Íme a modern BMW 330e limuzin, a korábbi legsportosabb és leghatékonyabb BMW eDrive hajtáslánc-technológiával

Íme a modern BMW 330e limuzin, a korábbi legsportosabb és leghatékonyabb BMW eDrive hajtáslánc-technológiával

A bajor prémiumgyártó leginkább közkedvelt sportlimuzinjának portfóliója egy forradalmian modernizált plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával bővül, amely 50 százalékkal nagyobb tisztán elektromos hatótávolságot, 15 százalékkal alacsonyabb károsanyag-kibocsátási értéket és 292 lóerőnyi rendszerteljesítménnyel gazdálkodó, lebilincselő gyorsulási élményt garantál.

A korszerű BMW 3-as limuzint az utánozhatatlan menetdinamika és a példaértékű hatékonyság kettőse jellemzi, a csodálatos újdonság eme meghatározó jegyei ugyanakkor a portfólión frissen bemutatkozó plug-in hibrid hajtáslánc-technológia kvalitásaival merőben új, korszerű, az összes régebbinél mélyebb tartalmat nyernek. A bajor prémiumgyártó tervezőmérnökei a legújabb BMW eDrive hajtáslánc-technológia innovációit egy négyhengeres benzinmotorral párosították, hogy a BMW 330e limuzin új generációja számottevően intenzívebb sportosságról tegyen tanúbizonyságot és a zéró emissziójú mobilitás az összes régebbinél gazdagabb vezetési élményét váltsa valóra (az egész világon úton a piaci bevezetés felé). Az alapfelszereltségként kínált XtraBoost teljesítménynövelő szerepkör – amely ebben a modellben ünnepli világpremierjét – eközben átmenetileg 215 kW-ra / 292 lóerőre képes növelni a plug-in hibrid hajtáslánc-technológia maximális rendszerteljesítményét. A korszerű BMW 330e limuzin sportos vezethetőségének záloga a hajtáslánc-technológia sebes reakciókészsége, amelyhez az elődmodell értékénél 50 százalékkal nagyobb, már 66 kilométer tisztán elektromos hatótávolság, emellett több mint 15 százalékkal alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás társul (100 kilométerenként átlag 1,6 – 1,9 liter és kilométerenkénti vegyített 37 – 43 gramm).

Az elektromos motor és a belsőégésű kapacitás okos vezérlésű együttműködése a korszerű BMW 330e limuzinban új szintre lép, mivelhogy a villamos energiával hajtott kapacitás már nem kizárólagosan a hajtáslánc-technológia hatékonyságát, de a vezetés élményét is számottevő mértékben fokozza. A forradalmi plug-in hibrid hajtáslánc-technológia a 2.0 liter hengerűrtartalmú, négyhengeres, BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó benzinmotor 135 kW / 184 lóerő maximális teljesítményét az elektromos motor 83 kW / 113 lóerő maximális teljesítményével ötvözi, amelyhez 420 Nm vegyített csúcs forgatónyomaték társul.

Globális bemutató a korszerű BMW 330e limuzinban: az XtraBoost teljesítménynövelő szerepkör

Az XtraBoost teljesítménynövelő szerepkör egy friss technológiai megoldás, amit a bajor prémiumgyártó a korszerű BMW 330e limuzin globális alapfelszereltségének részeként szolgáltat a vezetés szerelmeseinek. A szerepkör a modell legdinamikusabb karakterét helyezi előtérbe, ehhez ugyanakkor a vezetőnek semmi mást nem kell tennie, mindössze aktiválni a vezetési élménykapcsolóval (Driving Experience Control) előhívható SPORT vezetési üzemmódot, ahol a gázpedál lepadlózására az XtraBoost teljesítménynövelő szerepkör átmenetileg, maximum 10 másodpercen át 30 kW / 40 lóerő teljesítmény-többlettel toldja meg a belsőégésű kapacitás és az elektromos motor 185 kW / 252 lóerő maximális rendszerteljesítményét. A végeredmény a BMW 3-as limuzin által fémjelzett, mesés hajtáslánc-karakterisztika, amely a BMW hibridmodell-történetében első alkalommal váltja valóra a hihetetlenül sportos vezethetőség, a precíz gázpedál-érzékenység és a nyolcfokozatú Steptronic automataváltó típus-specifikus váltási programjának egységét, fékezéskor önműködő motorfék-aktiváló visszaváltásokkal.

Az XtraBoost teljesítménynövelő szerepkör egyből érezhető hatása komolyan intenzívebb vezetési élményt garantál, mint egy hasonlóan erős belsőégésű erőforrással szerelt modell lepadlózása. Ha példaként a bajor prémiumgyártó kuncsaftja 20 km/órás sebességnél lép rá keményen a gázpedálra, a modern BMW 330e limuzin egy másodperc alatt kétszer olyan intenzív gyorsulási élményt ígér, mint egy 300 lóerő körüli maximális teljesítményre képes belsőégésű erőforrással szerelt modell. Három másodperc alatt a forradalmi plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt újdonság ezáltal egy egész autóhossznyi előnyre tesz szert. Az XtraBoost teljesítménynövelő szerepkör a nagyfeszültségű lítium-ion akku minimális töltöttségi szintjénél szintén rendelkezésre áll, padlógázra és az automataváltó előválasztó karjának M és S állásában hasonlóképpen.

