A modern Kia XCeed: friss forma, modernizált műszaki tartalom és dinamikus GT-line felszereltség

A modern Kia XCeed: friss forma, modernizált műszaki tartalom és dinamikus GT-line felszereltség

A Kia több mint 120 000 darab értékesítése után felfrissítette sikeres kompakt crossoverét, az XCeedet. A modellfrissítés eredményeként korszerűsödött a megjelenés és átalakult az utastér is, a választható felszereltségek kínálatában mindazonáltal megjelent a sikeres Ceed GT hangulatát és szellemiségét hordozó sportos GT-line. A változások eredményeként a korszerű XCeed még versenyképesebb és kívánatosabb ajánlatként lép színre a közkedvelt kompakt crossover kategóriában.

A modern XCeed nem kizárólag megjelenésében hoz újat, hajtásláncainak kínálata is felfrissült, a benzines és dízelmotoros változatok Hybrid 48V kivitelben érkeznek és plug-in hibrid is választható. A külső és a belső szintúgy átalakult, ezáltal a modell minden eddiginél jobban passzol a crossoverek sportos települési használati módjához, ugyanakkor megjelenésével ki is emelkedik a Ceed családból.

A sportos GT-line felszereltség megjelenésével, és az ehhez kínált 204 LE-s benzinmotorral a modern modellváltozat vezetése minden eddiginél izgalmasabb és dinamikusabb behatás. Ez a sportos kivitel mindazoknak a vásárlóknak készül, akik dinamikus, ugyanakkor praktikus és a mindennapokban is kompromisszumok nélkül hasznosítható gépkocsira vágynak. Az XCeed kínálatának kivételes tagjaként jellegzetes megjelenésével, és menetdinamikai jellemzőivel a GT-line vágyakat ébreszt.

Kategóriájának egyik legmagasabb műszaki színvonalú szereplőjeként a modern XCeed a Kia kínálatának jeles modellje, technológiai töltete, biztonsága, konnektivitási tulajdonságai és infotainment rendszerei révén is. Úgy tervezték, hogy a mindennapokban is észbontóan helytálljon, míg élvezetet és biztonságot ad minden szituációban. A pillanatnyi változtatások és fejlesztések példásan illeszkednek a típus fejlődéstörténetébe, mivel az XCeed szokásossan a kompakt crossoverek kategóriájának kivételes technológiai képességekkel felruházott tagja.

A Kia fenntartható mobilitásszolgáltatóvá való átalakulási folyamatának kardinális részeként a korszerű XCeed magas hatásfokú hajtásláncok széles kínálatával érkezik. A plug-in hibrid kivitel tisztán elektromos hatótávja 48 km (települési használatban 60 km), a újabb választékban ugyanakkor éppúgy megtalálhatók a dinamikus turbós erőforrások, mint a Hybrid 48V változatok, mindent összevetve az XCeed tényleg a korszerű élet valamennyi kihívására ad hozzáillő műszaki töltetet.

Sjoerd Knipping, a Kia Europe termékmarketingért felelős alelnöke közölte: „Vevőink szokásoknak megfelelően nagyra értékelik az XCeed dinamikus menettulajdonságait, élvezetes vezethetőségét, mindennapi praktikumát és magas szintű modern műszaki megoldásait. A modern modell éppen ezekre az erősségekre épít. A hajtásláncok kínálata ugyancsak élvonalbeli, és példásan tükrözi a Kia fenntartható mobilitás iránti hosszú távú elkötelezettségét. A nagyobb modellek sportos alternatívájaként az XCeed az évek alatt a Ceed család legsikeresebb tagjává fejlődött, figyelemre méltó részben emelt üléspozíciójának, kényelmének és dinamikus kezelhetőségének betudhatóan.”

A modern XCeed a modellcsalád többi tagjához hasonlóan a Kia szlovákiai, Zsolnán funkcionáló üzemében készül, európai értékesítése még idén szeptemberben elindul. Természetesen a modern modell is a Kia kiemelkedően hosszú, 7 éves, 150 000 kilométeres általános garanciájával érkezik ezt követően a márkakereskedésekbe.

