Kezdetét vette Dél-Afrikában a modern fejlesztésű Ford Ranger gyártása a helyi és a teljes körű exportpiacokra

Kezdetét vette Dél-Afrikában a modern fejlesztésű Ford Ranger gyártása a helyi és a teljes körű exportpiacokra

A Ford Motor Company Pretoriában funkcionáló Silverston összeszerelő üzeme mától a harmadik olyan létesítmény, ahol kezdetét vette a modern fejlesztésű Ranger gyártása.

A modern fejlesztésű Ranger termelését a Ford egy nagyarányú, 1,05 milliárd dolláros beruházással alapozta meg, felfejlesztve az üzemet, azonkívül a beszállítók szerszámgép-állományát. A dél-afrikai gyártású Rangerek a Föld több mint 100 piacán jelennek ezután meg, köztük Európában is.

A Ford Motor Company voltaképpen már három létesítményben gyártja a modern fejlesztésű Rangert a teljes körű piacokra; ezek egyike a dél-afrikai Silverston üzem, a másik két üzem mindazonáltal Thaiföldön funkcionál. A cég mindemellett újabb két üzemben (Vietnámban és Kambodzsában) is összeszereltet Rangereket előre előállított részegységekből, 2023-tól mindazonáltal újabb helyszíneken (USA és Argentína) is készül ezt követően a modell.

„A modern fejlesztésű Ranger dél-afrikai gyártásának beindítása rávilágít arra a törekvésünkre, hogy vonzó termékeket kínáljunk vásárlóinknak – nemcsak Dél-Afrikában, hanem a Földön mindenfelé,” nyilatkozta Dianne Craig, a Ford Internacionális Piacok Csoportjának (IMG) elnöke. „Dél-Afrika kardinális része a Ranger átfogó gyártási hálózatának, és fantasztikus érzés azt látni, milyen óriási mértékben sikerült modernizálni és átalakítani a Silverston összeszerelő üzem üzemelését az 1,05 milliárd dolláros beruházással, és hogy ennek eredményeként a lehető legjobb minőségű járműveket szállíthatjuk le vevőinknek.”

A dél-afrikai bővítés egyben új munkahelyeket és gazdasági növekedést is jelent, mivel a harmadik műszak bevezetésével újabb 1200 ember kap munkát, ezáltal Dél-Afrikában a Ford már 5500 dolgozót foglalkoztat, a beszállítói értékláncban ugyanakkor csaknem 10.000 új munkahely alakult meg.

Az 1,05 milliárd dolláros beruházási értékből durván számítva 686 millió dollárt fordítottak a Silverston üzem átalakítására és modernizálására, felépítve az első, házon belüli présüzemet, egy jócskán magas szinten automatizált fényezőüzemet, ezenfelül bevezetve a legfrissebb összeszerelési technológiákat az utastér és az alváz gyártósorain, ezenfelül a végszerelésben.

Mindemellett megalkották a Föld egyetlen, Ford-tulajdonú -és működtetésű alváz-gyártósorát a modern Tshwane Autóipari Kivételes Gazdasági Zóna (TASEZ) beszállítói ipari parkban, közvetlenül a Silverston üzem szomszédságában. A Ford összesen 365 millió dollárt költött a leglényegesebb beszállító vállalkozások új szerszámgépeire.

A silverstoni beruházás mellett a Ford 34 millió dollárt invesztált a Gqeberhában (ezelőtt Port Elizabeth) funkcionáló Struandale motorgyár fejlesztésébe; itt készül a dél-afrikai vásárlók és a Föld több mint 100 exportpiaca részére konstruált modern fejlesztésű Ford Ranger minden erőforrása.

A Struandale motorgyár fejlesztése abban is nyújt támogatást a Fordnak, hogy beindítsa új 3.0 V6 dízelmotor-programját, mivel itt történik a hengerfejek megmunkálása és a motor összeszerelése. A modern fejlesztésű Rangerrel kapcsolatos fejlesztések a 2,0 literes turbódízel és a 2,0 literes biturbó dízelmotor már létező gyártósorát is érintették.

Középpontban a minőség

„Számos erőfeszítés, forrás és korszerű tudományos feljesztés eredménye alapozta meg, hogy a modern fejlesztésű Ranger tényleg világszínvonalú gépkocsi legyen, és hogy a Silverston üzem mindenre kiterjedő szinten is kiválónak számítson,” nyilatkozta Andrea Cavallaro, a Ford IMG működésért felelős igazgatója.

„Nagyszámú stratégiai döntést kellett meghoznunk, többek közt a présüzem és az alvázgyártás házon belüli megoldásáról, hogy egész kontroll alatt tarthassuk a gyártási minőséget. Ezek a most bevezetett eljárások garantálják, hogy a modern fejlesztésű Ranger gyártósorára felkerülő részegységek kitűnő minőségűek lesznek.”

