A Škoda SUNROQ: a Škoda szakmunkásképző intézetének tanulói bemutatták ötödik tanulmányautójukat

A Škoda SUNROQ: a Škoda szakmunkásképző intézetének tanulói bemutatták ötödik tanulmányautójukat

Helyet kérünk a színpadon a Škoda SUNROQ részére: a tanulmányautó a Škoda tanulók projektjének eredménye. A Škoda szakmunkásképző intézetének 23 diákja nyolc hónapot dolgozott a Škoda KAROQ kompakt szabadidő gépkocsi (SUV) nyitható tetős változatán, aminek külseje bíbor-vörös, üléseinek borítása ugyanakkor fehér és vörös színű eredeti bőr. A formatervezés főbb vonásai, beleértve a finoman megvilágított Škoda logókat és a háttér-megvilágított sárvédő íveket, a tanulmányautó rendkívüli jellegét hangsúlyozzák. A SUNROQ nevet sok-sok javaslat közül választották ki, amelyeket a közösségi háló csatornáin küldtek be a Škoda ügyfelek és rajongók.

Az elmúlt, megközelítőleg nyolchónapos időszak alatt huszonhárom, 17 és 20 év közti diák dolgozott a Škoda SUNROQ projekten. A hét heterogén tanulmányi szakterületről jött diákokat az iskola tanárai, emellett a Škoda műszaki fejlesztési, formatervezési és termelési részlegeinek szakértői segítették.

Az autó nevének kiválasztására, a tanulók a Škoda ügyfeleket és rajongókat kérték fel azzal, hogy a közösségi háló csatornáin át küldjenek javaslatokat. A SUNROQ nevet végül több száz javaslatból választották ki. A győztes javaslat „gazdáját” meghívták a SUNROQ hivatalos sajtóbemutatójára, ahol találkozott a diákokkal, és volt szerencséje még egy kört is tenni a kocsival.

„Terjedelmes inger, hogy bemutathatjuk a SUNROQ-ot a nagyközönségnek”- mondja Michal Bydzovsky, a projektben részt vett 23 szakmunkásképzős diák egyike. „Az elmúlt nyolc hónap jókora kihívást jelentett az egész csapat részére, de azt hiszem, észbontó munkát végeztünk”- tette hozzá.

Carsten Brandes, a Škoda Akadémia vezetője kiemelte, hogy „a project eredménye tanúsítja a Škoda szakmunkásképző intézetében megszerzett szakképesítés minőségét. Világosan érzékelhető diákjaink szakértelme, és az a tekintélyes szenvedély, amit a SUNROQ megalkotásába fektettek”.

Az első lépések a Škoda SUNROQ karosszériájának megerősítését, azonkívül a tetőépítmény eltávolítását jelentették. Ehhez mind a négy ajtónyílás módosítására, és a lenyitható hátsó rész egész újratervezésére volt szükség. A sorozatgyártású Škoda KAROQ 521 literes csomagterével összehasonlítva a Škoda SUNROQ még nagyobb csomagtérrel büszkélkedhet. Ezen túl a csapat új ajtóborítást fejlesztett ki az A-oszlopokon és teljesen eltávolította a B-oszlopokat, aminek következtében a biztonsági övek közvetlenül az első üléseken át kellett átvezetni. A módosított első és hátsó lökhárítók teszik teljessé az autó karosszériáján megvalósított változtatások sorát. A 2 638 milliméteres tengelytáv változatlan maradt, ugyanúgy, mint a gépjármű hossza (4 382 milliméter) és szélessége (1 811 milliméter), miközben a SUNROQ magassága 1 480 milliméter lett.

A bíbor-vörös külső fényezés a Skoda SUNROQ-nak magabiztos látványt kölcsönöz, míg belső terében a fehér és piros bőrborítás istenien összhangban van a kabriolet egyéniségével. A tanulók tekintélyes figyelmet szenteltek az apró részleteknek, és főképpen a fényhatásokra összpontosítottak. A gépkocsiban LED-ek adják a háttér-világítást, azonfelül az ajtókilincsek és a sárvédő ívek megvilágítását. Az első és a hátsó lökhárítóban, mindemellett az ajtókban található lámpák diszkrét Škoda logót vetítenek a talajra, és a logó akkor is megjelenik, amikor a csomagtartót kinyitják.

A Škoda SUNROQ-ot 1,5 TSI, négyhengeres benzin üzemű motor hajtja. A motor irányításában alkalmazott módosításoknak betudhatóan a közvetlen befecskendezésű benzinmotor most 120 kW (163 LE)-t ad le, maximális nyomatéka 279 Nm. Ez kínálja, hogy a Škoda SUNROQ 195 km/órás csúcssebességet érjen el, és 8.6 másodperc alatt gyorsuljon 0-ról 100 km/órára. A sportos külső érdekében a tanulmányautót 20 colos könnyűfém keréktárcsákkal látták el. A Škoda OCTAVIA RS-tól kölcsönzött lengéscsillapítókkal a karosszériát 50 milliméterrel lejjebb süllyesztették, és a módosított kipufogó rendszer is sportosabb motorhangot ad.

A Škoda 1927-ben hozott létre, és most 900 nappali tagozatos tanulóval bíró Mladá Boleslav-i szakmunkásképző intézetének diákjai 2014 óta évente megalkottak egy tanulmányautót. Az első egy kétüléses Škoda CITIGO volt, 2015-ben jött a Škoda FABIA pick-up, 2016-ban alkották meg a Škoda RAPID SPACEBACK coupét, 2017-ben ugyanakkor aŠkoda CITIGO elektromos buggy-t.