Külső

Sportos menettulajdonságok, korszerű és praktikus crossover formában

Stílusos, kifejező és korszerű megjelenésével a modern Kia XCeed elődje formáira épít. A formaterv a márka frankfurti tervezőközpontjában született, a Kia Europe formatervezésért felelős alelnöke, Gregory Guillaume vezérlése alatt.

Guillaume kijelentette: „Az XCeed a Ceed családjának leginkább közkedvelt tagja, már csak emiatt is kiemelten releváns volt, hogy formáit és megjelenését a tejes modellsorozat fejlődési irányának megfelelően fejlesszük tovább. A formai változások kiemelik a modell sportos, települési, kalandkereső jellemzőit és karakterét.”

A korszerű XCeed LED-es fényszórói is újak, és hűtőmaszkja, mindemellett első lökhárítója ugyancsak megváltozott. Azzal, hogy az első ködfényeket a fényszórók házába integrálták a tervezőknek lehetősége nyílt nagyméretű és nagy áteresztő képességű légbeömlők kialakítására. Ezek, az áramlatokat az első kerekek körül elterelve hatásosan csökkentik a légellenállást és vele a fogyasztást is.

A korszerű XCeed specifikus, konkrétan crossover stílusú 18 colos könnyűfém keréktárcsákon gurul, hátsó lökhárítójának diffúzora és fényes fekete betétje is új. Oldalról a gépkocsi méreteihez képest hosszú motorháztető vonala lendületesen fordul át a szélvédő élébe, ez a formai megoldás dinamizmust ad az oldalnézetnek. Bár a korszerű XCeed tengelytávja (2650 mm) azonos a modellcsalád többi tagjáéval, első és hátsó túlnyúlása elől 25, hátul mindazonáltal 60 mm-rel hosszabb az ötajtósénál (ezáltal elöl összesen 905, hátul mindazonáltal 840 mm-es), a karosszéria külső elemei közül csak az első ajtók érkeztek változtatás nélkül az ötajtósról. A csomagtérajtóig vezető lejtős tetővonal kupés megjelenéssel ruházza fel a karosszériát, a választható kerékméret 16 vagy 18 col, a gumik ugyanakkor 205/60 R16 vagy 235/45 R18 méretűek.

A hátsó lámpák rajzolata és világítási képe keskeny, vonalaik a gépkocsi vállvonalába nyúlnak. A csomagtérajtó és a hátsó lökhárító keresztirányú élei vizuálisan is szélesítik az XCeed sportos kiállását.

Az XCeed emelt, – 16 colos kerekekkel is 172 mm-es – hasmagassága, és határozott karosszériavonalai vonzóak, és az egész Ceed széria vásárlóira is hatnak. A szabad magasság 18 colos keréktárcsákkal 184 mm-re nő; utóbbi 44 mm-rel több az ötajtós modell alapértékénél. A kerékjárati ívek, a karosszéria oldalának műanyagburkolata, mitöbb a selyemfényű, krómhatású tetőlécek erőteljes megjelenést kölcsönöznek a gépjárműnek.

GT vonások

A GT-line felszereltség bevezetése az összes régebbinél sportosabb jellemvonásokkal ruházza fel az XCeedet: megjelenése és vezetési élménye is új szintre lép. Konkrétan azokhoz a vásárlókhoz szól, akik az értelem és az érzelmek egyensúlyát keresik, merthogy ugyanabban az időben tágas, praktikus és biztonságos, ugyanakkor csodás és rendkívüli menettulajdonságokkal is bír.

A GT-line felszereltség az utóbbi években a Kia több modelljének kínálatában is megjelent, hatásosan sugározva a márka génjeiben rejlő sportosságot és dinamizmust. Ennek a folyamatnak izgalmas és új állomása az XCeed GT-line modellek bevezetése.