A Silverston összeszerelő üzemben funkcionáló présüzem egy új, 10.320 négyzetméter alapterületű létesítmény; az itt készült karosszériaelemek közvetlenül a modern, 44.000 négyzetméteres fényezőüzembe kerülnek, melynek magas színvonalú, automatizált üzemelését 493 robottal oldották meg.

„Mennyiségi és rangos céljaink megvalósítására Silverstonban megépítettük a Föld egyetlen, a Ford által tulajdonolt és működtetett alvázgyártó üzemegységet, ami a ma elérhető legfejlettebb technológiákkal üzemel,” tette hozza Cavallaro.

Azonfelül a Silverston összeszerelő üzem közvetlen szomszédságában, a Tshwane Autóipari Rendkívüli Gazdasági Zóna (TASEZ) beszállítói ipari parkban is felépült egy óriási, 100.000 négyzetméter alapterületű alvázgyártó részleg, ami biztosítja a részegységek zökkenőmentes beszállítását közvetlenül a szerelősorra.

A Silverston összeszerelő üzemben újabb szigorú minőségbiztosítási eljárásokat is bevezettek, hogy biztosítsák a Ranger-vásárlók legmagasabb szintű elégedettségét; mint amilyen a Percepton mérőrendszerek használata a szerelősorokon, amelyek az összes legyártott alkatrészt korrekten beszkennelnek, vagy a csúcstechnológiájú GOM ATOS ScanBox kéklézeres szkenner-rendszer használata, ami nagyon részletgazdag 3D modelleket előállít a készített komponensekről.

„Ezek a legfrissebb generációs mérő- és szkennelő rendszerek valós idejű adatokkal szolgálnak a gyártás egész folyamatáról, mindent összevetve sebesen azonosíthatjuk a lehetőség szerinti elit problémákat, még mielőtt az adott alkatrész kikerülne a gyártási helyéről,” indokolta el Ockert Berry, a Ford South Africa műveleti alelnöke. „Ezt az adatot raktározzuk teljes körű minőségbiztosítási rendszerünkben, ezáltal figyelemmel kísérhetjük a trendeket, és bármilyen valószínűsíthető problémát megelőzhetünk.”

„A kompromisszumot nem ismerő minőségbiztosítás minden szempontból átalakítja gyártási tevékenységünket, és hatásosan segíti elkötelezettségünket, hogy világszínvonalú termékeket kínáljunk vásárlóinknak,” tette hozzá Berry.

A Ranger hosszú múltra tekinthet vissza Dél-Afrikában

A modern fejlesztésű Ranger ambiciózus és magabiztos gyártási célkitűzéseihez szilárd alapot nyújt, hogy már az előző modellgeneráció is Dél-Afrikában készült. A most kifutó Rangerrel a Ford teljesen átformálta a pickupok szegmensét. A 2011-ben bemutatott modell 11 éven át az egyik piacvezető jármű volt, és ez idő alatt számos elismerést kapott.

„A Ranger sikere globálisan megalapozta a modell hírnevét, ami a Ford egyik legkelendőbb terméke minden kontinensen,” hangoztatta Neale Hill, a Ford Motor Company Africa elnöke. „A modern fejlesztésű Ranger egészen biztosan még magasabbra teszi ezt követően a lécet, és a silverstoni gyártás beindításával Dél-Afrika büszkén veszi ki a részét ebből a növekedésből.”

A dél-afrikai Silverston összeszerelő üzemben eddig összesen 873.751 Ranger készült. Ezekből közel 603.000 darabot exportáltak a Föld több mint 100 piacára, mindent összevetve ez a modell Dél-Afrika legnagyobb számban exportált könnyed haszonjárműve.

Azzal, hogy nagyjából 271.000 darab talált gazdára az országon belül, a Ranger több alkalommal is a helyi értékesítési listák élére került, és ez a modell Dél-Afrika kedvenc járműve. Az itteni termékpalettán a Ranger mellett a Ranger Raptor magas hatékonyságú off-road pickup is megjelenik, melyet 2019 óta csinálnak Dél-Afrikában.

2016 óta a Silverston üzemben készült az Everest hétüléses SUV is. Mivel Silverstonban most a modern fejlesztésű Ranger kibővített termelési volumenére összpontosítanak, a modern fejlesztésű Everest és a modern fejlesztésű Ranger Raptor gyártása átkerül Thaiföldre.

„Biztosak vagyunk abban, hogy a modern fejlesztésű Ranger bátran építhet erre a sikertörténetre, és az későbbi években tovább gyarapítja ezt követően ezt az értékes örökséget,” fűzte hozzá Hill.