Audi Sport karöltve a fiatal magyar tehetségekkel

Audi Sport Racing Academy karöltve a fiatal magyar tehetségekkel

Az Audi Sport 1981. óta a sikeres autóversenyzés megtestesítője, mára ugyanakkor önálló márkaként az Audi modellkínálatban a kiemelkedően sportos tulajdonságokkal büszkélkedhető RS modellek és az R8 forgalmazója. Ezekkel a sportos autózás csúcsát jelentő modellekkel az Audi Sport szintén jelen van a versenypályákon és az utcai autózásban.

Az Audi Az Audi Sport 35 éve fémjelzi a négykarikás márka versenysportban aratott sikereit. Az 1981-es rali-világbajnokságra fejlesztett, és legendássá vált Ur-quattro versenyautótól egészen az időszerű Le Mans prototípusokig és a DTM versenygépekig, az Audi Sport áll az összes Ingolstadtban és Neckarsulmban készített versenyautó mögött. Az Audi AG versenysport részlege időközben önálló márkává vált, ahol mára a társaság teljes sporttevékenysége összpontosul.

Az Audi Sport emblémájának markáns vörös rombusza már egyre gyakrabban tűnik fel a versenypályákon és a reklámokban nemkülönben, és 2015-től az Audi Sport mint önálló márka is megjelent a piacon. „Az Audi Sport a sikeres versenysport tevékenység, az követendő technika és a csúcsteljesítmény leírta sportosság szinonimája” – nyomatékosította Horst Hanschur, az Audi értékesítési vezetője. „Ezért logikus lépés volt, hogy az elkövetkezendő időszakokban sportos sorozatgyártású modelljeinket is e jelzéssel kínáljuk ügyfeleinknek. Végül is az Audin kívül aligha van olyan autógyártó, ahol a versenysport és a sorozatgyártás közötti közvetlen technikai kapcsolat ilyen formában működne.”

Magyarország első Audi Sport bemutatóterme az Audi Centrum Budapestben (Mozaik u. 1-3) kapott helyett. Itt találkozhatnak az ügyfelek az R8 mellett az RS modellek egyre bővülő palettájával is. Az Audi Centrum Budapest galériáján kapott helyet az Audi Sport jól elkülöníthető bemutatórésze, ahol a kiállított legfrissebb RS modell és autókhoz tartozó gumiabroncsok, könnyűfém felnik, kárpitok, fényezési változatok, rendhagyó katalógusok mellett nyugodt helyzetek közt lehet tárgyalni a sportautókról.

Audi Sport Racing Academy

Fiatal autóversenyzőket képző projekttel bővíti programját az Audi Driving Experience. Az Audi Sport Racing Academy a márka neves profi versenyzői támogatásával segíti a tehetséges utánpótlás fejlődését. A kétéves program célja, hogy a résztvevők maguk is profi pilótává váljanak. Az Audi Sport Racing Academy minden évben akár hat ifjú tehetséget is támogathat. Az egy-egy témára összpontosító Academy meetingek alatt az Audi személyre szabott képzési programot ígér a ifjú talentumok részére, amely a jeges úton történő vezetés technikájára éppúgy kiterjed, mint a testedzés és a helyes étkezés kérdéseire. Mindezek mellett az instruktorok a versenyautók műszaki megoldásaival is megismertetik a programban résztvevő fiatal versenyző jelölteket, ezenkívül a felkészítés alatt a médiával, a szponzorokkal és a nyilvánossággal való célszerű kapcsolattartás is szóba kerül.

A résztvevők fejlődését Pierre Kaffer és Rahel Frey versenyzők Sepp Haider koordinátorral együttesen támogatják. Az ifjú pilóták a Neuburg an der Donauban funkcionáló Audi Driving Experience center és a Groß Dölln-i Driving Center létesítményeiben, heterogén európai versenypályákon, azonkívül a Finnországban és Svédországban szervezett jeges tréningek alatt csiszolhatják vezetési stílusukat. Nevelő autókként főként az Audi aktuális RS és R modelljei szolgálnak, amelyeket az Audi TT Cup és az Audi R8 LMS versenygépek egészítenek ki.