Az XCeed GT-line jó néhány sportos részletében különbözik az alapmodelltől. A modern hűtőmaszk körül friss a szögletes vonalú „tigrisorr”, és a sportos alsó légbeömlő, mitöbb az első lökhárító széleinek vonalvezetése is eltérő. A légellenállást hatásosan csökkentő légbeömlő nyílások sötétkróm színűek, hátul, a feltűnő új vonalú, hatszögletű LED-es szerkezetű világítótestek és a sportos fényezett diffúzor teszi teljessé a képet, külső megjelenésében is hatásosan kiemelve az XCeed GT-line vonalait a forgalom többi résztevője közül.

A modern XCeed finom kidolgozású 18 colos könnyűfém keréktárcsái, a fényezett küszöbök mitöbb a fényes fekete tetősínek és tükörházak csodásan fokozzák a megjelenés keltette hatást.

A modern Kia XCeed 12 féle fényezéssel választható, köztük három új és feltűnő árnyalattal (Lemon Splash, Celadon Spirit zöld és Yuca acélszürke).

Belső

Remek ergonómia, kiváló színvonalú anyagok, első osztályú komfort

A modern Kia XCeed lenyűgöző középkonzolja finoman a vezető felé fordul. Emelt ülésmagasságával a friss modell sportos vezetői pozíciót, ugyanakkor példás kilátást is ígér.

Az infotainment rendszer „lebegő” képernyője kiemelkedik és el is különül a műszerfaltól, ugyanakkor a középkonzol alsó részén egy sor érintőkapcsoló és gomb támogatja a szellőzés beállítását sőt még a hi-fi hangerejének szabályozását. A különösen ergonomikus kialakítású kezelőszervek újak, működtetésűk egyszerűbb és komfortosabb is a korábbinál: a vezetőnek le sem kell vennie a tekintetét az útról.

A korszerű XCeed 12.3 colos digitális műszerfali monitora is felfrissült, a megjelenés a beállított menetmódhoz igazodik, a váltókar körüli fényes fekete felület és a belső visszapillantó finom kerete ugyanakkor egyidejűleg funkcionális és elbűvölő elem.

Az utastérben alkalmazott anyagok finom tapintásúak, a matt króm részletek presztízst sugároznak. A vevők szövet, velúr, műbőr és valódi bőr kárpitozást választhatnak.

A GT-line utastere is jellegzetes és a külsőhöz igazodóan sportos: a kormány alul lapított Dvonalú, a tetőkárpit fekete, a váltógomb huzata perforált bőr, és az ülések is rendhagyó kialakításúak.

Célszerűség

Tágas és jól hasznavehető, sportos utastér

A korszerű XCeed tervezőinek célja az volt, hogy a magasabb kategóriák utasterének kényelmét és kihasználhatóságát hozzák el a sportos kompakt crossoverek szegmensébe. A palettán az ötajtós Ceed és a Sportage közt elhelyezkedő modell az európai piac leginkább közkedvelt, magasabb kategóriába tartozó típusaiéval összevethetően tágas belsőt és pakolóhelyeket, ugyanakkor csomagtartót ígér.

4,395 mm-es hosszával az Kia XCeed 85 mm-rel hosszabb a Ceed ötajtós kivitelénél és 120 mm-rel rövidebb, mint a Sportage. Egész magassága 1,495 mm, ezzel, 48 mm-rel magasodik az alap Ceed fölé, de 155 mm-rel alacsonyabb a Soprtage-nél, ezáltal súlypontja is lejjebb van.

A modern XCeed utastere elöl-hátul tágas, az utasok csípőmagassága valamennyi helyen akár 44 mm-rel nagyobb, mint az ötajtós modellben, mindent összevetve a ki-beszállás is komfortosabb. Az üvegfelületek kialakítása a hátsó utasoknak is kellemes, sok fény jut az utastérbe, ugyanakkor a hátul ülők fejtere is tágasabb a kompakt crossoverek kategóriájában szereplő versenytársakénál.

