Bemutatkozik az első BMW M3 Touring

Bemutatkozik az első BMW M3 Touring

A BMW M GmbH új karosszéria-kialakítással bővíti nagyteljesítményű portfólióját a prémium középkategóriában. Az első BMW M3 Touring (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 10,1 – 10,4 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás (WLTP): 229 – 235 gramm / km) a motorsport hamisítatlan hangulatát markáns stílusjegyekkel és az összes régebbinél praktikusabb adottságokkal összefogja. Hajtáslánc-technológiájának minden részlete a vérpezsdítő menetdinamikát élteti, míg az M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, soros hathengeres benzinmotor, a Drivelogic-kal dolgozó, nyolcfokozatú M Steptronic automataváltó és az M xDrive okos összkerékhajtás 375 kW / 510 lóerő maximális teljesítményben teljesedik ki. A prémium középkategória új nagyteljesítményű tagja mindent összevetve mindössze M xDrive okos összkerékhajtással, Competition kivitelben válik elérhetővé.

Rettentően multifunkcionális utasterének betudhatóan az első BMW M3 Touring páratlanul specifikus adottságokkal büszkélkedhet, a BMW M modellekre sajátos vezetési hatás új formáját kínálva. A BMW Ívelt Kijelzővel dolgozó új BMW iDrive járművezérlő modern műszaki megoldás mindazonáltal mindezt csúcstechnológiás járművezérlő és járműkapcsolati megoldásokkal fűszerezi meg.

A BMW M divízió megalapításának 50. évfordulóját ünneplő esztendőben a BMW M3 és a BMW M4 palettája – a limuzin, a kupé és a kabrió után – egy negyedik karosszéria-kialakítással gazdagodik. A BMW M3 Touring 2022 júniusában, a Goodwood Festival of Speed sebességfesztiválon ünnepli világpremierjét. A bajor prémiummárka ügyfélköre 2022 szeptemberétől adhatják le rendeléseiket az újdonságra, melynek sorozatgyártása és piaci premierje 2022 novemberében veszi kezdetét. Az első BMW M3 Touring a BMW M3 limuzin otthonában, a BMW Group müncheni gyárában készül ezt követően.

Kivételes járműkoncepció extravagáns formanyelvvel

Az első BMW M3 Touring a BMW M modellek elbűvölő menetdinamikáját, versenyautós agilitását és mérnökien precíz irányíthatóságát kompromisszumoktól mentes hétköznapi használhatósággal és végtelen funkcionalitással összeolvasztja. Specifikus járműkoncepcióját extravagáns formanyelv nyomatékosítja, amely a BMW M3 és a BMW M4 modellpalettáján elbűvölő egyediséget és a szegmensben mindeddig idegen, sportosan dinamikus kisugárzást garantál.

A BMW M3 Touring zabolátlan menettulajdonságait a karosszéria határozott stílusjegyei és atletikus formái hangsúlyozzák, mialatt a modell ideális hűtőlevegő-ellátásáról és kiegyensúlyozott aerodinamikájáról M-specifikus kiegészítők gondoskodnak. Ilyenek például a függőleges elrendezésű, keret nélküli BMW hűtőrácsok, a nagyméretű légbeömlők, az erőteljes kerékjárati ívek és a szakaszosan szélesedő küszöbtoldatok, amelyek az első és hátsó lökhárítón elhelyezett toldatokkal az egész gépkocsit magasfényű fekete keretbe foglalják. Újabb hamisítatlan kiegészítők az első kerékjárati ívekbe vágott M légkivezető nyílások és a sport kipufogórendszer ikervégződései.

Alapfelszereltségként az első BMW M3 Touring magasfényű feketére fényezett tetővel gurul le a gyártósorról, a kiválasztott karosszériafényezési árnyalattól függetlenül. Az alapfelszereltségként kínált tetősínek és a típus-specifikus légterelő szárny ugyancsak magasfényű fekete fényezést visel. A külön választható extrafelszereltség részeként a tető a karosszéria színében is megrendelhető. A külön választható extrafelszereltségeket egyesítő palettán az M Carbon külső felszereltségi csomag is megtalálható.

Magas fordulatszám-tartományig kalibrált, soros hathengeres benzinmotor

A BMW M3 és a BMW M4 Competition kivitelei részére kifejlesztett, M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, soros hathengeres benzinmotor maximális teljesítménye 375 kW / 510 lóerő, csúcs forgatónyomatéka mindazonáltal 650 Nm. A páratlanul magas fordulatszám-tartományig kalibrált, mindvégig egyenletes teljesítmény-leadásra képes, 3.0 liter hengerűrtartalmú kapacitás a modern BMW M4 GT3 versenyautó motorjához egyaránt példás műszaki alapot kínált, ugyanis a modern műszaki megoldás hűtési és kenési rendszerét a mérnökök úgy fejlesztették ki, hogy még a versenypályákon fellépő, extrém hossz- és oldalirányú gyorsulások közben is megbízhatóan működjön. Az elektronikusan vezérelt szelepekkel dolgozó, M-specifikus kipufogórendszer mindehhez érzelmekben gazdag, mély orgánumot társít, megidézve a nagyteljesítményű vezetés élményének motorsportos hangulatát.