„Az Audi Sport Racing Academy egyre szélesedő tevékenységünk lényeges kiegészítése, amely még sportosabb karaktert kölcsönöz munkánknak” – foglalta össze a program lényegét Klaus Demel, az Audi Driving Experience vezetője. „Mindemellett ezen az úton haladva az Audi vonzó programmal bővítheti versenysport tevékenységét is.”

Az Audi szakemberei a magyar Keszthelyi Vivien, a dél-afrikai Sheldon van der Linde és a dán Nicklas Nielsen személyében már ki is választották az első támogatandó tehetségeket. A 15 esztendős Keszthelyi Vivien a képzés első lépcsőjében mindössze a heterogén témaköröket magába foglaló Academy Meeting programot végzi, ezután mindazonáltal az Audi Sport TT Cup 2016-os sorozatában is rajthoz állhat, s kellő alkalmasság esetén 2017-től, a harmadik lépcsőben, már az Audi R8 LMS GT3 versenyautó volánja mögé is beülhet. A cél a legfeljebb 25 éves jelöltek sikeres képzése, annak érdekében, hogy versenyzőként is megállják helyüket.

Az Audi Sport TT Cup versennyel az Audi az Audi R8 LMS Cup nagysikerű ázsiai elindítását követően 2015-től Németországban és Ausztriában is modern márkakupát indított. A modern Audi TT versenyváltozata mindössze 1. 125 kilogramm saját tömeg mellett 228 kilowattos (310 LE) teljesítményű, de az úgynevezett Push-to-Pass funkcióval átmenetileg újabb 22 kilowattal (30 LE) növelhető a TFSI aggregát teljesítménye. „Az Audi TT olyan ikon, amely már harmadik nemzedékében egyet jelent az erőteljes sportossággal és az érzelmekben gazdag formával” – emelte ki Prof. Dr. Ulrich Hackenberg, az Audi igazgatótanácsának műszaki fejlesztésért felelős tagja. „Számomra állandóan is egyértelmű volt, hogy egy olyan sportautónak, mint a modern Audi TT, a versenypályán a helye. Az Audi Sport TT Cup sorozatában ennek igazán izgalmas módjára találtunk rá, melyen keresztül a TT a rajongókat és a pilótákat szintén lelkesedéssel tölti el.”

Idén újra DTM Magyarországon

Az „RS” az Audinál a teljesítmény és a menetdinamikai képességek csúcsát jelenti egy-egy modellsorozatban. Jó okkal tartoznak hát az RS modellek – mint az Audi R8 – az Audi Sport tekintélyes családjához. „Az RS modellek mögött közvetlenül a versenysportból származó know-how áll, ami rögtön jól érzékelhető. Az RS modellek igaz sportgépek, amelyek ellenben az Audi drive select révén egészen visszafogottan is vezethetők, ám bármikor előhívható belőlük a báránybőrbe bújt farkas. . . „- mondta Mattias Ekström, az Audi DTM-pilótája.

Elegendő egy pillantást vetni a nemzetközileg is tekintélyes népszerűségnek örvendő versenysorozat „Hall of Fame” gyűjteményére, és egyértelművé válik, hogy a DTM-bajnokok kedvelik az Audit.

A négykarikás márka első DTM fellépése is igen eredményesnek bizonyult a kilencvenes évek elején, a hatalmas Audi V8 quattro túraautóval Hans-Joachim Stuck és Frank Biela mindjárt két egymást követő bajnoki címet hozott el Ingolstadtba és Neckarsulmba. A mindössze nyolc év alatt szerzett öt autóversenyzői bajnoki címmel az A4 DTM egészen napjainkig az Audi legsikeresebb DTM-versenyautója, Mattias Ekström és Timo Scheider 2007 és 2009 közt szerzett három egymást követő bajnoki címe mindazonáltal megismételhetetlen „mesterhármas” a tekintélyes versenysorozatban induló gyártók körében. A legutóbbi nyolc DTM-bajnokból öt Audi versenyautóval diadalmaskodott, ami igazán meggyőző mérleg.

A 2014-ben a Hungaroringen bemutatkozott verseny idén megint Budapestre érkezik, a magyar futam megjelenik a DTM versenysorozatában, melyre szeptember 23-25 közt kerül sor a Hungaroringen.