A legmagasabb fokú biztonsági értékelést érte el a Škoda Kodiaq. Az Európai Új Gépjármű Értékelő Program (Euro NCAP) a cseh gyártó nagyméretű szabadidő-autójának a legmagasabb, ötcsillagos értékelést adta, ezzel tanúsítva, hogy a Škoda Kodiaq megfelelő védelmet nyújt minden utasának. Az Euro NCAP teszt esetén hasonlóképpen vizsgálják a felnőtt és gyermek utasok, emellett a gyalogosok védelmét, valamint a biztonságot támogató asszisztensrendszerek üzemelését. Más Škoda modellek, mindent összevetve az Octavia, Fabia, Rapid, Citigo, Yeti és Superb után a Kodiaq már a patinás cseh gyártó hetedik gépjárműje, amely a legjobb biztonsági osztályzatot kapja. Az öt csillag a Škoda által kifejlesztett magas szintű biztonsági rendszerek elismerése.
„Az Euro NCAP az egyik legszigorúbb biztonsági teszt. Ennek köszönhetően szerfelett büszkék vagyunk rá, hogy a legjobb eredményt értük el a teszt alatt” – hangoztatta Christian Strube, a Škoda igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja. „A Škoda Kodiaq továbbfejlesztett technikák és okos megoldások hosszú sorát vonultatja fel. Növeltük a passzív biztonságot, még úgy is, hogy a gépkocsi formája már önmagában is nagyban hozzájárul a biztonsághoz. Mindemellett kiterjesztettük a fejlett asszisztensrendszerek körét, hogy a balesetek még nagyobb mértékben elkerülhetők legyenek.”
Az Euro NCAP csodás, 92 százalékos értékelést adott a felnőtt utasok biztonságára. A fallal történő oldalütközés esetére ugyanakkor maximális pontszámot kapott a Škoda Kodiaq, megvédve a test minden sérülékeny pontját az adott állapotok közt. Méltatták amellett a nyaki gerinccsigolyák védelmét egy hátulról ütközés során. Az Euro NCAP külön kiemelte a szériafelszereléshez tartozó vészfékrendszer fergeteges üzemelését, ami a települési forgalomra sajátos kis sebességek mellett is pompásan teljesít, de sztrádatempónál is megelőz csaknem az összes ütközést. Az utasai védelme mellett a Škoda Kodiaq a gyalogosokra is vigyáz. Az Euro NCAP maximális pontszámot adott a gyalogosok lábának védelmére a lökhárítók tekintetében. A medencecsont védelme ugyancsak jó értékelést kapott, amellett a gyalogos fejét is jó vagy praktikus biztonságban találták.
A Škoda Kodiaq biztonsági berendezései semmilyen kívánnivalót nem hagynak maguk után. A gépjármű rendhagyóan merev karosszériája és akár kilenc légzsákja baleset során fergeteges védelmet nyújt. A két első ülés előtt nyíló légzsákokat oldallégzsákok és függönylégzsákok egészítik ki, a sofőrt ezenfelül térdlégzsák is óvja, és a hátsó ülések mellett is oldallégzsákokat helyeztek el. Ezeken felül az alapfelszereltség része minden ülés hárompontos biztonsági öve, amelyeket feszítővel láttak el, mindemellett a hátsó üléseken az ISOFIX rendszer a gyerekülések csatlakoztatásához. Újabb biztonsági szerepkör a vészvillogó automata bekapcsolása vészfékezés alatt, automata ajtónyitás, vészvillogó kapcsolás és az üzemanyag-ellátás megszakítása ütközés során. Ha az ütközés már elkerülhetetlen, a proaktív utasvédelmi rendszer (Crew Protect Assist) lezárja az ablakokat és a napfénytetőt, ráadásul megfeszíti az első ülések biztonsági öveit. A baleset után mindazonáltal a másodlagos ütközés védelem (Multi-Collision Brake) gátolja, hogy a gépkocsi ellenőrizetlenül gördüljön tovább.
Mindezek mellett a Škoda Kodiaq-ot több kamerával, radar- és szenzor alapú rendszerrel látták el. A Front Assist része a települési vészfék szerepkör és a gyalogosmonitor, ami a gázolásos baleseteket nyújt támogatást megelőzni. Az Area View rendszer négy kamerája mindazonáltal megmutatja, mi történik a szabadidő-autó közvetlen környezetében. A tolatás asszisztens (Manoeuvre Assist) és a kiállás asszisztens (Rear Traffic Alert) rendszerek korlátozott látási viszonyok mellett nyújtanak segítséget, és figyelmeztetnek a rejtett veszélyforrásokra.
Az olyan funkciókkal, mint az alkalmazkodó sebességtartó automatika, a sávtartást segítő, a holttér figyelő, a vészhelyzet-asszisztens, a közlekedési torlódás asszisztens és a közlekedési táblák kameraalapú kijelzése, a Škoda újabb meghatározó készülékekkel korrigálja a biztonságot. A fáradtságérzékelő szerepkör sem kivétel, ez a rendszer elemzi állandóan a sofőr viselkedését, és figyelmeztet, ha a fáradtság jeleit érzékeli rajta.
Az Euro NCAP az európai közlekedési minisztériumok, autóklubok és biztosítási társulások szövetsége. Törésteszteket végeznek a modern autómodelleken, ezután az elérhető biztonsági rendszerek alapján értékelik a gépkocsik biztonságosságát. Az Euro NCAP szövetséget 1997-ben alapították. Eleinte a szervezet mindössze törésteszteket végzett, napjainkban már az aktív biztonsági rendszerek teljesítménye is beleszámít az összesített értékelésbe.