A korszerű BMW 330e limuzin 5,9 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra, végsebessége mindazonáltal 230 km/óra. A vezetés élményét típus-specifikus, érzelmekben gazdag motorhang teszi teljessé. Az újdonság sportosan dinamikus énje a plug-in hibrid hajtáslánc-technológia kiforrott kvalitásai mentén kel életre.

Tisztán elektromos meghajtás akár 140 km/órás sebességgel

HYBRID vezetési üzemmódban a korszerű BMW 330e limuzin 110 km/órás sebességig képes fenntartani a tisztán elektromos meghajtást – ez 30 km/órával haladja meg az elődmodell hasonló értékét. ELECTRIC vezetési üzemmódban a zéró emissziójú mobilitás 140 km/órás sebességig kitolható, amely az elődmodell 120 km/órás értékéhez viszonyítva 20 km/órás növekedés. A modern BMW 330e limuzin globális alapfelszereltségének hibrid-specifikus tételei közt az akusztikus gyalogosfigyelmeztető rendszer is megtalálható: alacsony sebességű tisztán elektromos meghajtás során egy konkrétan a hálózatról tölthető BMW modellek részére kifejlesztett hangjelzés figyelmezteti a gépkocsi környezetében közlekedő forgalmat a jármű jelenlétére. A külső hangsugárzóból érkező jelzés az utastérbe nem szűrődik be, ezáltal nem zavarja a bajor prémiumgyártó fogyasztóinak kivételes menetkomfortját.

A modern BMW 330e limuzin elektromos motorját helytakarékossági okokból a nyolcfokozatú Steptronic automataváltóba építették be a mérnökök. Az okos járműtervezésnek hála a hibrid-specifikus automataváltó mindössze 15 milliméterrel hosszabb a belsőégésű erőforrással szerelt új BMW 3-as limuzinokban dolgozó automataváltónál. Fékezéskor az elektromos motor generátorként üzemel és a fékezési energiát rendkívüli hatékonysággal táplálja vissza a nagyfeszültségű akkumulátorba. Az energiatároló egység ugyanakkor tradicionális háztartási aljzatról is feltölthető. A forradalmi hajtáslánc-technológia elektromos egységei mellett a fedélzeten látható 12 voltos csatlakozókat is a lítium-ion aksi látja el energiával, ezáltal nincs szükség a belsőégésű erőforrással hajtott modellekben megszokott generátorra, amely még tovább fokozza a hajtáslánc-technológia hatékonyságát.

50 százalékkal nagyobb tisztán elektromos hatótávolság és 15 százalékkal alacsonyabb emisszió

12,0 kilowattóra bruttó energiateljesítményű lítium-ion akkumulátorának hála a korszerű BMW 330e limuzin az energiatároló egység egyetlen feltöltésével elődmodelljéhez képest több mint 50 százalékkal nagyobb, már 59 – 66 kilométer tisztán elektromos hatótávolságot biztosít. A plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt sportlimuzin második generációja eközben több mint 15 százalékkal alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást és károsanyag-kibocsátást is garantál, amely átlagos 100 kilométerre vetítve 1,6 – 1,9 literben és kilométerenkénti 37 – 43 grammban érhető tetten. 100 kilométerenként a korszerű BMW 330e limuzin vegyített energiafogyasztása 14,8 – 15,4 kWh.

A modern BMW 330e limuzin nagyfeszültségű akkumulátorát a hátsó üléssor alá, a benzinmotor üzemanyagtartályát mindazonáltal a hátsó tengely fölé építették be a tervezők. Mindez azt jelenti, hogy a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt új BMW 3-as limuzin csomagtere mindössze egy-két literrel marad el a belsőégésű erőforrással szerelt testvérmodellek hasonló értékétől. Az alapesetben 375 liter térfogatú csomagtér a 40:20:40 arányban osztott hátsó üléstámla ledöntésével tovább bővíthető.

A plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt új BMW 3-as limuzint megrendelő ügyfelek előtt gyakorlatilag a korszerű BMW 3-as limuzinhoz elérhető minden extrafelszereltségi opció nyitva áll. A modern BMW 330e limuzin alapfelszereltségének alternatíváiként az Advantage, a Sport Line, a Luxury Line és az M Sport felszereltségi csomagok válnak elérhetővé, sőt mi több, az újdonság például változó áttételű sportkormánnyal és BMW M sport fékrendszerrel dolgozó, adaptív BMW M futóművel is megrendelhető. 2019 novemberétől a modern BMW 330e limuzin opcionális extrafelszereltségi tételei közt az elektromosan működtethető vonóhorog is megjelenik, a plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt új BMW 3-as limuzin mögé maximum 750 kilogramm súlyú vontatmány csatlakoztatható.

