Kezdetét vette a BMW iX sorozatgyártása

Kezdetét vette a BMW iX sorozatgyártása

A BMW Group dingolfingi létesítményében ma kezdetét vette a bajor prémiumgyártó új technológiai zászlóshajójának sorozatgyártása, amellyel beköszöntött a egyéni mobilitás új korszaka.

2021. július 2-án kezdetét vette a tisztán elektromos meghajtású BMW iX sorozatgyártása a BMW Group Dingolfingban funkcionáló létesítményében. Az alsó-bajorországi üzemben mindent összevetve mostantól a müncheni központú vállalatcsoport által kínált minden típusú (belsőégésű erőforrással szerelt, plug-in hibrid és tisztán elektromos meghajtású) hajtáslánc-technológia napvilágot lát, egyazon gyártósoron. „A BMW iX sorozatgyártásának beindításával hálózatról tölthető modellpalettánk kibővítése újabb meghatározó mérföldkőhöz érkezett, azt is igazolva, hogy gyártási hálózatunkat sikeresen alakítottuk az elektromos mobilitás és a digitalizáció követelményeihez” – mondta Milan Nedeljković, a BMW AG igazgatótanácsának gyártásért felelős tagja.

A BMW iX a BMW Group legnagyobb európai gyárában készül, a BMW 5-ös sorozattal, a BMW 7-es sorozattal és a BMW 8-as sorozattal megegyező gyártósoron. Hogy képes legyen rugalmasan kezelni a más-más modellsorozatokat és az eltérő hajtáslánc-technológiákat, a müncheni központú vállalatcsoport részletekbe menő bővítésekkel és felújításokkal modernizálta a dingolfingi üzem jármű-összeszerelő munkafolyamatait. A BMW Group több mint 400 millió euró befektetésével hozta létre fel a létesítményt a BMW iX sorozatgyártására, a korszerűsítési és újrastrukturálási újítások előnyeit ugyanakkor a BMW 7-es széria és a BMW 5-ös széria Dingolfingban készülő, következő generációinak sorozatgyártása esetén is kamatoztatják ezt követően. A bajor prémiumgyártó már a két modellsorozat tisztán elektromos hajtáslánc-változatainak érkezését is nyilvánosságra hozta.

Az évtized közepére minden második gépkocsi hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiával lát napvilágot

A BMW iX modellnek és a Dingolfingban készülő plug-in hibrid modelleknek betudhatóan a BMW Group úgy tervezi, hogy az alsó-bajorországi üzemben idén kétszeres hálózatról tölthető modell lát napvilágot, mint 2020-ban. Sőt mi több, a müncheni központú vállalatcsoport azt is célul tűzte ki, hogy Dingolfingban az évtized közepére minden második gépjármű hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiával guruljon le a gyártósorokról. A korszerű technológiai zászlóshajó kardinális szerepet játszik ebben. „A BMW iX az egyik óriási darabszámban legyártott modellünk lesz a következő évben” – tette hozzá Milan Nedeljković. A korszerű technológiai zászlóshajót idén ősszel a bajor prémiummárka első tisztán elektromos meghajtású Gran Coupé modellje, a BMW i4 követi Münchenből. 2022 végén már a BMW Group minden németországi gyárában legalább egy tisztán elektromos meghajtású modell készül ezután.

Átfogó szaktudás a járművek és a hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák házon belüli sorozatgyártásának betudhatóan

A BMW iX dingolfingi sorozatgyártása esetén a házon belüli technológiákkal megszerzett átfogó szaktudást is kamatoztatják a munkatársak. Az egyes munkafolyamatok közti szoros partnerség páratlanul magas szintű produktivitást, sebes kommunikációt és ideális gyártási modern műszaki megoldások alkalmazását biztosítja. A BMW iX tisztán elektromos hajtáslánc-technológiája (a nagymértékben integrált BMW eDrive hajtáslánc-technológia és az ötödik generációs akkumulátor-technológia kettősével) és jó néhány típus-specifikus alkatrész szintén Dingolfingban készül, ahol a müncheni központú vállalatcsoport módszeresen bővíti sorozatgyártási kapacitását. Annyira, hogy 2022-től a dingolfingi üzem minden évben több mint félmillió darab hálózatról tölthető új gépjármű hajtáslánc-technológiájának legyártására tud.

Követendő: a BMW iX

A BMW iX érkezésével jó néhány termék- és gyártástechnológiai fejlesztés is bemutatkozik – főként a jármű elektromos rendszerét, szoftverét, digitális szolgáltatásait, járműkapcsolati megoldásait és automatizált járművezetési funkcióit nézve. Mint ilyen, a BMW Group új technológiai zászlóshajója meghatározó iránymutatóként mutatkozik be az utakon, a dingolfingi létesítményt mindazonáltal a luxuskategória legjobb gyáraként az „e-autók” és az „okosautók” érkezésére is felkészíti.