A motorhoz egy Drivelogic-kal dolgozó, nyolcfokozatú M Steptronic automataváltó kapcsolódik, amely három eltérő váltóprogramot ad és a kormány mögötti váltófülekkel is vezérelhető. A nagyteljesítményű hajtáslánc-technológiában M xDrive nagy tudású összkerékhajtás dolgozik, a hátsó tengelyen aktív M differenciálművel. Az M xDrive nagy tudású összkerékhajtás minden vezetési szituációban gondoskodik arról, hogy a négy hajtott kerék mindegyikéhez a korrekt tapadáshoz létfontosságú legpontosabb motorerő jusson, a BMW M3 Competition Touring mindent összevetve álló helyzetből 100 km/órás sebességre 3,6 másodperc alatt, 200 km/órás tempóra ugyanakkor 12,9 szekundum alatt képes felgyorsulni. A külön választható extrafelszereltség részeként megrendelhető M Driver’s Package teljesítménynövelő csomag a 250 km/óránál elektronikusan leszabályzott végsebességet 280 km/órára módosítja.

A hajtáslánc-technológia alapbeállításként aktiválódó 4WD összkerékhajtása mellett a vezető a „Setup” menüben a 4WD Sport összkerékhajtást is aktiválhatja, amely a hátsókerék-meghajtás preferenciái alapján dolgozó M xDrive okos összkerékhajtás még sportosabb működési elvének betudhatóan intenzívebb vezetési élményt garantál. A dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) kikapcsolásával a 2WD hátsókerék-meghajtás is aktiválhatóvá válik.

A letaglózó menetteljesítmény és a végtelen menetkomfort ideális egyensúlya

A nagyteljesítményű hajtáslánc-technológia menettulajdonságaihoz és a BMW M3 Touring különleges járműkoncepciójához hangolt futómű-technológia a sportos menetteljesítmény és a végtelen menetkomfort ideális egyensúlyát hozza létre. A bajor prémiumgyártó fejlesztőmérnökei versenypályákon, országutakon és nagyvárosi stádiumok közepette végezték a modern műszaki megoldás részletekbe menő finomhangolását. A modell vázszerkezetének kimagasló torziós merevsége és a futómű-alkatrészek feszes kapcsolódásai még agilisabb, még dinamikusabb és még precízebb vezethetőséget ígérnek, amit a padlólemez és a csomagtér típus-specifikus merevítései fokoznak tovább.

A kettős ágyazású lengőkarra támaszkodó első kerékfelfüggesztés és az ötkaros hátsó kerékfelfüggesztés úgyszintén M-specifikus kinematikai hangolást kapott, könnyűszerkezetes kialakítással és rendkívüli merevséggel. Az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókkal dolgozó, adaptív M futómű és a változó áttételű M Servotronic kormánymű a BMW M3 Touring alapfelszereltségének része. Az integrált fékrendszer két eltérő pedálérzet-beállítást ad. Az alapfelszereltségként kínált BMW M sport fékrendszer a külön választható extrafelszereltség részeként BMW M karbon-kerámia fékrendszerre cserélhető. Az elöl 19”, hátul 20” méretű, kovácsolt BMW M könnyűfém keréktárcsák szintén az újdonság alapfelszereltségének részei, amelyek a külön választható extrafelszereltség részeként verseny gumiabroncsokkal is felszerelhetők.

A dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) kipörgésgátló funkcióját a motorvezérlő elektronikába integrálták a mérnökök. Az első BMW M3 Touring alapfelszereltségének az M Dinamikus Mód (M Dynamic Mode) és az M Tapadásvezérlés (M Traction Control) is része. Az M xDrive nagy tudású összkerékhajtás 2WD hátsókerék-meghajtás üzemmódjában a vezető tíz fokozatban állíthatja be a kipörgésgátló szerepkör beavatkozási határértékét, amellyel már-már a versenypályák fizikai határait feszegetheti.

Versenyautós hangulat az utastérben, felettébb multifunkcionális helykínálattal

A BMW M3 Touring átfogó alapfelszereltségének a BMW Ívelt Megjelenítő is része, amely a bajor prémiummárka által fémjelzett, vezető felé forduló és intenzív vezetési élményt kínáló műszerfalának korszerű újraértelmezése. A vezető felé forduló, egyetlen üvegfelület mögé épített, egész egészében digitális műszerfal egy 12,3” képernyő-átmérőjű műszeregység és egy 14,9” képernyő-átmérőjű központi monitor párosából áll. A kormánykerék mögötti műszeregység új kijelző-grafikákkal, M-specifikus stílusban jeleníti meg a vezetéshez kapcsolódó minden releváns információt, míg a központi megjelenítő főoldalán M-specifikus ikonok szolgáltatnak információt a gépkocsi aktuális beállításairól és a gumiabroncsok állapotáról. A külön választható extrafelszereltség részeként M-specifikus monitor-tartalmakkal dolgozó BMW Head-Up kijelző is megrendelhető a modellhez.

