Egyéni beállításaival a Track Pack kivitel új szintre emeli a Focus ST vezetési élményét

Egyéni beállításaival a Track Pack kivitel új szintre emeli a Focus ST vezetési élményét

A sebesség megszállottjai most még magasabbra srófolhatják Focus ST modelljük versenypálya-teljesítményét az izomautó legfrissebb generációjának Track Pack változatával.

A Ford Performance által kifejlesztett, és a Ford próbapályáin, továbbá a hírneves Nürburgring Nordschleife pályán tesztelt, gyárilag átalakított Track Pack kivitel csupán az ötajtós ferdehátú, hatfokozatú manuális sebességváltóval szerelt modellekhez rendelhető meg.

Az 5,7 másodperces gyorsulást és 250 km/órás végsebességet biztosító, 280 lóerős, 2,3 literes Ford EcoBoost benzinmotor1 dinamizmusát kiegészítő Track Pack változatban a vezető finomhangolhatja a Focus ST viselkedését a versenypályán; erre szolgál az állítható KW Automotive futóműrendszer, ami remek egységet alkot a csökkentett tömegű könnyűfém keréktárcsákkal.

363 mm-es első féktárcsáival és Brembo féknyergeivel a Track Pack komolyabb megállító erőt is ígér, az példa nélküli gumiabroncs-specifikáció mindazonáltal tovább korrigálja a tapadást, hogy a gépjármű határhelyzetekben is magabiztosan uralható maradjon.

„A korszerű Focus ST Track Pack hatásosan vegyíti a csúcstechnológiás megoldásokat, hogy a vezetés szerelmesei egy vérbeli versenygépet kapjanak,” nyilatkozta Laky Andrea, a Ford Magyarország cégvezetője. „Állítható felfüggesztés, nagyméretű fékek és pompásan tapadó abroncsok optimalizálják a teljesítményt, a karosszéria mozgásait és az irányíthatóságot – vagyis mindazt, amire ez a gépkocsi született.”

A Focus ST Track Pack már megrendelhető Magyarországon; az első ilyen modelleket jövő év elején vehetik át a vásárlók.

Versenypálya-használatra kész teljesítmény és irányíthatóság

A versenysport-specialista KW Automotive segédkezésével kifejlesztett futóműrendszer rozsdamentes acélburkolatú lengéscsillapítóiban 12 fokozatban állítható a berugózás, és 16 fokozatban a kirugózás mértéke. A két eltérő beállítási móddal a versenypályák rendszeres vendégei állandóan az adott körülményekhez finomhangolhatják a futómű reakcióit, sőt a kedvenc pályáikhoz elengedhetetlen teljesítményt is optimalizálhatják.

A lengéscsillapítók mellett releváns szerepet játszanak a porfestett rugók is, amelyek csaknem 50 százalékkal merevebbek, és 10 mm-rel rövidebbek Focus ST szabványos rugóinál. Ez a megoldás a gyorsabb irányváltások érdekében alacsonyabbra hozza a gépjármű súlypontját, és mérsékli a karosszéria dőlését. A pilóták újabb 15 mm-rel is leültethetik a felfüggesztést, ha ezt a helyi jogszabályok megengedik.

Az áramlásformázással készült, 19 colos könnyűfém keréktárcsák gyártási eljárása zömíti az alumíniumot, mindent összevetve a kerék szilárd és ütésálló marad, míg kevesebb anyag kell hozzá, vagyis kevesebb lesz a tömege. Ennek eredményeképpen a kerekek 10 százalékkal könnyebbek a szokásosnál, vagyis gyorsabbak a függőleges mozgások, így javul a gumiabroncsok tapadása, ez ugyanakkor nemkülönben jótékony hatással van a gyorsításra, a fékezésre és a kanyarodásra. A keréktárcsákon jellegzetes, tapadásra tökéletesített Pirelli P Zero Corsa abroncsok feszülnek, amelyek elsőrangú versenypálya-teljesítményt nyújtanak, és a közúton, száraz aszfalton is pompásan használhatók.

A fékteljesítmény is tovább javult. Az első féktárcsák átmérője 10 százalékkal nagyobb a normál modellek 330 mm-es méreténél, és mindehhez Brembo négydugattyús féknyergek társulnak, amelyek erősebben markolnak rá a tárcsára, mindemellett nagyobb felületet biztosítanak a keletkező hő sebes elvezetéséhez, mérsékelve ezzel a felmelegedés okozta fékhatás-csökkenést a keményebb pályaszakaszokon.

Erő és megjelenés

A speciális Track Pack külső stílusjegyekkel még hangsúlyosabban érvényesül a Focus ST erőt sugalló megjelenése.

Az ST exkluzív hátsó légterelőjét, hátsó diffúzorát és első lökhárító-légterelőit csillogó Agate Black fényezés fedi, függetlenül a karosszéria színétől. Mindhárom elem passzív aerodinamikai hatással rendbe hozza a leszorító erőt és a menetstabilitást.

A Focus ST Track Pack teteje, felső hűtőmaszkja és külső visszapillantó-borítása is magas fényű Agate Black árnyalatú. Hasonló, csillogó fekete fényezést kaptak a könnyűfém keréktárcsák is, amelyek mögött vörösre festett féknyergek láthatók.

Ugyancsak exkluzív megoldás, hogy a normál króm embléma helyére finom fekete vonallal kontúrozott ST-logók kerültek. A impozáns karosszériaszínek kínálatában olyan árnyalatok megjelennek, mint az Agate Black, a Fantastic Red, a Frozen White, a Magnetic, és a mindössze az ST-változatokhoz megrendelhető Mean Green.