A BMW iX a jövő sorozatgyártási modern műszaki megoldásait hozza el a jelenbe. Ilyenek például a munkatársak digitális továbbképzési lehetőségei, ráadásul a logisztikai folyamatok automatizálásában, amellett az nagy tudású vezetést támogató rendszerek virtuális beépítésében és ellenőrzésében rejlő eshetőségek.

„A luxuskategória legjobb gyáraként a BMW Group technológiai zászlóshajóját is létesítményünk készíti. Ez újból igazolja a holnap mobilitását éltető, mértékadó szerepünket és iparági etalon pozíciónkat olyan kulcsfontosságú területeken, akárcsak a hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák, a digitalizáció és a fenntarthatóság. A BMW iX modellel tovább folytatódik a dingolfingi üzem évekkel ezelőtt megkezdett, sikeres módosítása” – nyilatkozta Christoph Schröder, a BMW Group dingolfingi gyárának igazgatója.

Kihangsúlyozott hangsúly a fenntarthatóságon

A fenntarthatóságra való koncentráció témaköre az egész vállalatot átjárja. A BMW Group megkülönböztetett hangsúlyt fektet az ökológiai lábnyom csökkentésére – mindenekelőtt a hálózatról tölthető modellek sorozatgyártási folyamataiban. A BMW iX emissziós lábnyomát független elemzők tanúsítványa hitelesíti, amely alapján a BMW iX xDrive40 modell teljes körű felmelegedésre gyakorolt hatása 200 000 kilométer megtétele alatt 45 százalékkal alacsonyabb, mint egy hasonló teljesítményű dízelmotorral szerelt Sport Activity Vehicle (SAV) modellé. „Fenntarthatósági szempontból már most iránymutatók vagyunk az iparágban. Ettől függetlenül tovább folytatjuk beruházásainkat az erőforrás-hatékony modern műszaki megoldások alkalmazásába és olyan ambiciózus célokat tűzünk ki, amelyek a leginkább fenntartható gyártást éltetik” – tette hozzá Milan Nedeljković. A BMW Group holisztikus perspektívából, egész értékláncára vetítve közelíti meg a károsanyag-kibocsátás csökkentésének és az erőforrás-felhasználás minimalizálásának kérdéskörét, a sorozatgyártástól kezdve, a beszállítói hálózaton át, egészen a felhasználói fázisig.

A BMW Group 2006 és 2020 közt 78 százalékkal csökkentette a sorozatgyártásban kínált egy új autójára vetített károsanyag-kibocsátás mértékét, célja viszont az, hogy ezt a mutatót 2030-ra újabb 80 százalékkal redukálja. „Hogy ezt az értéket elérjük, jó néhány változtatást és újítást bevezettünk Dingolfingban” – nyilatkozott Christoph Schröder. A BMW iX sorozatgyártásához példának okáért egész egészében az Isar és a Lech folyókból kinyert színtiszta vízenergiát hasznosítja a létesítmény, amely idéntől – valamint a BMW Group az egész világon funkcionáló minden üzeme is – optimális intézkedések és tanúsítványok következtében ezenkívül nettó széndioxid-kibocsátás nélkül dolgozik.

A fenntarthatóságot éltető intézkedések közt ezen felül az energiahatékony installálási megoldások, a beépítéstervezés, a szállítmánylogisztika optimalizálása, az újrahasznosítás, a biodiverzitás és a vízenergia teljes körű használata is megtalálható. Mint ilyen, a BMW Group dingolfingi gyára több mint 90 százalékos újrahasznosítási értéket és még ennél is magasabb, 99 százalékos megújulási értéket képes elérni. A létesítmény saját kútjai az üzem működéséhez elengedhetetlen vízmennyiség több mint 40 százalékát fedezik, amellyel segítenek megőrizni a régió ivóvízkészletét. A BMW Group 2006 óta több mint 30 százalékkal csökkentette átfogó vízfogyasztását.

A változás motorja: a BMW iX

A BMW iX érkezése a gyártási hálózat munkatársainak mindenre kiterjedő továbbképzését is előrevetíti, mivelhogy a friss, korszerű modern műszaki megoldás elsajátításával a munkatársak a magán mobilitás új korszakának követelményeire is idő előtt felkészülhetnek. A vállalatcsoport munkatársainak fejlesztése ezáltal a digitalizáció és az elektromos mobilitás témaköreire összpontosul. A BMW Group történetének korábbi legnagyobb továbbképzési fázisában csaknem 75 000 munkatárs sajátítja el a korszerű tudásanyagot.

2012 óta a dingolfingi üzem egymagában több mint 4 000 munkatársát képezte tovább új szakterületre. Az intenzív folyamat egyik legékesebb példája a létesítmény hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák kifejlesztésére és sorozatgyártására megalapított, házon belüli kutatás-fejlesztési centruma, amely a tavalyi évben 600-ról 1 200-ra duplázta meg munkatársai létszámát, ez a szám mindazonáltal az elképzelések alapján idén év végére az 1 900-at is átlépi.