Az első BMW M3 Touring alapfelszereltségként kapja meg a memóriafunkcióval és ülésfűtéssel ellátott, elektromosan állítható BMW M sportüléseket, ugyanakkor a Merino bőrkárpitozást is. A külön választható extrafelszereltség részeként megrendelhető M Carbon első kagylóülések a motorsport hamisítatlan hangulatát a könnyűszerkezetes járműépítés vezérelveivel, kitűnő összeszerelési minőséggel és a végtelen menetkomforttal egybefogják. A szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült váznak és a háttámla-kivágásoknak betudhatóan az M Carbon kagylóülések 9,6 kilogrammal kevesebbet nyomnak a mérlegen, mint az alapfelszereltségként kínált BMW M sportülések.

A BMW M3 Touring 40:20:40 arányban osztott hátsó üléssorában három egész értékű ülés sorakozik. A hátsó üléssor háttámlája egyben és külön-külön, részekre osztva is lehajtható, amellyel a csomagtér alapesetben 500 literes térfogata akár 1 510 literesre is bővíthető. Alapfelszereltség az automata csomagtérajtó-működtetés és a kettéosztott csomagtérajtó. A csomagtér padlója alá épített tárolórekeszben a csomagtér térelválasztó hálója is megtalálható. A külön választható extrafelszereltség részeként a csomagtér padlójából önvezérelten kimagasló, csúszásgátló sínek is megrendelhetők, amelyek vezetés közben megakadályozzák a csomagtérbe helyezett eszközök mozgását.

M Drive Professional csomag és BMW Maps navigációs rendszer alapfelszereltségként

Az első BMW M3 Touring mindenre kiterjedő alapfelszereltségének az olyan komfortnövelő funkciók is részei, akárcsak a háromzónás automata légkondicionáló, a BMW Live Cockpit Plus műszerfal-elrendezés, a BMW Maps navigációs rendszer, a hangulatvilágítás, a hifi audiorendszer, azonkívül a belső és külső tükörcsomag. A bajor prémiumgyártó ügyfeleit egy sor automatizált, vezetést és parkolást támogató rendszer is támogatja: alapfelszereltségként frontirányú ütközésre figyelmeztető rendszer (Front Collision Warning), előzési tilalmakra is figyelmeztető sebességkorlátozás-kijelzés (Speed Limit Info) és parkolássegítő rendszer (PDC – Park Distance Control). A külön választható extrafelszereltség részeként a kormányzó- és sávtartó asszisztenst (Steering and Lane Control Assistant), a Stop & Go funkcióval dolgozó aktív tempomatot (Active Cruise Control with Stop & Go), a forgalmi jelzéseket felismerő rendszert és az Aktív Navigációt tartogató Driving Assistant Professional csomag, sőt még a parkolóasszisztens (Parking Assistant) és a tolatási segédlet (Reversing Assistant) is megrendelhető a modellhez.

Az M-specifikus járművezérlő rendszer része a „Setup” gomb, amely közvetlen hozzáférést ígér a motor, a futómű, a kormánymű, a fékrendszer és az M xDrive okos összkerékhajtás beállításaihoz. A kormánykeréken felfedezhető „M1” és „M2” memóriagombokkal két egész, ezelőtt elmentett járműbeállítás válik hozzáférhetővé és aktiválható egyetlen gombnyomással. Az alapfelszereltségként kínált M Drive Professional csomag része az M Traction Control tapadás-vezérlés, az M Drift Analyser és az M Laptimer szerepkör is. A középkonzolon elhelyezett „M Mode” gombbal a vezetést támogató rendszerek reakciói, mindemellett a digitális műszeregységen és a BMW Head-Up monitoron megjelenített tartalmak állíthatók be. A BMW M3 Touring vezetői ROAD, SPORT és TRACK vezetési üzemmódok közül is választhatnak.

Az első BMW M3 Touring fedélzetén a legújabb BMW iDrive járművezérlő modern műszaki megoldás dolgozik, amely a progresszív digitalizáció megtestesítője. A modern műszaki megoldás alapja a BMW 8.0 operációs rendszer, a BMW Intelligent Personal Assistant és a BMW Ívelt Monitor hármas egysége, amely kínálja, hogy a bajor prémiummárka használói intuitív módon, hangutasításokkal és érintésekkel vezéreljék a gépkocsi egyes funkcióit. A BMW ID és a My BMW okostelefon-alkalmazás a korszerű BMW iDrive járművezérlő modern műszaki megoldás személyre szabásában is partner, míg a magán eSIM kártya alkalmazására is alkalom nyílik. Az átfogó okostelefon-integrálhatóságot garantáló Apple CarPlay és Android Auto szintén a BMW M3 Touring alapfelszereltségének része. Az 5G-kompatibilis mobiltechnológia korrekt járműkapcsolatot garantál.