Finomhangolás: korszerűsödött az RS 5 Coupé és RS 5 Sportback

Finomhangolás: korszerűsödött az RS 5 Coupé és RS 5 Sportback

Az Audi tovább finomította RS 5 Coupé (üzemanyag-fogyasztás l/100 km: 9,1 (vegyített), CO2-kibocsátás g/km: 208 (vegyített)) és RS 5 Sportback (üzemanyag-fogyasztás l/100 km: 9,2 (vegyített), CO2-kibocsátás g/km: 209 (vegyített)) modelljének részleteit. A modern elemek még progresszívebb külső megjelenést kölcsönöznek a modelleknek. A működésüket nézve mindkét modell a nagyméretű központi kijelzővel szerelt új MMI touch modern műszaki megoldást veszi alapul. A biturbó V6 kapacitás 331 kW (450 LE) teljesítményével és 600 Nm nyomatékával még mindig magával ragadó vezetési élményt ajánl. Németországban és a többi európai országban egykettőre megkezdődik a modernizált RS 5 értékesítése, a modell ára 83 500 eurótól indul ezt követően.

“Az RS 5 Coupé és RS 5 Sportback modellek átdolgozása 25. évfordulónk és modellkínálatunk megújításának sikeres lezárásaként értékelhető.” – nyilatkozta Oliver Hoffmann, az Audi Sport GmbH. cégvezetője. “Betudhatóan a quattro állandó összkerékhajtásnak a két gépjármű speciális helyet foglal el szegmensükön belül.”

Áramvonalas: a külső formaterv

A két RS 5 modell tovább finomított külső formavilága már első pillantásra szembeötlik. A Singleframe hűtőrács szélesebb és laposabb lett. Egyszerű formavilágával a nagyobb testvérek, az RS 6 és RS 7 megjelenését követi. A hűtőrács felett elhelyezett integrált légbeömlők a nagy tradicionális Audi Sport quattro modellt idézik 1984-ből. A 40 milliméterrel szélesebb kerékjáratok konkrétan magabiztos fellépést kölcsönöznek az RS 5 részére. A külön választható, az Audi lézervilágításával kiegészített sötétített Mátrix LED fényszórók alapvetően megkülönböztetik a két RS változatot az A5 alapmodelltől. A nagyméretű, erős körvonalakkal határolt légbeömlők új, ötszögletű kialakítást kaptak.

A tervezők újragondolták az oldalsó küszöbrészt és a gépjármű hátsó részén látható diffúzor betétet, amely a kipufogórendszer két nagyméretű végcsövét foglalja magába. A fényes fekete, matt alumínium és szénszálas stílus csomagok még egyedibb megjelenést kölcsönöznek a gépkocsi orr- és hátsó részén fedezhető fel részleteknek és az oldalsó küszöbrészeknek. Kívánságra a négy karika és az RS emblémák is fekete színben készülnek. A létező színpaletta mellett két új fényezés, a Turbo kék és a Tango piros árnyalat is választható. A Coupé szénszál erősítésű polimer szerkezetű, szénszálas tetővel készül, amely a jármű súlyát közel négy kilogrammal csökkenti.

Divatos megjelenés: a belső tér

A modernizált RS 5 modellek belterét vízszintes vonalvezetés és sötét színek határozzák meg. Az RS sportülések az alapkivitel részeként Alcantara és bőr bevonattal készülnek, opcióként mindazonáltal finom nappabőr borítással is rendelhetők. Elvárásoknak megfelelően a dominánsan piros vagy szürke színekkel megálmodott RS megjelenés csomag szintén rendelkezésre áll mindkét modellnél. Ekkor piros vagy szürke, ellenkező színű öltéssel készült térdpárnák, kormánykerék perem és sebességváltó kar színesítik a belteret.

Forgatás helyett érintés: a modern kezelési koncepció

A két RS 5 modell új kezelési koncepciójának középpontjában a 10,1 col átmérőjű MMI touch megjelenítő áll. A nagyméretű, szabadonálló, akusztikus visszajelzéssel funkcionáló monitor kissé a vezető felé fordítva kapott helyet. Amennyiben az infotainment kínálat csúcsát képvsielő MMI navigation plus navigációs rendszer mellett dönt a partner, egy konkrétan RS specifikus monitor tájékoztatja a vezetőt a hajtás hőmérsékletével, a hosszanti és keresztirányú gyorsulással, a quattro sport differenciálművel, a guminyomással és az abroncsok hőmérsékletével kapcsolatos információkról.

