A Seat célja, hogy hozzájáruljon a károsanyag kibocsátás nélkül funkcionáló települések létrejöttéhez

A Seat célja, hogy hozzájáruljon a károsanyag kibocsátás nélkül funkcionáló települések létrejöttéhez

A Seat ismételten visszatér a Smart City Expo minden évben megszervezett eseményére, ahol a településeket érintő jövőbeni mobilitási trendeket mutatják be, ebben az évben csupán digitális formában. Lucas Casasnovas, a Seat MÓ igazgatója, a mikromobilitási stratégia és települési mobilitási szolgáltatások elkötelezett fejlesztőjeként volt ott az eseményen.

Beszédében Casasnovas kiemelte, hogy „a Seat alapvető jogként tekint a mobilitásra és ebből a meggyőződésből született a Seat MÓ is. A lakosok viselkedésének és szokásainak vizsgálata és megértése alapvetően létfontosságú ahhoz, hogy az igényeiknek korrekt megoldásokat kínáljunk.”

A Seat MÓ által bemutatott legkorszerűbb megoldás a Barcelonában alkalmazott motormegosztó szolgáltatás, amit ebben a pillanatban több, mint 30 000 alkalommal töltöttek le. „Egy városlakó minden évben átlagosan öt napot tölt dugóban és parkolóhely keresésével. Barcelona településében van a legtöbb motorkerékpár egész Európában és mi ebben láttuk meg a lehetőséget, hogy kifejlesszük motormegosztó projektünket, amely biztosítja az embereknek, hogy gyorsabban, zaj és károsanyag kibocsátás nélkül utazzanak.” – tette hozzá a Seat MÓ igazgatója.

Fenntartható mobilitás elvárásoknak megfelelően

Beszédében Casasnovas ugyancsak kiemelte, hogy nem kizárólagosan a járművekről kell beszéljünk, de a különféle platformokról és vásárlói szokásokról is. Nyomatékosította, hogy „egy sokkal rugalmasabb modell irányába haladunk, mint amilyen példának okáért a használat szerinti díjszabás. Ennek köszönhetően mi a modelljeinket egyedi elvárásoknak megfelelő mobilitás keretében kínáljuk, ezáltal a felhasználók választhatják ki a szükségletüknek leginkább optimális lehetőséget: perc alapon fizetnek vagy heti, havi előfizetést választanak.”

A nagyobb városközpontok alkalmazkodnak a hatékonyabb és fenntarthatóbb mobilitás elérése érdekében. A közlekedési torlódások, a parkolóhelyek hiánya vagy az alacsony kibocsátású övezetek térhódítása nagyszámú európai településben jelent megkerülhetetlen kihívást adminisztrációs szempontból vagy a hatóságok, városlakók és autógyártók részére. Ez egy-két azon kihívások közül, amelyek a mobilitás területén alapvető átalakításokat igényelnek és amit a koronavírus fertőzés megjelenése tovább gyorsított.

Nagy tudású, fenntartható sziget

Ennek az módosítási folyamatnak az aktív részeseként a Seat egy olyan, a görög kormány és a Volkswagen Csoport által vezetett projektben vesz részt, amely a görög sziget, Astypalaia mobilitását egy fenntartható, elektromos irányba mozdítja. A projekt keretében a Seat tisztán elektromos rollerét nyújtsa, ezzel is népszerűsítve a tisztán elektromos mikromobilitási megoldásokat a szigeten.

Lucas Casasnovas nyomatékosította, hogy az elkövetkezendő időszakokban olyan településeket lát, amelyek „fenntarthatóbbak, hatékonyabbak, csendesebbek és ahol a multimodális mobilitás – ahol helyet kapnak a különféle, mind magán, mind közösségi megoldások és portékák – van. Reméljük, hogy ez a görögországi projekt nyújt támogatást abban, hogy más településekben is hasonló programokat indíthassunk el. Ez az álmunk: hogy aktív részesei legyünk a nulla károsanyag kibocsátással funkcionáló, szén-dioxidtól mentesített települések és szigetek megvalósításának.”

A 2021-ben megvalósuló projekt része az aktuális közösségi és magánközlekedés elektromos járművekkel való helyettesítése azonkívül a kifogástalan infrastruktúra kiépítése ahhoz, hogy az elektromos mobilitás – megújuló energiával – valósággá válhasson a szigeten.

Smart City Expo: a Seat minden évben megszervezett települési mobilitási eseménye

A 2018-as Smart City Expo eseményen mutatta be a Seat történetének első olyan járművét, amely nem gépjármű, hanem egy tisztán elektromos roller volt. A társaság akkortól fogva is folyamatosan részt vett a települési mobilitási trendekkel munkálkodó éves találkozón. A tavalyi évben a spanyol márka itt mutatta be első elektromos motorkerékpár tanulmányát, azonfelül közzétette egy olyan szervezeti egység létrehozását, amely produktum és szolgáltatás szinten is konkrétan a mikromobilitási stratégia kifejlesztését segíti. Ilyen például a Seat:CODE központtal együtt fejlesztett technológiai platform is.

A Seat MÓ Barcelonában két elektromos rollerral, a Seat MÓ eKickscooter 25 és 65 modellekkel, emellett a Seat MÓ eScooter 125 modellel és motorkerékpár megosztó szolgáltatással van jelen.