Kettős győzelemmel zárta az Audi a 2019-es “Arany kormánykerék” szavazást. Az A1 Sportback1 és a tisztán elektromos e-tron2 gyűjtötte be kategóriájuk, a “Kisautók” emellett a “Nagyméretű SUV modellek” legtöbb szavazatát. A német autós szakmai magazin “Auto Bild”, európai testvérlapjai ezenfelül a német “Bild am Sonntag” újság olvasói szavazataikkal határozták meg a döntősök körét. Az internacionális szakértőkből álló zsűri elemei ugyanakkor közülük választották ki a győzteseket.
“Rendkívül büszkék vagyunk a két első helyünkre.” – nyilatkozta Hans-Joachim Rothenpieler, az Audi AG igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja a berlini díjátadó gálán. “Az “Arany kormánykerék” iparágunk egyik jelentékeny elismerése. Különösen örülünk annak, hogy tisztán elektromos Audi e-tron modellünk kategóriája legjobbja lett úgy, hogy legyőzte tradícióknak megfelelő hajtásrendszerrel készült riválisait. Ez megerősít minket abban, hogy jó úton haladunk elektromos mobilitási stratégiánkkal. Az A1 elismerése ugyanakkor igazolja, hogy a modell új generációjával egy olyan gépjárműt dobtunk piacra, amely kívül-belül meggyőző.” – tette hozzá Rothenpieler.
58 darab, múlt évben október óta bemutatott gépjármű volt ott az ez évi “Arany kormánykerék” szavazáson, amelyek hét járműkategóriában versenyeztek. Az egyes kategóriákban az első három, legtöbb olvasói szavazatot begyűjtő modell jutott tovább a döntőbe. A döntő mezőnyét alkotó 21 gépjárműt továbbiakban a DEKRA Lausitzring versenypályáján tették próbára. Az internacionális szakértőkből álló zsűri az “Auto Bild” összehasonlító tesztjeihez használt pontrendszer módosított fajtája alapján értékelte a gépjárműveket. Az ítészek közt az “Auto Bild”, testvérlapjai és a “Bild am Sonntag” szakértői mellett olyan specialisták is részt vettek, mint az autóversenyző Mattias Ekström, a korábbi Forma-1 pilóta Hans-Joachim Stuck és a műsorvezető Sidney Hoffmann.
Az Audi két győztes modellje a hétköznapi közlekedésben is hódít. Az A1 Sportback ideális társ a települési környezetben és a hosszabb utak esetén is. Infotainment és vezetéstámogató rendszereit illetően a felszereltsége megfelel a középkategóriás társak által kínált választéknak. A “Nagyméretű SUV modellek” kategóriában az Audi e-tron megelőzte belsőégésű motorral szerelt versenytársait. A tisztán elektromos modell zseniális térkínálata mellett első osztályú kényelmet és a mindennapi közlekedéshez korrekt hatótávolságot biztosít. Az Audi elektromos terepjárója az első sorozatgyártású modell, amit kameraalapú virtuális visszapillantó tükörrel szereltek. A “Haladás technikája” szellemében az e-tron jelentős hatékonyságú töltésre képes és a quattro modern műszaki megoldás legfrissebb generációját, az elektromos összkerékhajtást vonultatja fel.