Az külön választhatóan választható Audi virtual cockpit plus (12,3 col átmérőjű kijelzővel) révén a vezető nagyon sok képernyő közül választhat. Ezek közt megjelenik az RS specifikus teljesítmény képernyő, amely a fordulatszám skálát olyan módon vetíti ki, hogy azon szerepeljen a váltást jelző fény is. Amikor a vezető a kormánykeréken az “RS MODE” gomb megnyomásával kijelöli a két új, rendhagyó RS mód egyikét, az RS specifikus teljesítmény képernyő jelenik meg és – például – megmutatja a maximális g-gyorsulási értékeket. Az külön választhatóan elérhető head-up monitor ugyancsak exkluzív RS specifikus grafikával készül.

Vonóerő, dinamika és stabilitás: a hajtásrendszer

Azonnali vonóerő és kivételes produktivitás eredményesen: az RS 5 modellek szíve, a hathengeres biturbó 2.9 TFSI aggregát (üzemanyag-fogyasztás l/100 km: 9,2 – 9,1 (vegyített); CO2-kibocsátás g/km: 209 -208 (vegyített)) még mindig 331 kW (450 LE) teljesítményt garantál, fantasztikus, 600 Nm nyomatéka mindazonáltal már 1 900-as fordulatszámtól rendelkezésre áll. Mindkét RS 5 modell álló helyzetből 3,9 másodperc alatt gyorsít fel 100 km/óra sebességre, végsebességük mindazonáltal kívánságra elérheti akár a 280 km/órát is.

Egy igen fürgén dolgozó nyolcfokozatú tiptronic váltó továbbítja a motor erejét az állandó összkerékhajtás felé. A vezető mindazonáltal a korszerű, nagyobb méretű alumínium váltófülekkel irányíthatja az egyes váltásokat. A quattro hajtásrendszer mindkét RS modell részére garantálja a elengedhetetlen extra vonóerőt, dinamikát és stabilitást, az időjárási körülményektől függetlenül. A külön választható sport differenciálművel a gépjárműk kezelhetősége még sportosabbá válik. Ez a hátsó tengelyen kapott helyet és feladata a nyomaték aktív elosztása az egyes kerekek közt.

Maximális pontosság: a futómű

Mindkét RS 5 modell a szériafelszereltség részeként egy feszes hangolású RS sport futóművel szerelve érkezik. A Dynamic Ride Control (DRC) bólintó és oldalirányú billenő mozgásokat kiegyenlítő, hidraulikus stabilizátorával szerelt RS sportfutómű plusz az külön választhatóan választható tételek közt megjelenik. A rendszer acél rugókat és háromfokozatú, állítható lengéscsillapítókat használ, amelyek összekötéséhez egy központi szelepet és átlósan futó olajvezetékeket használ. Nagyobb sebességgel történő kanyarodáskor a szelepek szabályozzák az olaj áramlását a kanyar külső ívén futó első kerék lengéscsillapítójába. Megerősítik a segédkezést és csökkentik a bólintó és oldalirányú billenő mozgásokat, ezzel is javítva a jármű kezelhetőségét.

A már ismert comfort, auto és dynamic profilok mellett az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszer (az alapfelszereltség része) két újabb új üzemmódot is nyújt az RS1 és RS2 felkínálásával. Amint a vezető egyéni igényeinek megfelelően beállítja és raktározza a két új profilt, azok az MMI touch response ismételt működtetése nélkül, közvetlenül a kormánykerékről, az “RS MODE” gomb megnyomásával előhívhatók lesznek. A rendszer olyan releváns műszaki beállításokhoz is hozzáfér, mint a motor- és a sebességváltó-menedzsment, a lengéscsillapítás, a kormányrásegítés, a futómű, a dinamikus kormányzás, a sport-differenciálmű és a motorhang.

A modernizált RS 5 modellek alapkivitelben 19 col peremátmérőjű keréktárcsákkal készülnek. A korszerű, 20 col peremátmérőjű kerekek kívánságra három kivitelben válnak hozzáférhetővé, csillogó fekete és matt bronz festéssel. Az alapfelszereltséghez tartozó fékrendszernél az acéltárcsás fékekhez fekete vagy vörös színű féknyergek készülnek. Alternatívaként az Audi kínálatában megjelenik szénszálas kerámia féktárcsa az első tengelyen, ilyenkor a féknyergek színe szürke, vörös vagy kék lehet.

Sportos luxus: a felszereltség

Az infotainment rendszerek csúcsát képviselő MMI navigation plus egy jó néhány szerepkört teljesítő új központi egységet, a moduláris infotainment platform (MIB 3) harmadik generációját használja. Az Audi connect kínálata jó néhány online szolgáltatással bővíti a navigáció lehetőségeit. A több, mint 30 elérhető vezetéstámogató segédrendszer egy-két eleme az alapfelszereltségben is megjelenik. A többi elem vagy külön választhatóan választható vagy a Drive és Park csomagok részeként összekapcsolva válik hozzáférhetővé.