki megoldások közt az aktív tempomat, tetejébe a sávváltásra figyelmeztető rendszerrel, a hátsó ütközésre figyelmeztető rendszerrel és a keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszerrel dolgozó Driving Assistant csomag is megtalálható.
A BMW 3-as Touring-ból 1987 óta immáron nagyjából 1 700 000 db kelt el, a korszerű, hatodik nemzedékét dinamikus megjelenése, érezhetően intenzívebb vezetési élménye és továbbfejlesztett részletekben bővelkedő funkcionalitása emeli ki a tömegből. A sportos ötajtós az összes régebbinél átfogóbban ötvözi a bajor prémiumgyártó leginkább közkedvelt modellsorozatának csúcstechnológiás újításait a fejedelmi utastér bőséges helykínálatával és végtelen sokoldalúságával, míg egyidejűleg mutatós és progresszív karakterét részletekbe menően finomhangolt prémium minőség, ezenfelül a legújabb járművezérlő és járműkapcsolati fejlesztések nyomatékosítják.
Harminckét esztendővel ezelőtt a BMW 3-as Touring új járműkategóriát teremtett, ma ugyanakkor a sportos ötajtós hatodik generációja nem kizárólagosan az abszolút menetdinamika, de a kikezdhetetlen sokoldalúság kapcsán is meghatározó mérceként szolgál a prémium középosztályban. A modellből eddig több mint 1,7 millió példány látott napvilágot, amelyből az újdonság közvetlen elődje egymagában több mint félmilliót tesz ki.
Éles vonalvezetéssel és élénk felületkontúrokkal dolgozó formanyelve, emellett jellegzetes arányai garantálják a modern BMW 3-as Touring karosszériájának magával ragadóan lendületes és erőtől duzzadó kisugárzását. A hatodik nemzedék 76 milliméterrel hosszabb, 16 milliméterrel szélesebb és 8 milliméterrel magasabb, mint közvetlen elődmodellje.
A modern BMW 3-as Touring piaci bevezetésével párhuzamosan – amellett röviddel utána – háromfajta benzines és háromfajta dízelüzemű kapacitás válik megrendelhetővé az újdonság motorterébe. A korszerű BMW M۽40i xDrive Touring a kategória legintenzívebb vezetési élményével ajándékozza meg a bajor prémiumgyártó ügyfeleit 275 kW / 374 lóerő maximális teljesítményre képes, soros hathengeres benzinmotorjával (100 kilométerre vetített 7,1 – 7,5 liter átlagos üzemanyag-fogyasztás és kilométerenkénti 162 – 170 gramm vegyített károsanyag-kibocsátás mellett). A palettán egy pár négyhengeres benzinmotor is megtalálható, a modern BMW 320i Touring (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,8 – 6,3 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 133 – 144 gramm / km) orrában 135 kW / 184 lóerő, amíg a modern BMW 330i Touring (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,0 – 6,4 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 136 – 146 gramm / km) motorházteteje alatt 190 kW / 258 lóerő maximális teljesítménnyel. A gázolajjal hajtott erőforrások közt a modern BMW 330d xDrive Touring (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,4 – 5,6 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 140 – 146 gramm / km) 195 kW / 265 lóerő maximális teljesítményre képes, soros hathengeres dízelmotorja a csúcs, míg a modern BMW 318d Touring (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,5 – 4,9 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 118 – 129 gramm / km) meghajtásáról egy 110 kW / 150 lóerő maximális teljesítményre képes négyhengeres dízel, a korszerű BMW 320d Touring (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,6 – 4,8 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás:119 – 125 gramm / km) mozgatásáról mindazonáltal egy 140 kW / 190 lóerő maximális teljesítményű dízel gondoskodik.
A korszerű BMW 318d Touring és a korszerű BMW 320d Touring négyhengeres dízelmotorjaihoz alapfelszereltségként hatfokozatú manuális váltó kapcsolódik, a (többi motorváltozathoz alapfelszereltségként kínált) nyolcfokozatú Steptronic automataváltó a külön választható extrafelszereltség része. A BMW xDrive nagy tudású összkerékhajtást, amely a motorból érkező erő kerekek közti megfelelő elosztásáért felel, a legerősebb benzines és dízelüzemű motorváltozathoz alapfelszereltségként biztosítsa a vállalat, a modern BMW 330i xDrive Touring (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,3 – 6,6 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 143 – 151 gramm / km) és a modern BMW 320d xDrive Touring (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,6 – 4,9 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 121 – 129 gramm / km) során ellenben a külön választható extrafelszereltség részeként is megrendelhető. A korszerű BMW 3-as Touring minden motorváltozata maradéktalanul teljesíti az Euro 6d-TEMP emissziós szabvány előírásait. 2020-ban a modellpaletta egy plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt változattal gazdagodik.
A korszerű BMW 3-as Touring fedélzetén sorakozó, modernizált vezetést támogató rendszerek az automatizált járművezetés felé vezető út újabb mérföldkövét jelölik. A BMW már az alapfelszereltségű modellekbe is integráli az előzési tilalmakra és sebességkorlátozásokra figyelmeztető rendszert, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszert és a kerékpárosokat is érzékelő, automata fékező funkcióval dolgozó, ütközésre és gyalogosokra figyelmeztető. A külön választható extrafelszereltségek palettáján eközben a Stop & Go funkcióval dolgozó aktív tempomat, ugyanakkor a sávváltásra figyelmeztető rendszerrel, a hátsó ütközésvédelemmel és a keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszerrel felszerelt Driving Assistant csomag is megtalálható.