A korszerű XCeed csomagtartója (VDA szabvány alapján) 426 literes, és a hátsó üléstámlák előredöntésével egészen 1,378 literig bővíthető. A használatot támogatja a hátsó támlák 40:20:40 arányú osztása, és az állítható nyitási magasságú, villanymotoros mozgatású csomagtérajtó is. A csomagtartó padlója két magasságban rögzíthető aszerint, hogy a vezető a padló alatt, vagy felette akarna több helyet. Az a padlókialakítás a ki- és bepakolást is egyszerűbbé, komfortosabbá teszi.

Fejlett hajtásláncok

Benzines, dízel, Hybrid 48V és plug-in hibrid. A kínálatban mindenki megtalálja igényeihez illőt

A korszerű Kia XCeed pörgős, turbós benzinmotorjainak döntő része Hybrid 48V kialakításban, könnyűhibridként fut, ugyanakkor hosszú tisztán elektromos hatótávval bíró plug-in hibrid változat szintén rendelkezésre áll.

A kínálatban három közvetlen befecskendezéses turbós (T-GDi) benzines kapacitás megjelenik, a háromhengeres 1.0 literes 120 lóerős, forgatónyomatéki csúcsa172 Nm, az 1.5 literes négyhengeres ugyanakkor 160 lóerőt teljesít, míg 253 Nm leadására képes. A harmadik változat a Ceed és ProCeed GT modelleket is hajtó 1.6-os, ami egyben az XCeed kínálatának legerősebb tagja is: 204 lóerőt teljesít, csúcsnyomatéka ugyanakkor 265 Nm. Ez a motor speciális menetteljesítményekkel ruházza fel a modellt, az állórajtos 100 km/h-s gyorsítás szintideje mindössze 7.5 s (hétfokozatú duplakuplungos automata sebességváltóval).

A rendszeresen hosszú utakat teljesítőknek jó választás a takarékos, dízelmotoros Hybrid 48V kivitel, ebben a konfigurációban az 1.6 literes turbódízel hatfokozatú kézi sebességváltóval dolgozik egyesült erővel, és 136 lóerős (280 Nm). A hétfokozatú duplakuplungos erőátvitellel felszerelt változat forgatónyomatéki csúcsa 320 Nm.

Az egész modellcsaládban elérhető Hybrid 48V rendszerek villanymotorja a 48V-os lítiumionpolimer szerkezetű akkumulátorban tárolt energiával segíti a belső égésű (benzines vagy dízel) hajtást, főleg gyorsításokkor. A Hybrid 48V modellváltozatok megjelenése erőforrástól, felszereltségtől és az erőátvitel kialakításától függően akár 10 százalékkal is csökkenti a korszerű XCeed modellpalettájának széndioxid-kibocsátását (NEDC 2.0, vegyes ciklus alapján). Jelentős, hogy ezzel a kialakítással úgy javul az egész hajtás hatásfoka (és vele a fogyasztás és az emisszió), hogy a motorteljesítmény nem változik.

Az XCeed okos kézikapcsolású, elektronikus szabályozású sebességváltója (iMT) kifogástalanul illeszkedik az EcoDynamics+ hajtásláncba. Az iMT a Hybrid 48V rendszer generátorként is működtethető hajtó villanymotorjával kooperálva már a megállás előtt leállítja a belső égésű erőforrást, akkor, mikor is a gépjármű még gurul. ‘Eco’ üzemmódban, egyenletes sebességnél (125 km/h-s sebességhatárig) a motor rövid időre akár menet közben is leáll, és önvezérelten újraindul amint a vezető a gáz- vagy a fékpedálra lép, esetleg kinyomja a kuplungpedált. A rendszer átlagosan 3%-kal csökkenti a Hybrid 48V modellváltozatok széndioxid-kibocsátását valós üzemi státuszok közt.

