Az Audi a 2015-ös CES kiállításon

Az Audi a 2015-ös CES kiállításon

Négymagos processzor, amely másodpercenként nyolcmilliárd számítási műveletet képes elvégezni. Virtuális fordulatszámmérő, amelynek mutatójának pozícióját másodpercenként hatvanszor számolja újra a rendszer – annak érdekében, hogy a lehető legfolyamatosabb mozgással törjön fölfelé. Olyan háromdimenziós térhangzás, amely egy koncertteremhez mérhető, és érzésre minden irányból egyszerre érkezik. Egy multimédia-központként funkcionáló Audi tablet, valamint könnyen kezelhető, vezeték nélküli kapcsolat a mobilkészülékek és az autó között.

Ezek az újdonságok mind jól szemléltetik, mennyire sokoldalú az autózás jövője az Audinál. Ráadásul mindezeken felül a kényelem is nő: az önműködő parkolás és az innovatív Audi wireless charging (AWC – Audi vezeték nélküli töltés) technológia már az elektromobilitás útját készíti elő. Lézeres fényszóró, amely több száz méterre világít, illetve egy autó, amely 240 km/h tempóval száguld a hockenheimi versenypályán – az Audi az elektronika és az elektromosság minden területén vezető és úttörő szerepet játszik. A Las Vegas-i CES (Consumer Electronics Show) kiállításon, a világ legfontosabb elektronikai szakvásárán, a márka új technológiák egész sorát mutatja be.

Sok ügyfél számára az autó már ma is jóval több, mint egy egyszerű közlekedési eszköz – immár egy „mobileszköz”. Az Audi nagy lendülettel folytatja tovább modelljei hálózatba kapcsolását – mind az autón belül, mind azon kívül. A CES (Consumer Electronics Show) alkalmából a gyártó számos innovációt mutat be a kezelés és kijelzés, az infotainment, az intelligens kapcsolódás és a világítástechnológia, a vezetőtámogató rendszerek és az önműködően közlekedő járművek témájában.

Az Audi új hardver- és szoftver-megoldásai rugalmasak és intelligensek, ráadásul kényelmesebbé teszik a kezelést is. Az új Audi TT és az új Audi Q7 esetében például a vezetőnek elegendő kiadnia a következő hangutasítást: „Vigyél el a legközelebbi olasz étterembe” – és a navigációs rendszer már meg is jeleníti a helyes utat. A nagy szabadidő-autóban az új MMI all in touch kezelőfelülettel kényelmesen görgethet és nagyíthat a felhasználó – ugyanúgy, mint okostelefonján. Minden bevitelt rezgő visszajelzéssel nyugtáz a rendszer.

A hálózatba kapcsolt alkalmazások széles palettája, az Audi connect, szintén kínál új megoldásokat. Az új Audi Q7 vezetője okostelefonjával az Apple Car Play vagy az Android Auto szoftverkörnyezetbe is beléphet. Ezenfelül hozzáférhet a Napster és az Aupeo! zenéinek világához, navigációs rendszerének térképét pedig az interneten keresztül is frissítheti. Az Audi TT (szériafelszereltség) és az Audi Q7 (opcionális felszereltség) esetében a műszerek az Audi virtual cockpit képernyőjén jelennek meg – a digitális kombinált műszeregység lenyűgöző erényei közé tartoznak az igényes háromdimenziós grafikák és animációk, valamint a nagyfokú személyre szabhatóság.

Az új Audi Q7 modellel az Audi a vezetőtámogató rendszerek tekintetében is új fejezetet nyit. Az önműködően közlekedő autók jövőbeni technológiájának irányát jelzik az olyan megoldások, mint az előrelátó gazdaságossági asszisztens és a torlódásasszisztenssel is rendelkező adaptív sebességszabáloyzó. Az önműködő autók is kelthetnek heves érzelmeket, ezt a négykarikás márka nemrégen a Hockenheimringen már bebizonyította: a Grand Prix pályán a vezető nélküli Audi RS 7 piloted driving concept 240 km/h tempót is elérő csúcssebességgel tett meg egy kört – mint a világ leggyorsabb önműködően közlekedő autója.

A 2015-ös CES alkalmából egy Audi A7 piloted driving concept prototípus vezető nélkül autózik a szilícium-völgyi Stanfordból Las Vegasba. A vezetőtámogató rendszerének vezérlése (zFAS) a szenzorok menet közben gyűjtött adatait az interneten keresztül az adatfelhőbe továbbítja, ahonnan a feldolgozás után visszaküldik azokat. Így bővíti ismereteit és képességeit folyamatosan – így válik intelligens és tanuló járművé.

Négy látványos autóval teszi teljessé az Audi a Las Vegas-i fellépését. A TT Roadster, az RS 7 Sportback és az R8 LMX sorozatgyártású modellek mellett a külön a CES kiállításra épített Audi prologue piloted driving showcart is láthatja a közönség.

(forrás: Audi)