Advance Sport kivitellel bővül a frissített Jazz e:HEV modellcsalád

Advance Sport kivitellel bővül a frissített Jazz e:HEV modellcsalád

Egész modellcsaládot érintő frissítéssel, sőt még új, exkluzív külső-belső stílust képviselő Advance Sport kivitel bevezetésével teszi még vonzóbbá nagysikerű négykerekűjét a Honda.

A korszerű Jazzekben a már ismert e:HEV hibrid hajtáslánc átdolgozott fajtája funkcionál, még könnyebb vezethetőséggel, nagyobb teljesítménnyel és – első alkalommal – vontatási kapacitással nyűgözve le a vásárlókat. Hála a Honda mérnökeinek, a az egész világon híres modell képességei nélküle váltak még jobbá, hogy CO2-kibocsátása vagy üzemanyag-fogyasztása növekedett volna.

Átformált külső és belső

Az Elegance és az Advance felszereltségű Jazzek ezentúl jellegzetesebb hűtőráccsal és sötétebb fényszóróbetétekkel érkeznek a szalonokba, sőt a lökhárítókat is átrajzolták a mesterek. Utóbbiak alsó része egyedi, textúrált felületet kapott, ezáltal még egyedibb, még céltudatosabb benyomást kelt a gépjármű. A kifinomult változtatások sorát az Advance kivitel típusspecifikus, új színekben is megrendelhető könnyűfém-kerektárcsái jól kiegészítik a Jazz külső változásait.

Nagyszámú változtatást hajtottak végre a Jazz Crosstaron is, hogy még masszívabb és merészebb, kalandozásra késztetőbb benyomást keltsen. A méhsejtszerű kialakítással ellátott hűtőrács határozottabbá vált az átalakított, ezüst színű betéteket magába foglaló lökhárítóval egyesült erővel. Úgy tűnik, mintha egy haspácél lenne, ami alulról óvja a karosszériát. Ezek kifogástalanul illenek az ugyancsak új küszöbszoknyákhoz, mint a korszerű színekben is kérhető könnyűfém kerekekhez és a korszerű, Fjord Mist blue (azaz fjordködkék) fényezéshez.

Amíg az Elegance és az Advance felszereltségi szintnél megfigyelhető, hogy módosították a színválasztékot, az anyaghasználatot és felületeket, addig a Crosstar belterében változtattak a műszerfalon és az ajtóburkolatokon, modernebb kárpitokba öltöztették az üléseket, minimalista stílusban fogant, kétküllős kormányt szereltek föl és új díszítőelemek kerültek a műszerfalra, amellett a középkonzolra.

Modern Advance Sport felszereltségi szint

A friss Advance Sport felszereltségi szint több okból is vonzó ajánlat a Hondától. Nemcsak azért, mert a színválasztékban most megjelent, exkluzív Urban Gray (azaz települési szürke) fényezésben is megrendelhető, hanem azért is, mert rendkívüli első lökhárítóval, sportos hűtőráccsal, magasfényű, fekete külső tükrökkel és jellegzetes, 16”-os, könnyűfém kerekekkel gördül le a gyártósorról.

A Jazz e:HEV Advance Sport olyan szegmens specifikus fejlesztésekben részesült, amelyek fokozzák a prémium sportos benyomását mivel egyéni igényeknek megfelelő kombinációjú, fekete szintetikus szarvasbőrből és szürke szintetikus bőrből állították össze a kárpitozást, melynek a modern, háromküllős kormányon, az első könyöktámaszon és az ajtók belső borításán nagyszerű sárga öltéssorok adnak kontrasztot.

Kimagasló e:HEV hibrid teljesítmény

A Jazz e:HEV mozgatásáról a Honda révén alkotott, alaposan fejlett és közvetlen hibrid hajtáslánc gondoskodik. Az továbbfejlesztett erőátvitellel társított rendszert két villanymotor1) és egy Atkinson-ciklusú benzines kapacitás alkotja, üzemelését ugyanakkor a három okos menetüzemmódot felkínáló Multi-Mode Drive (i-MMD) vezérlőegység szabályozza.

Az e:HEV rendszert érintő változtatások célja az volt, hogy még gond nélkül vezethetővé, egyszersmind még erősebbé váljon a gépkocsi. Az elektromotor tekintetében 10 kW-tal, azaz kis híján 14 LE-vel növelték a teljesítményt, ezáltal 90 kW-os (122 LE-s), miközben a generátorból 8 kW-tal többet sajtoltak ki, mindent összevetve 78 kW-os (106 LE-s) maximális értékkel büszkélkedhet.