A modern XCeed különösen magas hatásfokú és takarékos plug-in hibrid (PHEV) hajtással szintén rendelkezésre áll, 8.9 kWh kapacitású, lítiumion-polimer szerkezetű akkumulátorcsomaggal, 44.5 kW teljesítményű villanymotorral, és ‘Kappa’ sorozatú, közvetlen befecskendezéses (GDI) benzinmotorral. Hatfokozatú duplakuplungos sebességváltójával (6DCT) ez a rendszer 141 lóerős összteljesítményre és 265 Nm forgatónyomaték leadására képes, tisztán elektromos hatótávolsága 48 km (települési forgalomban 60 km). Ezzel a hatótávolsággal a legtöbb használó napi ingázása is lefutható pusztán elektromos energia felhasználásával.

A hatfokozatú kéziváltó az 1.0 és az 1.5 literes benzinesek mellett az 1.6-os dízelekhez szintén rendelkezésre áll, a hétsebességes duplakuplungos erőátvitel mindazonáltal az 1.5 és 1.6 literes T-GDi, valamit az 1.6-os dízelmotorokhoz kapható. Az XCeed plug-in hibrid alapkivitelben is hatfokozatú duplakuplungos erőátvitellel fut.

Menettulajdonságok, használhatóság

A XCeed ergonomikus és sportosan is vezethető

Az XCeed felfüggesztését és kormányművét európai mérnökcsapat tervezte, a cél a nagyszerű kényelem mellett a mindenkori egyedülálló vezetési inger megalkotása volt. Emelt hasmagassága ellenére az XCeed vezetése, rendkívüli futóműhangolásának, kompakt külső méreteinek, ugyanakkor alacsony tömegének és súlypontjának hála dinamikus inger.

A Ceed modellcsalád egyedüli tagjaként az XCeed első lengéscsillapítóiban a húzóirányú ütközők hidraulikus kialakításúak. A csillapítókba épített gumiütközők a csillapító olajtöltésében lebegnek, ami különösen rossz minőségű felületeken teszi egyenletesebbé a csillapítási karakterisztikát. Mindent összevetve a nagy ki- és berugózások csillapítása is puha, a karosszéria nem rázkódik továbbá nem billeg zavaróan. Ezzel a felfüggesztéssel a kormányzás is közvetlenebb és pontosabb, ugyanakkor a futómű rugózó elemeinek működése csendesebb.

A modern XCeed rugói elöl 7, hátul mindazonáltal 4%-kal puhábbak, ami nem kizárólag a kényelemre hat pozitívan, de a stabilitásnak is jót tesz. A hátsó kereszttartó dinamikus csillapítása ugyancsak csökkenti az útzajt és hatásosan kiszűri a vibrációkat is menet közben.

A szervokormány villanymotorjának üzemelését irányító számítógépet úgy programozták, hogy gyorsabban reagáljon a kormánymozdulatok elején. Ezzel a működéssel nem kizárólag a kormányreakciók válnak közvetlenebbé, de a karosszéria billenése is kisebb mértékű. A precízen adagolt segéderő figyelemre méltóan megkönnyíti a vezető tevékenységét hosszú utakon, és természetesen kisebb sebességeknél is hasznos.

A Drive Mode Select rendszerében a kormányzás segédereje éppúgy hangolható, mint a gázpedál reakciójának érzékenysége, és a duplakuplungos sebességváltóval felszerelt modellekben a beállítás az erőátvitel működésére, kapcsolási időzítéseire és gyorsaságára is hatással van. A vezető ‘Eco’, ‘Normal’ és ‘Sport’ üzemmód közül választhat. Sportban élesebb a gázreakció és kevesebb lesz a kormányrásegítés mértéke, Normal-ban a lehető legteljesebb kényelem, és a nyugodt autózás a cél, Eco állásban ugyanakkor az egész hajtás üzemelését a gazdaságossági szempontoknak rendeli alá a motorirányítás.

