Az Audi 2025-ig növeli az elektromobilitásra szánt költségkeretet

Az Audi 2025-ig növeli az elektromobilitásra szánt költségkeretet

Ezzel a következő öt évre szóló beruházási tervvel az Audi AG tovább folytatja hálózatba kapcsolt, fenntartható prémium mobilitási szolgáltatóvá való megváltoztatását: a csaknem 35 milliárd eurós összeggel a beruházások magas szintje – a nehéz kereskedelmi környezet ellenére – még mindig biztosított, különösképpen a jövő járműprojektjeit tően. A befektetésre szánt összeg felét – közel 17 milliárd eurót – csakis a jövő technológiáira fordítják. A egész Volkswagen Csoporthoz hasonlóan az Audi is hangsúlyos összegeket fordít az elektromobilitás területére. A prémium gyártó közel 15 milliárd eurót különített el erre a célra, ezenkívül a hibridizáció jövőbemutató területére, ezzel is hangsúlyozva az elektromos stratégia jelentőségét. A létfontosságú pénzügyi hátteret a Volkswagen Csoporton belüli -az elektromos platformot és a szoftverfejlesztési stratégiát érintő – partnerség biztosítja. A fix költségek javulása, a szűkebb modellkínálat és a nem járműveket érintő beruházások megtakarításai tovább erősítik az Audi márka szilárd pénzügyi helyzetét.

„A most végrehajtott beruházási tervvel megerősítjük az Audi márkát az alapvető kereskedelmi tevékenység küszöbön álló átalakítására. A felügyelőbizottság és az igazgatótanács célja, hogy élen járjunk az elektromos hajtás és a teljesen hálózatba kapcsolt közlekedés technológiáját illetően. Az Audinak minden ehhez létfontosságú kapacitás a rendelkezésére áll.” – nyilatkozta Herbert Diess, az Audi AG felügyelőbizottságának elnöke.

„A most jóváhagyott beruházások, amelyek tovább erősítik az Audi korszerű területeit, az elektrifikációt, a hibrid modern műszaki megoldást és a digitalizációt, kiemelten fontosak számunkra az megváltoztatás alatt. Ezek biztosítják a konszern technológiai vezető szerepét. Ez nagyszámú projekt kapcsán előnyünkre válik, de a legmagasabb szintű munkahelyek teremtésénél is nekünk kedvez. Az Audi Neckarsulmban és Ingolstadtban látható üzemei ugyanakkor hosszú távon élvezhetik ennek előnyeit. Ez döntő fontosságú számunkra, akik a dolgozókat képviseljük.” – nyomatékosította Peter Mosch, az Audi AG felügyelőbizottságának alelnöke és az Audi AG üzemi tanácsának elnöke.

Elektrifikáció és hibridizáció

2021. és 2025. közt az Audi AG közel 35 milliárd eurót tervez a kutatás és fejlesztés területére emellett tárgyi készülék beruházásra fordítani. Közel 17 milliárdot szán a prémium gyártó járműprojektjeire és továbbfejlesztett járműtechnológiákra, hogy ezzel is új energiával töltse fel a márka „A haladás technikája” jelmondatát.

A fejlesztési költségek egész összegét a konszernen belüli átfogó együttműködések biztosítják. Példaként az elektromos platformok fejlesztése és használata a márkákon átívelve valósul meg. Ilyenkor az Audi a Porsche márkával együttesen fejleszti a prémium elektromos platformot (premium platform electric – PPE), ezzel párhuzamosan pedig az Audi használja a konszern moduláris elektromos platformját (MEB). A befektetési terv alapján az előzetes kiadások a 2021. és 2025. közti években leginkább az elektromobilitási terv (Roadmap E) kiváló megvalósítására fókuszálnak, amely a tisztán valamint részben elektromos járművek modelloffenzíváját magába foglalja. Mindössze az elektrifikáció területére közel 15 milliárd eurót szán a cég az elképzelések alapján, amely a egész előzetes költségek több, mint 40 százaléka. Közel 10 milliárdot különít el a márka konkrétan az elektromobilitás területére és 5 milliárd eurót szán a hibridizáció témájára. 2025-ig az Audi AG közel 30 modellre bővíti elektromos járműveinek portfólióját, amelyek közül hozzávetőleg 20 csakis elektromos hajtással ellátott ezután.

Digitalizáció és a Car. Software-Organisation

Az Audi a digitalizáció tekintetében is profitál a konszernen belüli együttműködésből, most sokkal eredményesebben kihasználva ezt a versenyelőnyt. A szoftverfejlesztés területén az Audi igazgatótanácsának elnöke, Markus Duesmann kapja meg a Car. Software-Organisation elnöki tisztét, amellyel megvalósul a márkák ismeretének egyesítése és bővítése.

Ennek értelmében a konszern saját szoftverrészlege egy egységes, az alapvető funkciókat magába foglaló operációs rendszert alkot a Volkswagen Csoport minden járműve részére. A Car. Software-Organization feladata például az önvezetést támogató funkciók újabb fejlesztése.

„A beruházási terveink kétségtelenül megmutatják, hogy nem mondunk le termékeink lényegéről, egész elsőbbséget biztosítunk az elektromobilitásra és szoftverfejlesztésre szánt kiadásoknak.” – nyilatkozta Markus Duesmann, az Audi AG igazgatótanácsának elnöke. „A siker kulcsfontosságú összetevője, hogy ezekben a központi, jövőbemutató témákban következetesen összpontosítsunk a konszernen belüli együttműködésre.”

Az Audi Módosítási Terv (Audi Transformation Plan) és az Audi. Zukunft

A termékkínálat hatékonyságot és cicoma mentességet megcélzó optimalizálása, a belső folyamatok összetettségének csökkentése, a fix költségek javulása azt eredményezte, hogy az Audi márka stabil pénzügyi helyzetben van. Az Audi Módosítási Tervnek (Audi Transformation Plan – ATP) és az Audi. Zukunft alap megállapodásnak hála nagymértékű előnyre tesz szert a márka a hatékonyság kapcsán. Egyedül az Audi Módosítási Terv az indítása óta eltelt három év alatt 6,5 milliárd eurós megtakarítást eredményezett. A koronavírus járvány okozta kihívások ellenére idén az Audi AG még mindig azt a célt tartja szem előtt, hogy a program révén 2022-re elérje a 15 milliárd eurós összeget. Ezen kívül az Audi. Zukunft megállapodás megteremti az Audi AG erős piaci pozíciójának, a biztos munkahelyeknek és a jövedelmező vállalati telephelyeknek az alapjait. A tervezett kiadások révén a németországi üzemek is maximálisan versenyképesek maradnak és jó helyzetből várják a jövőt.

Arno Antlitz, az Audi AG igazgatótanácsának a pénzügyi és jogi kérdésekért felelős tagja ezáltal nyilatkozott: „Az Audi Megváltoztatási Terv (Audi Transformation Plan) és az Audi. Zukunft felkészíti vállalatunkat a jövőre. Mindkét program biztos pénzügyi alapot nyújt a jövő technológiáiba történő permanens befektetésekhez és ezzel hangsúlyosan hozzájárulhatunk az autóipar átalakításához.”