A Seat és az ELISAVA együtt dolgozik a jövő megosztott autóján

A Seat és az ELISAVA együtt dolgozik a jövő megosztott autóján

A Seat és az ELISAVA, a Barcelonai Formatervezési és Mérnöki Egyetem kihirdette a „Seat Autómegosztás 2025” versenyre érkezett nevezések közül az öt döntős projekt nevét. A megmérettetés célja, hogy olyan projektek szülessenek, amelyek a jövő autómegosztási szolgáltatásainál alkalmazható mobilitási és formatervezési megoldásokat biztosítanak.

Ennek köszönhetően a Seat Design formatervezői részlege szorosan együttműködik a vállat más területeivel és azok mestereivel. Mint amilyen az Andreu Solà Gomfaus vezette, vállalkozásbeli modellel, autómegosztással és innovációval foglalatoskodó egység, ahol a Seat márkánál összegyűjtött tudást és tapasztalatot mesterkurzusok keretében nyújtják át a diákoknak. Ezen kívül a részleg vezetője felügyeli az ELISAVA diákjainak tevékenységét a kilenc hónapos időszak alatt.

A verseny három fő téma köré épült. Az első egy autómegosztáson alapuló kereskedelmi modell megalkotása volt a Seat Mii modell részére. A második fő téma a gépkocsiban elérhető felhasználói behatás (UX) megtervezése volt a szolgáltatás igénybevételének kezdetétől egészen a végéig. A harmadik pillér mindazonáltal a márkaértékek újraértelmezése volt egy olyan új nyelvezeten át, amely visszaadja azt az érzést, mihelyt az emberek egy Seat modellben érzik magukat.

„Ebben az esztendőben igen dinamikus projektekkel találkoztunk, amelyeket alaposan körbejártak és kidolgoztak az ELISAVA diákjai. A Seat Design büszkén patronálja a Barcelona akadémiai életében terjedelmes számban előforduló ifjú tehetségek tevékenységét.” – nyilatkozta a Seat Design igazgatója, Alejandro Mesonero-Romanos. „Kulcsfontosságú a Seat részére, hogy vonzó cég legyen a tehetségek részére és lehetőséget nyújtson a bemutatkozásukra. Ugyanakkor fontos szempont az is, hogy az autómegosztás koncepcióját továbbfejlesztett módon, fiatalok által és fiataloknak tervezve tudja megközelíteni.” – tette hozzá Jaume Sala, a Seat belső tér tervezésért felelős vezetője.

„Az ELISAVA formatervezéssel és mérnöki feladatokkal munkálkodó diákjai részére ez az kooperáció egy páratlan potenciál arra, hogy valós környezetben dolgozhassanak. Kilenc hónapon át vizsgálták, fejlesztették és tesztelték projektjeiket mielőtt előálltak modernizált autómegosztási javaslataikkal.” – nyomatékosította Anna María del Corral, az ELISAVA projektvezetője és Albert Fuster, az ELISAVA egyetem igazgatója.

Első helyezett: Work & Relax (Munka és Pihenés)

A Work & Relax projekt – amely összesítésben a legjobb projekt díját kapta a versenyen – három diák, Marina Fuentes, Lucas García és Mario Sabaté tevékenységét dicséri. A csapat olyan autómegosztó szolgáltatást ajánlott, amely az ingázással töltött idő legoptimálisabb kihasználását támogatja, lehetővé téve a fogyasztóknak, hogy a munkába vezető utat pihenéssel töltsék.

Legjobb felhasználói élményt megtervező projekt: FAMiiLY

Ez a belső tér tervezésére irányuló javaslat azokat a családokat célozza meg, akiknek szükségük van a mobilitás új formáira hétköznapjaik esetén. A „Trust Mii” (Bízz a Mii-ben/Bízz bennem) szlogenre épülő projekt biztosítja a fogyasztóknak, hogy szülőként ingázásaik esetén erősítsék a közösségi érzést, a bizalmat és a biztonságot a jövő Barcelonájában. A indítvány kidolgozója ugyancsak három diák, Margarita Torrens, Carolina Vilchez és Laia Yu voltak.

A legjobb innovációs projekt: Seat Mii Free

Maria Rey, Xavi Maixenchs és Olga Sanchís egy olyan járművet javasoltak autómegosztásra, amely azokat a fiatalokat célozza meg, akik most álltak munkába és most kapják első saját keresetüket, ezzel közösen ugyanakkor a legtöbbet szeretnék kihozni a szabadnapjaiból és élvezni kívánják a szabadidejüket. A indítvány kínálja az autótulajdonosoknak, hogy hasznot termeljenek a járművűkkel úgy, hogy elérhetővé teszik azt más felhasználók részére. A jármű szédületesen multifunkcionális belső kialakítást kapott betudhatóan egy mesterséges intelligencia segédkezésével funkcionáló dinamikus felületnek. Helyet kaptak ezenfelül olyan integrált tárgyak is, mint a csomagok rögzítését biztosító gumidugattyúk, a lehajtható ülések vagy a kivetítő képernyő.