Modern műszaki megoldás

High-tech infotainment és magas szintű konnektivitás

A modern Kia XCeed változatlanul kategóriájának egyik legmagasabb színvonalat kínáló modellje az infotainment és konnektivitási modern műszaki megoldások, ezenkívül a biztonsági felszerelések szempontjából is. Felszereléseivel a Kia célja, hogy a lehető leginkább stresszmentessé és biztonságossá tegye az autózást.

A modern XCeed 10.25 colos érintőképernyővel funkcionáló navigációs rendszerének része a többszörös Bluetooth kapcsolódási potenciál. Ennek révén az utasok egyidejűleg akár két mobileszközt is a gépkocsira csatlakoztathatnak, a rendszerhez az Android Auto és Apple CarPlay ugyancsak hozzátartozik. Az XCeed felszereltségétől függően a vásárlók 5.0 colos DAB rádiós rendszert és 8.0 colos érintőképernyővel felszerelt audiót is választhatnak, ugyancsak vezeték nélküli Android Gépjárművel és Apple CarPlay-jel.

A választható 12.3 colos Supervision műszerfal egy sor újdonsággal gyarapodott: megújultak példaként az egyes üzemmódokhoz (Eco, Normal és Sport) tartozó grafikák. A 1920×720 képpont méretű digitális monitoron a sebességmérő és a fordulatszámmérő tűéles grafikával jelenik meg, a multifunkciós megjelenítőn mindazonáltal a navigáció adatai mellett az audió, a fedélzeti számítógép, a fedélzeti diagnosztikai rendszer és a biztonsági, vezetéstámogató elektronikák információi is láthatók.

A rendszer új Sports nevű funkciója révén a felhasználók menet közben sem maradnak le kedvenc csapatuk, vagy sportolójuk mérkőzéseiről, futamairól. Az eredmények percenként frissülnek a középkonzol képernyőjén, ezáltal valamennyi utas szimplán és villámgyorsan áttekintheti azokat. A monitoron listába rendezhetők, és mindent összevetve sebesen elérhetők a kedvenc csapatok és az egyes bajnokságok aktuális állása is.

A fejlett konnektivitással Google vagy Apple naptár is megjeleníthető a központi képernyőn, ezáltal a meghívókban érkező címek ugyancsak haladéktalanul a navigációba küldhetők.

A korszerű XCeed a Kia Connect legfrissebb változatával készül. A rendszer a központi képernyőn, vagy a Kia Connect app-on át szolgáltat hasznos információkat. A Kia Live az infotainment rendszeren át kezelhető, a Kia Connect saját eSIM kártyája igénybevételével küld és fogad adatokat (valósidejű forgalmi információkat, időjárási adatokat, POI adatokat, és a közeli parkolók hely- és árinformációit). A Kia Connect utazástervezésre is hasznavehető, a navigációs adatok közvetlenül okostelefonról a gépkocsi rendszerére küldhetők, az app-on át mindazonáltal a parkolóban, vagy az utcán hagyott gépkocsi is szimplán megtalálható.

A Kia Connect legfrissebb variációja két felhasználói profillal is kiegészíthető. Ezek hozzájárulásával a használók beállításaikat a felhőbe is elmenthetik, ugyanakkor át is menthetik egyik gépjárműből a másikba. Ez utóbbi szerepkör különösen a gyakran gépkocsit váltók, más gépkocsikat is használók részére hasznos.

A modern XCeed JBL Premium audiórendszere Clari-Fi technológiával üzemel, a kétzónás légkondicionáló, a külső tükrök elektromos fűtése, a kormányfűtés, a szélvédőfűtés, az ülésfűtés és az ülésszellőztetés ugyanakkor az összes helyzetben kényelmessé teszi az utazást. Az első és a hátsó utasok is USB C portokat használhatnak, mindemellett gyorstöltő szerepkör is támogatja a mobileszközök menet közbeni használatát.