Szintén erősebbé vált az 1,5 literes, hengerenkénti befecskendezésű, belső égésű motor, amelynél 7 kW-os (9,5 LE-s) teljesítménynövekedést, azaz 79 kW-os (107 LE-s) csúcsteljesítményt értek el. A maximális forgatónyomaték még mindig tekintélyes 131 Nm. A Honda üzemanyag-hatékony hibrid hajtásláncának CO2-kibocsátása 102 g/km-től indul, az Advance Sport felszereltségi szintnél 106 g/km az alapérték.

Mindemellett az automata váltót is optimalizálták, hogy még kifinomultabbá és egyszerűbben kezelhetővé váljon a modell, nem mellesleg szórakoztatóbb legyen vezetni. A Crosstar, az Elegance és az Advance kivitelnél éppúgy változtattak a gázreakciók jellegén, mindent összevetve dinamikusabbnak érződik a gépkocsi. Érdekesség, hogy az Advance Sport specifikus gázpedál karakterisztikát kapott, hogy nagyobb teljesítményt és jobb reakciójellemzőket biztosítanak a kivitelnek. Ráadásként a „váltások” időzítésén is módosítottak – ezentúl magasabb fordulaton, 6300 f. /percnél „kapcsol feljebb” az automatika.

Hogy a gépjármű minden részegysége kiváló harmóniában álljon, az Advance Sport felfüggesztését is áthangolták. Az első rugók állandóját 8%-kal csökkentették, a hátsókét mindazonáltal 20%-kal fokozták, mindent összevetve a hátsó felfüggesztés feszesebbé vált, mint ez első. Ezzel mérsékleték hosszirányú erőket, voltaképpen még precízebben és dinamikusabban vezethető a kocsi. Mindemellett új, feszesebb lengéscsillapítókat építettek be, mindent összevetve tovább növekedett a tapadás és az elérhető kanyarsebesség.

Vontatási kapacitás bevezetése

A felhasználók visszajelzéseire reagálva, a vontatási képesség követelménye is bekerül a kínálatba, ezáltal még sokoldalúbbá válik a Jazz e:HEV. Ez a gyakorlatban annyit tesz, hogy akár 500 kg-os utánfutó is húzható a Jazzel, és kerékpárszállító rendszer is gond nélkül felszerelhető.

Átgondolt kialakítás és kiváló befogadóképesség

A korszerű Jazz belterének kialakításakor arra törekedtek a mérnökök, hogy megőrizhesse csúcskategóriás helykínálatát, ami oly sikeressé tette a korábbi nemzedékeket. Az üzemanyagtartály példaként az első ülések alá került, ami példátlan megoldás a kategóriában ezenkívül a Mágikus Ülésrendszer beépítését is biztosítja. Ez utóbbi biztosítja mind a síkba dönthető üléselrendezést, mind a hátsó sor ülőlapjainak moziszékszerű felhajtását attól függően, hogy milyen szállítási kapacitásra van szükségünk.

Az átfogó Honda Sensing a legkorszerűbb menetbiztonsági eszközöket foglalja magában

A modern Jazz megannyi jó tulajdonsága közül alighanem a leglényegesebb a kimagasló, átfogó és fejlett menetbiztonság.

A modell új, szélesebb látószögű, nagyobb felbontású kamerát kapott, mindent összevetve meghatározóan javult a jármű körüli eszközök, élőlények észlelése, beleértve az útburkolati jelek nélküli szegélycsík felismerését is.

Ez már önmagában is meghatározóan megkönnyíti a hétköznapi használatot, viszont a Honda mesterei nem álltak meg itt – a többi aktív menetbiztonsági eszközt is továbbfejlesztették. A Torlódás Asszisztens (Traffic Jam Assist) most már az alsó sebességtartományokban, 0 km/órától is felhasználható, még kevésbé fárasztó így a forgalmi dugók leküzdése és még magasabb szintre lépett – a már ezáltal is meggyőző – ütközésvédelem.

A fejlett menetbiztonsági és vezetést segítő tárgyak mellett roppant hasznos a tíztagú légzsákrendszer is, különösképpen, hogy az első sorban ülőket térdlégzsák és középső légzsák is ügyel az ütközések alatt. A legfrissebb Jazz és Jazz Crosstar minden olyan menetbiztonsági és vezetést segítő eszközt megkap, ami hozzájárult a modell 2020-as, ötcsillagos Euro NCAP-minősítésének megszerzéséhez.

A modern Honda Jazz és Jazz Crosstar forgalmazása várhatóan 2023 első negyedévében kezdődik az európai piacon, amíg Magyarországra tavasszal érkezik.