A mostani Mustang Dark Horse 5,0 literes V8-as motorja kereken 500 lóerős

A mostani Mustang Dark Horse 5,0 literes V8-as motorja kereken 500 lóerős

A Ford jó tippeket ad a Mustang-rajongóknak, hogy mit írjanak fel idén a karácsonyi kívánságlistájukra: a új, hetedik generációs Mustang az összes motorja erősebb lett, sőt a Mustang Dark Horse káprázatos, 500 lóerős hatékonyságot ígér.

„A Mustang régóta nagy hírű volt arról, hogy a határokat feszegeti. A Mustang GT-ben és a Dark Horse változatban most olyan 5,0 literes V8-as dübörög, ami simán félelmetes,” mondta Ed Krenz, a Mustang főmérnöke. „Mindemellett a Mustang EcoBoost is jóval erősebb lett, úgyhogy mostantól minden egyes Mustanggal még élvezetesebb és borzongatóbb autózásra számíthatunk.”

A Mustang Dark Horse teljesítménye kereken 500 lóerő

A szédítő versenypálya-képességeket kínáló Mustang Dark Horse változatba egy példa nélküli tervezésű új, negyedik generációs Coyote V8 erőforrást építettek be, melynek 500 lóereje és 567 Nm forgatónyomatéka új mércét állít a közúton és pályán éppúgy hasznavehető Mustangok világában, és ez a korábbi legerősebb olyan modell, ami nem Shelby-tuninggal készült.

A Ford Performance óriási tapasztalatával tervezett Coyote erőforrást még tovább csiszolták, hogy teljesítménye elérje az 500 lóerőt, ezáltal ez a korábbi legerősebb V8-as szívómotor. A blokkban olyan új megoldások felfedezhetők, mint az egyedileg kiegyensúlyozott főtengely, vagy a kovácsolt hajtókarok (ez a Ford Mustang Shelby GT500-ban jelent meg első alkalommal), amelyek képesek elviselni a magasabb hengernyomást és dugattyúsebességet. A Mustang Dark Horse megerősített vezérműtengelyeit konkrétan a versenypályák nagyobb igénybevételeihez méretezték, ahol a fordulatszám akár 7500 1/perc is lehet.

„Azt akartuk, hogy ha valaki beül a volán mögé, nyomban szoros kapcsolat alakuljon ki közte és a gépkocsija közt – így mindent megtettünk, hogy ezt a köteléket megalapozzuk,” indokolta el Suzanne Robinson, a Coyote motorprogram vezetője. „A blokkból mindent kihoztunk, melyet csak tudtunk: a modern dupla fojtószelepház-kialakítás folytán a motor hihetetlenül készségesen reagál a gázparancsra, úgyhogy a Mustang-rajongók igazán szédítő dolgokra számíthatnak.”

A legerősebb Mustang GT 5.0 V8

A tervezők szándéka az volt, hogy a modern Mustang lenyűgöző, zsigeri élményt nyújtson, ennek sarokköve ugyanakkor a modern, negyedik generációs Coyote V8-as. Az opcióként megrendelhető Aktív Szelepes Kipufogóval a Mustang GT kupé és kabrió teljesítménye 486 lóerő, forgatónyomatéka mindazonáltal 567 Nm. Ugyanakkor a blokknak nemcsak az ereje megkapó, hanem a hangja is, tudniillik a gázoknak szabad utat adva a rendszer rendkívüli V8-as hangzást ad, a szelepek zárásával ugyanakkor ’lehalkítható’ a gépkocsi.

Még az alapfelszereltségű Mustang GT is 480 lóerős*, vagyis erősebb, mint bármelyik korábbi szívómotoros V8-as Mustang, sőt 563 Nm értékével a korábbi legnyomatékosabb is.

A negyedik generációs, tökéletesített felépítésű, új olajteknővel kialakított Coyote V8 erőforrásban a szegmensben elsőként alkalmaztak kettős légbeömlőt és dupla fojtószelepház-kialakítást, ami minimumra csökkenti a szívási veszteséget, és nagyobb levegő tömegáramot garantál.

A turbómotoros Mustang EcoBoost 315 lóerős

A ’megfizethető teljesítmény’ tradícióját folytatva a új Mustang EcoBoost új, 2,3 literes EcoBoost motorja 315 lóerőt ad le, vagyis ez a korábbi legerősebb blokk a négy- vagy hathengeres Mustang-alapmotorok mezőnyében. Mindemellett a forgatónyomatéka is tekintélyes: 475 Nm.

Opcióként a Mustang EcoBoost vásárlói is kérhetnek Aktív Szelepes Kipufogórendszert, amivel gépjárművük még borzongatóbb turbómotor-hanggal fűszerezi az örömautózást.

A Mustang EcoBoost kupé és kabrió erőforrása egy most bemutatott motor, melyet a Ford új Modular Power Cylinder (MPC) motorépítési elvei alapján terveztek; ez biztosítja, hogy nemcsak teljesítménye és vezethetősége, hanem üzemanyag-fogyasztása is jobb lesz, mint a kifutó modellé volt. A blokkban megváltoztatták a furat/löket arányt, vegyítették a port rendszerű és a közvetlen üzemanyag-befecskendezést, mindemellett ugyanakkor változó szelepvezérlést, integrált kipufogógáz-visszavezetést és kettős megfúvású turbótöltőt alkalmaztak, hogy elérjék azt a teljesítményt, melyet egy Mustang-pilóta elvár.