A Seat új részleget csinál, amely elősegíti a települési mobilitást, és prezentálta az e-Scooter tanulmányt

A Seat új részleget csinál, amely elősegíti a települési mobilitást, és prezentálta az e-Scooter tanulmányt

A kilencedik Smart City Expo világkongresszus keretében a Seat három nagy áttörést hozó újdonságot hozott nyilvánosságra települési mobilitási stratégiájában – egy új stratégiai kereskedelmi részleget, a Seat Urban Mobility létrehozását, a modern e-Kickscooter koncepciót és a vállalat közel 70 éves történetében az első elektromos e-robogó tanulmány bemutatását.

A modern kereskedelmi egység integrálja minden termék-, szolgáltatás- és platform-alapú mobilitási megoldást. Célja az, hogy 2020-ban piacra dobja az e-robogót, és a modern e-Kickscooter koncepció is belekerül ebbe az egységbe, és kiegészíti azt a portfóliót, amely 2018-ban a Seat EXS-sel kezdődött. A termékskálát a végfelhasználók, a flották és a megosztási szolgáltatások részére tervezték.

Ebben a tekintetben a Seat Urban Mobility részleg még mindig együttműködik a települési és közigazgatási képviselőkkel a települési mobilitásra tervezett járművek alkalmasságának elemzése céljából, akárcsak a Seat Minimó tanulmány tekintetében, amit a Mobil Világkongresszus legutóbbi összejövetelén mutattak be.

A Seat Urban Mobility integrálja a Respiro-t is, azt az autómegosztó platformot, amely pillanatnyilag Madridban üzemel és a közelmúltban elindult a Barcelona melletti L’Hospitalet de Llobregat településben is. A Respiro fenntartható járműparkkal ellátott, amely sűrített földgázzal (CNG) funkcionál, és rövid időn belül a korszerű elektromos Mii is csatlakozik a járműparkhoz. A modern vállalkozásbeli egység a startup UFO vállalkozással kooperálva a Seat által kínált kicksharing szolgáltatást is kezeli, és ezt a Seat:CODE, a vállalat új szoftverfejlesztő centruma fogja támogatni.

A sajtótájékoztatón Luca de Meo, a Seat elnöke nyomatékosította, hogy “ez a stratégiai vállalkozásbeli egység biztosítja, hogy erőfeszítéseinket a felhasználók új mobilitási igényeire összpontosítsuk. A Seat a Volkswagen-csoport mikromobilitási szakértői centruma, ami azt jelenti, hogy célzottan tervezett termékeket fejleszt a Csoport minden márkájának, nem kizárólagosan a Seat-nak. Ezenkívül szolgáltatásokat nyújtunk és megoldásokat is adunk a települési területeken a zaj, a szennyezés és a környezeti-lábnyom csökkentésére, a polgárok életminőségének javítása érdekében.”

A Seat e-Scooter tanulmány bemutatása

Az eseményen a Seat kiállította a teljesen elektromos e-robogó tanulmányt, melynek kompakt formaterve stilizált geometriai formákon alapul. A motorkerékpár végső verziója már 2020-ban forgalomba kerül, és mind a magánfelhasználók, mind a megosztási szolgáltatást nyújtó flották részére elérhető lesz. A Seat együttműködési megállapodást kötött a barcelonai Silence robogógyártóval, amely a járművet a Barcelona és Martorell közt félúton található Molins de Rei-ben fedezhető fel üzemeiben gyártja ezután.

A Seat Urban Mobility új vezetője, Lucas Casasnovas kijelentette, hogy “célunk az, hogy a települések szövetségesévé váljunk, és a Seat e-Scooter választ jelent az agilisabb mobilitás iránti vásárlói igényre. A Silence-szel való együttműködésünk példája annak, hogy a partnerek közti kooperáció miként biztosítja számunkra a hatékonyságot.”

Az e-Scooter tanulmány 7 kW-os motorral van felszerelve, melynek csúcsteljesítménye 11 kW (14,8 LE), ami egyenértékű egy 125 köbcentis motor teljesítménével, és azonnali 240 Nm-es nyomatékot jelent. A robogó eléri a 100 km / h maximális sebességet, de teljesítménye elég ahhoz is, hogy mindössze 3,8 másodperc alatt gyorsuljon 50 km / h-ra. Mindemellett a WMTC teszt eredményei alapján egyetlen töltéssel a hatótávolsága 115 kilométer.

Az aksi kivehető és otthon vagy nyilvános töltőállomásokon simán feltölthető, a becsült költség csak 0,7 euró 100 kilométerenként. Ezenkívül az e-Scooter elegendő tárhelyet nyújt az ülések alatt található rekeszben két sisak részére, a jármű konnektivitásának hála mindazonáltal a felhasználók egy mobilalkalmazáson át nyomon követhetik az akku töltöttségi szintjét vagy helyét is.

Új Seat e-Kickscooter koncepció

A társaság prezentálta modern fejlesztésű e-Kickscooter koncepcióját is a Smart City Expo világkongresszuson. Ez a modern változat akár 65 km-es távolságot, két független fékrendszert és egy sokkal nagyobb kapacitású akkumulátort magába foglal, amely eléri az 551 Wh-t. Az aktuális verzió, a 2018-ban bemutatott Seat EXS értékesítései összesen meghaladták a több mint 10.000 darabot.

DGT 3.0: A csatlakoztatott gépjármű a közúti biztonság szolgálatában

A Seat a Kongresszuson felállított kiállítási standján prezentálta a DGT 3.0 indítványt is, amely egy kísérleti projekt a Spanyol Közlekedési Hatósággal együttműködésben. Ez biztosítja a gépjárműk részére, hogy valós időben kommunikálhassanak a lámpákkal és az autópálya üzenő paneljeivel, mert a fő cél a forgalom és az utazás biztonságának, mitöbb a vezetés közbeni felhasználói inger javítása.

A Seat az előző években örökösen fejlesztette a települési mobilitás iránti elkötelezettségét, és most ez jelenti a kulcsfontosságú kereskedelmi célt, kezdve a Respiro megvásárlásával, az e-Kickscooter elindításával, a Seat Minimó tanulmány, és most a márka történetében az első e-Scooter koncepció bemutatásával.