Már kapható „A Pickup”: a Ford elkezdi felvenni a megrendeléseket a korszerű Rangerre

Már kapható „A Pickup”: a Ford elkezdi felvenni a megrendeléseket a korszerű Rangerre

A Ford elkezdi felvenni a megrendeléseket a modern Ranger pickupra, bevezetve az európai piacra a típus korábbi legintelligensebb, legtöbbre képes és legsokoldalúbb változatát.

A híres Wildtrak és Limited variánsokkal megérkeznek a márkakereskedésekbe a leginkább közkedvelt Ranger-változatok, valamivel előttük ugyanakkor a Ranger-család csúcsmodellje, a Ford Performance révén alkotott exkluzív, mostani Ranger Raptoris kapható lesz.

Az új Rangert az alapoktól újratervezték, hogy vásárlói még többet tehessenek meg és sokkal eredményesebben dolgozhassanak a gépjárművel. Ezt szolgálja a elbűvölő külső formaterv, a korszerű hajtáslánc-technológiák (köztük a Ford 3,0 literes, V6-os dízelmotorja), a modernizált futómű és rakodótér, ugyanakkor a high-tech utastér, ami fejlett konnektivitási és vezetéssegítő technológiákat ajánl.

A prémium Ranger Wildtrak kivitel belépő ára nettó 15120000 forint lesz, a gazdag felszereltségű Limited változaté ugyanakkor nettó 17106900 forint lesz. Mindkét modell duplakabinos karosszériával kapható, és az első vásárlók 2023 tavaszán vehetik át járműveiket a magyar márkakereskedésekben.

„A Ranger igazi ikonná vált a vevők egy új nemzedéke részére, akik mélyen hisznek abban, hogy ez ‘A Pickup’,” nyilatkozta Bagyó Dávid, a Ford Pro értékesítési vezetője. „A Ranger már a mai napig is Európa leginkább közkedvelt pickupja volt, és most mindenre kiterjedő pickup-építő ismeretünk minden eszközét bevetettük, hogy ez a modern, izgalmas modell a képességek teljesen új szintjét ajánlja vásárlóinknak.”

Az előző generációs Ranger értékesítéseinek 60 százalékát a Wildtrak változat tette ki, jól példázva, hogy óriási az igény az olyan pickupokra, amelyek ugyanabban az időben komfortosak és sokoldalúak, ezáltal szintén példásan használhatók munkavégzésre és szabadidős célokra.

Az új Ranger Wildtrak megalkuvást nem ismerő képességeit a Ford 3,0 literes V6-os turbódízel motorja alapozza meg, ami első alkalommal jelenik meg a modell kínálatában. A 240 lóerő és 600 Nm forgatónyomaték leadására képes kapacitás tízfokozatú automata sebességváltóhoz kapcsolódik, és ezzel a hajtáslánccal a gépkocsi erőlködés nélkül képes akár 3500 kg vontatására is.

A Ford jól bevált, 2,0 literes EcoBlue dízelmotorjai is turbótöltésűek és kedvező üzemanyag-fogyasztásúak. 4 Mind a Ranger Limited, mind a Ranger Wildtrak megrendelhető a Ford 170 lóerős, 2,0 literes EcoBlue turbódízelével (amihez hatfokozatú manuális vagy hatfokozatú automata sebességváltó párosítható), azonfelül egy 205 lóerős, kettős turbótöltésű, 2,0 literes EcoBlue erőforrással, amihez tízfokozatú automata sebességváltóhoz kapcsolódik.

A kifinomult, ösztönös és élvezetes vezethetőség érdekében a most bemutatott Ranger jó néhány korszerű modern műszaki megoldást magába foglal alapáron, nem beszélve a modell korábbi legjobb terepképességéről.

Hat választható üzemmód egészíti ki a korszerű futómű képességeit, melyet úgy terveztek meg, hogy tovább javuljon a gépjármű első terepszöge, és ezzel egyesült erővel a jármű által nyújtott off-road impresszió, azonfelül, hogy a Ranger az országúton és a terepen ugyanúgy kényelmesebben rugózzon. A vezető választhat a Normál, Eco, Csúszós út, Sár/Kerékvályú, Homok és (az automata váltós verziókban) a Vontatás üzemmódok közül, amelyek a helyzetnek megfelelően hangolják át a teljesítmény-leadást, a fokozatváltásokat, emellett a kipörgésgátló és az elektronikus stabilitásvezérlő üzemelését, mindent összevetve a gépkocsi állandóan optimálisan teljesít.

Attól függően, hogy hogyan és mire akarják ezután használni a járművet, a vásárlók két eltérő négykerékhajtási rendszer közül választhatnak: az egyik az elektronikus vezérlésű, menet közben kapcsolható megoldás, a másik ugyanakkor egy új, fejlett, állandó összkerékhajtás. Ez utóbbit – ami alapfelszerelés a 3,0 literes V6-os motorral szerelt Ranger Wildtrak modelleken – a terepezés után nem kell visszakapcsolni kétkerékhajtásra.

A vezető a jármű több rendszerét ellenőrizheti és vezérelheti a kategória legnagyobb, 12,4 colos digitális műszeregységéről, ami a tradicionális, analóg megoldást váltja fel, valamint a 12 colos központi érintőképernyőről, amihez a Ford kifinomult SYNC 4A kommunikációs, mulattató és tájékoztató rendszere is kapcsolódik.

A fejlett vezetéssegítő rendszerek sorában megtalálható az Ütközésre Figyelmeztető rendszer5, a Sávtartó Asszisztens5 és a Tolatási Fékasszisztens, azonkívül olyan, a szegmensben elsőként kínált megoldások, mint a Keresztirányú Forgalomra Figyelmeztető rendszerrel és Utánfutó Ellenőrzéssel összekapcsolt Holttérfigyelő rendszer.

A FordPass okostelefonos alkalmazás 7 segédkezésével a gépjármű tulajdonosai vagy üzemeltetői a távolból is ellenőrizhetik a jármű állapotát, de akár a (szegmensben elsőként megjelenő) Külső Területvilágítást is bekapcsolhatják, ami megvilágítja a pickup környezetének valamelyik kiválasztott területét; ez a megoldás ideális a kempingezéshez vagy a rakodáshoz.

A Ranger Wildtrak modell külső felszereltségének részei az alapáron kínált tetősínek, azonfelül a terepezés esetén rettentően hasznos, megerősített alsó védőelemek. A prémium kidolgozású Wildtrak utastér jellegzetes elemei a Micro Rib (nem textil) betétekkel díszített, gördülékenyen tisztítható bőrülések, a kontrasztos öltésekkel varrott, fűthető sportkormány, a hangulatvilágítás és az Ebony árnyalatú tetőkárpitozás.

Csakis a Wildtrak változat vevői rendelhetik meg autójukat Cyber Orange külső fényezéssel, de ezenfelül választhatnak az Agate Black Metallic, a Blue Lightning, a Carbonised Grey, a Diffused Silver, a Frozen White, a Lucid Red, a Arctic White és a Moondust Silver árnyalatok közül is, amelyek mind a Wildtrak, mind a Limited kivitelek kínálatában megtalálhatók.

A Ranger Limited változatban is nagyon sok luxusfelszerelés alapáras, többek közt a Sensico anyaggal bevont fűthető kormánykerék, a Soho bőrülések Apex stílusú dombornyomással, azonfelül a lágy tapintású műbőrborítású konzol.