Kiegészítő fűtés és légkondicionáló már alapfelszereltségként

A korszerű BMW 330e limuzinhoz a komfort- és biztonságoptimalizáló vezetést támogató rendszerek egész palettája elérhető, a kormányzó- és sávtartó asszisztenssel (Steering and Lane Control Assistant) dolgozó Driving Assistant Professional csomagtól kezdve, egészen a tolatási segédletet (Reversing Assistant) is magába foglaló parkolóasszisztensig (Parking Assistant). Az újdonság alapfelszereltségének részeként a fedélzeti modern műszaki megoldások indulás előtt képesek a kívánt hőmérsékletűre hűteni vagy fűteni az utasteret, a kiegészítő fűtésnek és a légkondicionáló berendezésnek hála. Mindkét modern műszaki megoldás energiaellátásáról a nagyfeszültségű lítium-ion aksi gondoskodik. Alacsony külső hőmérséklet során ez azt jelenti, hogy a kiegészítő fűtés játszva, felhasználóbarát módon képes felmelegíteni az utasteret a bajor prémiumgyártó partnerének érkezésére, még akkor is, ha a nagyfeszültségű áramforrás töltöttségi szintje alacsony. Magasabb külső hőmérséklet során ugyanez a modern műszaki megoldás képes az utastér lehűtésére is.

A korszerű BMW 330e limuzin piaci bevezetésével párhuzamosan olyan új digitális szolgáltatások is világpremierjüket ünneplik, amelyek az összes régebbinél egyszerűbbé és vonzóbbá teszik a nagyfeszültségű lítium-ion akku utazás közbeni töltését. A nyilvános járműtöltő oszlopok keresésekor a navigációs rendszer automatán felajánlja a kiválasztható opciók környékén van hoteleket, éttermeket, kávézókat és kulturális látnivalókat, az elérhető járműtöltő állomásokhoz vezető útvonalakat mindazonáltal a központi monitoron mutatja. A modern műszaki megoldás mindezeken felül a kiválasztott járműtöltő oszlopok elérhetőségét és az érkezés becsült idejét is megjeleníti, a bajor prémiumgyártó kuncsaftének mindazonáltal arra is lehetősége nyílik, hogy a járműtöltési infrastruktúra operátorával egyeztetve, korlátozott időre lefoglalja a kiválasztott állomást.

A modern BMW 330e limuzinban bemutatkozó, forradalmian továbbfejlesztett plug-in hibrid hajtáslánc-technológia 2020 nyarától a modern BMW 330e Touring modellben is elérhetővé válik. Ez lesz a BMW portfóliójának első plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt Touring modellje, amellyel a bajor prémiumgyártó újabb lépést tesz átfogó modellkínálata újabb, hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiákkal történő kibővítése felé.

A plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával dolgozó BMW modellek előnyei a hétköznapokban

Az eltérő plug-in hibrid hajtáslánc-technológiákkal felvértezett BMW modellek nagyszámú hozzáadott értékkel kecsegtetnek a hétköznapokban:

Jó ár-érték arányosság: a plug-in hibrid hajtáslánc-technológia otthoni vagy munkahelyi feltöltése költséghatékonyabb nagyvárosi közlekedést biztosít, mint a benzinmotorral vagy dízelmotorral szerelt hajtásláncok.

Az utastér már indulás előtt a kívánt hőmérséklettel várja a bajor prémiumgyártó ügyfeleit: a kiegészítő fűtés és a kiegészítő légkondicionáló berendezés az alapfelszereltség része.

A fékezés hozzáadott pozitív tulajdonsága: fékezés közben a hajtáslánc a felszabaduló energiát a nagyfeszültségű akkumulátorba táplálja vissza. A belsőégésű erőforrással szerelt modellek tekintetében a fékezés mindössze hőt és fékport termel.

Két világ legjobbjai: a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával felszerelt BMW modellek a nagyvárosokban a vezetés tisztán elektromos meghajtású élményét, hosszabb utazások alkalmával ugyanakkor a márkára sajátos, sportos vezetési élményt ígérik.

Út a jövőbe: nézve, hogy a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával felszerelt BMW modellek képesek emisszió nélkül közlekedni, az egyes nagyvárosok „zöld zónáiba” is jogosultak behajtani, ezenkívül parkolási- és útdíj-kedvezményekben is részesülnek.

Jobb életminőség: a tisztán elektromos meghajtás alkalmazásával a bajor prémiumgyártó kuncsaftjai nagymértékben hozzájárulnak a nagyvárosok légszennyezettségi értékének és forgalmi zajának csökkentéséhez.