Az Audi pilótái havon és jégen nyűgözték le a közönséget

Az Audi pilótái havon és jégen nyűgözték le a közönséget

Lebilincselő látvány Ausztriában: Zell am See településében a Formula E csapatbajnoki címvédő Daniel Abt és a DTM bajnoka René Rast merészkedett versenyautójával a hóra és a jégre, bőven fagypont alatti hőmérséklet mellett. Az Audi Sport színeiben feltűnt a mesés rallyversenyző Walter Röhrl és a szabadstílusú síelés sztárja, Benedikt Mayr is.

Képek, amelyek körbejárták az egész világot: a nagy szokásokkal ellátott jeges verseny sikeres újjáéledése Zell am See-ben, ahol három Audi versenyautó hozta lázba a nagyszámú nézősereget. Daniel Abt, aki az Audi Sport ABT Schaeffler csapattal a 2017/2018-as szezonban elhódított a Formula E bajnoki címét, most az korábbi bajnok Audi e-tron FE04 versenyautót vezette, amíg René Rast az Audi RS 5 DTM kormánya mögött foglalt helyet. A havon és jégen való elbűvölő felállást a rally világbajnok Walter Röhrl tette teljessé, aki a nagy hagyományos Audi Sport quattro volánja mögött tűnt fel.

„Igazán kellemes hétvége volt, fantasztikus hangulattal és fantasztikus emberekkel.” – nyilatkozta Daniel Abt. „Első alkalommal volt lehetőségem jégen autózni egy Formula E versenyautóval. Fantasztikus érzés! Igazán jó móka volt, főleg amikor látod a rajongókat a kanyarokban driftelve. Remélem lesz lehetőségem rá, hogy a következő évben is részt vegyek a találkozón.”

Abt sikerrel tette próbára képességeit a nagy szokásokkal bíró síjöring területén is, ahol a síelőt egy gépjármű húzza maga után. A hétvége után a szabadstílusú síelés sztárja, Benedikt Mayr elmondhatja magáról, hogy ő az első ember, aki egy Formula E versenyautóhoz rögzített kötéllel száguldott havon és jégen. „Ez hatalmas volt. Ezek után alig várom, hogy egy Formula E versenyre is kilátogassak.” – nyilatkozta a német.

Lényegesen nehezebb státuszok közt kellett boldogulnia René Rastnak. Amíg az Audi e-tron FE04 versenyautó hosszú rally szegecsekkel szerelt gumikat kapott, a DTM bajnokának – a DTM versenyautó szűkös kerékjárata folytán – rövid szegecsekkel kellett helyt állnia a jeges pályán. „A rövid szegecsekkel és 500 lóerővel a hátsó tengelyen volt némi tapadási problémám.” Rast nevetve hozzáteszi: „Mindemellett egy DTM versenyautóval a havon és a jégen száguldani érdekes behatás és kitűnő szórakozás volt.”