A Volkswagen ID. R fejlesztése töretlen, hogy elhódítsa a Nürburgring-Nordschleife-ról a rekordot

A Volkswagen ID. R fejlesztése töretlen, hogy elhódítsa a Nürburgring-Nordschleife-ról a rekordot

Új kihívással néz szembe az ID. R: a nyári hónapokban egy rekordnak számít felállítását tervezik a Nürburgring-Nordschleife-n. A Volkswagen Motorsport csapata így intenzíven dolgozik a tisztán elektromos meghajtású versenyautó állandó fejlesztésén. A tesztelési és fejlesztési rész középpontjában a jármű eredményességének fokozása áll. A két elektromos motor hajtotta, 500 kW (680 LE) rendszerteljesítményű ID. R az előfutára a Volkswagen tisztán elektromos meghajtású járművekből álló ID termékcsaládjának.

„Az elektro-mobilitás fejlesztései óriásiak, és idén ismételten szeretnénk megmutatni a Volkswagen képességeit az érzelmeket ébresztő szélsebes elektromos gépjárműk gyártásában” – mondja Volkswagen Motorsport igazgató, Sven Smeets. „A Pikes Peak-hez hasonlóan a Nürburgring-Nordschleife is komoly feladja a leckét a gépkocsi részére. Azt szeretnénk bemutatni, hogy mennyi teljesítménypotenciál van ma az elektromos hajtású autókban.”

„Igazi kihívás megtalálni a legjobb egyensúlyt a sebesség és a rendelkezésre álló korlátozott mennyiségű elektromos energia közt. Ennek megfelelően a hajtástechnika és az akkumulátorkezelés permanens fejlesztésére koncentrálunk „- indokolja François-Xavier Demaison, a Volkswagen Motorsport műszaki igazgatója. A Volkswagen Motorsport az akkumulátort azon laboratóriumokkal fejleszti szövetségben, amelyek az ID árucikk-csoport technológiájának kutatásában ugyancsak részt vesznek.

Az ID. R minden kétséget kizáróan érzékelhető módosítása az aerodinamika lesz. „A Pikes Peak vékony levegőjében, amely 4302 méter tengerszinttől számított magasságban van, az ID. R nagy hátsó szárnyat kapott, hogy a lehető legnagyobb leszorítóerőt hozza létre „- mondja Demaison. A Nordschleife-nál a Volkswagen Motorsport új aerodinamikai konfigurációt alkot, amely a lehető legnagyobb hatékonyságot célozza meg, nem ugyanakkor a maximális leszorítóerőt. „Ez nem kizárólag egy kisebb hátsó szárnyra vonatkozik, hanem a jármű elülső splitterjére és padlólemezére is,” indokolja Demaison. Ehhez a számítógépen eltérő specifikációkat szimulálunk, amelyeket a tesztfutamok előtt a szélcsatornában vizsgálunk meg.

A Volkswagen Motorsport Hannoverben végzi el ezeket a szimulációkat, amelyeket az aksik kezelésének optimalizálására és a felfüggesztési komponensek adaptálására is használnak a Nordschleife nagyobb terheléseihez. „Nagy segítséget kapunk Wolfsburg technikai fejlesztési részlegétől” – mondja Dr. Benjamin Ahrenholz, a Volkswagen Motorsport számítási / szimulációs vezetője.

Idén ismételten Romain Dumas ül az ID. R pilótafülkéjében. A franciát, aki a Nordschleife szakértőjének mondható, a 24 órás versenyen elért négy győzelmével, izgatja a gépkocsi megszakítás nélküli fejlődése: „Izoláltan nézve, az egyes változások nem tűnnek annyira jelentősnek, de az ID. R egy felettébb összetett csomag. Mindez az apró részletek összegén múlik.

A Nordschleife-n a tisztán elektromos meghajtású járművek aktuális rekordja 6 m 45,90-es – a Peter Dumbreck által a NIO EP9-es volánja mögött állított fel 2017-ben.