A biztonság és a nyugalom alapfelszerelés

A modern Kia XCeed aktív biztonsági, és vezetést segítő modern műszaki megoldások egész sorával teszi tökéletessé az utazást. Az adaptív sebességtartó (SCC) programját átdolgozták, ezáltal már közösen dolgozik a navigációs rendszerrel (NSCC). A navigációalapú működéssel a rendszer önműködően az adott úton megengedett maximális érték figyelembevételével szabályozza a gépjármű sebességét.

A maximális sebességet szabályozó Auto-set funkción kívül a navigációalapú adaptív sebességtartóval zónák beállítására is alkalom nyílik (NSCC-Z). Ezáltal az eszköz önvezérelten csökkenti a sebességet a navigációban előre beállított területeken. A zóna elhagyásakor a sebességtartó az ezelőtt beállított értékre áll vissza.

Az NSCC kiegészítő funkciója a kanyarkövető üzemmód (NSCC-C) amely a navigációs adatok alapján előre érzékeli az útvonal kanyarulatait és önvezérelten a biztonságos értékre csökkenti a sebességet. A kanyar után a rendszer magától visszaáll az ezelőtt beállított sebességértékre.

A többi Európában árusított Kia modellhez hasonlóan az XCeedben is alapfelszerelés a járműstabilitás-szabályozás. Ez a rendszer az elektronikus menetstabilizálón (ESC) át beavatkozva szabályozza a gépjármű stabilitását fékezés és kanyarodás közben.

Az aktívfékezés-funkcióval kiegészített holttérfigyelő (BCA) a holttéri ütközésveszélyre figyelmeztető elektronikával (BCW) egyesült erővel funkcionál, és ehhez a hátsó lökhárítóba épített érzékelőket használva figyeli, hogy sávváltáskor tartózkodik-e jármű az XCeed holtterében. Amennyiben veszélyt érzékel, nem kizárólag jelez (fénnyel és hanggal), de az ellenkező oldali fékek önvezérelt működtetésével vissza is vezeti a gépjárműt az eredeti sávba. Ez a különleges új baleset-megelőzési tartozék kiérdemelte az Autoblog 2020-as „Év Technológiája” díját hatásosságáért, és vezetőbarát működéséért. A kiterjesztett holttérfigyelő rendszer a Kia fantasztikus biztonsági csomagjának részeként teszi biztonságosabbá és stresszmenetesebbé a mindennapi közlekedést.

Az aktívfékezés-funkcióval kiegészített holttérfigyelő rendszer (BCA) a mindennapi közlekedést biztonságosabbá és komfortosabbá is teszi. A vezetőéberség-figyelmeztető (DAW+) a vezető stílusát figyelve tanul és alkalmazkodik. Ha a szokásostól eltérőt, vagy fáradtságra utaló viselkedést észlel fény- és hangjelzéssel is figyelmeztet: a hangon kívül a műszerfalon megjelenő kávéscsésze piktogram is mutatja a vezetőnek, ideje pihenőt tartania. DAW+ akkor is figyelmeztet, ha az XCeed előtt haladó jármű lefordul az útról, és a vezető erre nem reagál.

A hátsó keresztirányú ütközést elkerülő asszisztens (RCCA) hátsó lökhárítóba épített érzékelőivel és a tolatókamera jelei alapján támogatja a tolatási műveleteket, manővereket. A rendszer a keresztirányú forgalomra is figyelmeztet. Ha érkező járművet érzékel, a hangjelzés mellett a külső tükrökbe épített fényekkel is jelez. Ha a vezető nem reagál, az RCCA automatán fékez, hogy elkerülje az ütközést. Az okos parkolást segítő asszisztens szűk helyeken patronálja a vezetőt a manőverezésben. A modern XCeed biztonsági segédrendszereinek kínálatában megtalálható a gyalogosfelismerős ráfutásos ütközésveszélyre figyelmeztető rendszer, az nagy tudású sebességkorlátozásra figyelmeztető elektronika, a sávkövetővel kiegészített sávtartó, az autópályán vezetést támogató asszisztens, és a távolságifényszóró asszisztens is.