A korszerű BMW X3 és a korszerű BMW X4

A korszerű BMW X3 és a korszerű BMW X4

Sportosabb, modernebb és digitálisabb. A modellciklus feléhez érkezve a bajor prémiumgyártó új formanyelvvel, kibővített felszereltséggel és ügyfélorientált termékstruktúrával frissíti fel sikeres Sports Activity Vehicle (SAV) és Sports Activity Coupé (SAC) modelljét. Az újratervezett frontrész és az újragondolt hátsó kialakítás az összes régebbinél intenzívebben nyomatékosítja a BMW X3 harmadik nemzedékének magabiztos terepjáró-kiállását és sportos kisugárzását. Terepkupé karosszériaváltozattal szerelt testvérmodellje, a BMW X4 második generációja a hálómintázatú BMW hűtőrács exkluzív értelmezésével és páratlanul dinamikus hátsó kialakítással megfűszerezve viseli a BMW X3 frontrészét. A modellfrissítést új felszereltségi tételekkel és naprakész információ-szolgáltató funkciókkal kiegészített, korszerű utastér zárja. A BMW M GmbH a BMW X3 és a BMW X4 időközi modellfrissítéseiről is lerántja a leplet.

Korszerű hajtáslánc-technológia és ügyfélorientált termékstruktúra

Úgy, hogy a 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid modern műszaki megoldás a benzinüzemű erőforrásokkal szerelt hajtásláncokban is megjelenik, a BMW X3 és a BMW X4 palettáján felettébb széles csúcstechnológiás hajtáslánc-portfólió sorakozik fel. Ebbe a mezőnybe tartozik a BMW X3 xDrive30e (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 2,0 – 2,6 liter / 100 km; vegyített energiafogyasztás (WLTP): 18,9 – 20,5 kWh / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás (WLTP): 45 – 59 gramm / km) és – a portfólió csúcsán – a BMW M GmbH nagyteljesítményű benzines és dízelüzemű modellpárosai is. Németországban a BMW X3 és a BMW X4 minden hajtáslánc-változatát alapfelszereltségként BMW xDrive nagy tudású összkerékhajtással ajánlja használóinak a cég. A korszerű portfólió-összetétel több sportosságot és több „X-ességet”, a formanyelv következetes minimalizálása ugyanakkor átütőbb egyszerűséget tartogat. Az alapfelszereltség alternatíváiként az M Sport felszereltségi csomag és a széles körben elterjedt BMW M modellek is elérhetők, prémium minőségű X elemekkel felvértezve. A modellpáros piaci bevezetése 2021 nyarán kezdődik, az egyesült államokbeli Spartanburg településében augusztusban beindított sorozatgyártást követően. A korszerű BMW X3 és a korszerű BMW X4 Kínában, az augusztus 27. és szeptember 5. közt tartandó Chengdu Autószalonon ünnepli világpremierjét, ezt követően a modellpáros európai premierjének a szeptember 7-12. közt megrendezendő Müncheni Internacionális Autószalon házigazdája.

BMW X3 hagyományos X stílusjegyekkel és sportos génekkel

A még erőteljesebb kisugárzás érdekében a BMW X3 az összes régebbinél modernebb ruhát öltött, a frontrész és a hátsó kialakítás olyan újragondolt formanyelvével, amely a tradicionális X stílusjegyeket élteti. A tervezőmérnökök nem kizárólagosan a BMW hűtőrácsot és az első fényszórókat, de az első és a hátsó lökhárítót és a hátsó lámpákat is újraálmodták. A középkategória etalon Sports Activity Vehicle modelljéhez a BMW alapfelszereltségként nyújtsa a prémium minőségű X elemeket, ezáltal példaként a padlólemez borítását és az elődmodell X Line felszereltségi csomagjára emlékeztető, típus-specifikus küszöbtoldatokat. A modell sportos génjeit az M Sport felszereltségi csomag, azonfelül a BMW X3 M40i (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 8,8 – 9,5 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás (WLTP): 199 – 216 gramm / km) és a BMW X3 M40d (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 6,6 – 7,3 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás (WLTP): 173 – 192 gramm / km) modellpárosa nyomatékosítja.

Új BMW hűtőrács és keskenyebb első fényszórók

Az újratervezett BMW hűtőráccsal, a modern első lökhárítóval és a 10 milliméterrel keskenyebb első fényszórókkal a BMW X3 egy friss modell képében tetszeleg. A lenyűgözően alakított BMW hűtőrácsot – amely nagyobb, mint valaha – már egyetlen összefüggő keret szegélyezi, középen egy fekete kettéválasztó lamellával, ahol – felszereltség során – az iCam szintén felfedezhető. Az egész egészében LED-technológiás első fényszórók az alapfelszereltség részei. A külön választható extrafelszereltség részeként megrendelhető, mátrix funkcióval dolgozó, adaptív LED-technológiás első fényszórók mellett (amelyeket a korábbi, különálló ködlámpák funkcióját betöltő „rosszidő-fényforrások” egészítik ki) az akár 650 méteres világítási tartományt kínáló BMW Laserlight lézerfény-technológia szintén rendelkezésre áll, a külön választható extrafelszereltség részeként.

Újratervezett első és hátsó lökhárító

Az első fényszórók alatt a modern lökhárítót függőlegesen elrendezett légbeömlők, nagyméretű, karosszéria színére fényezett felületek és erős alsó borítás határozza meg – az SAV modell korszerű kisugárzását és prémium minőségét hangsúlyozva. A plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt BMW X3 xDrive30e első kerékjárati íveiben „electrified by i” embléma, a BMW logók körül és a keréktárcsa-sapkákban ugyanakkor BMW i kék árnyalat hirdeti a tisztán elektromos meghajtás lehetőségét. Hátulnézetből a korszerű BMW X3 a cicoma mentesség üzenetét élteti. Az egész egészében LED-technológiás hátsó lámpákat fekete keret hangsúlyozza ki, amelyhez keskenyebb fénydizájn, háromdimenziós kontúr és vízszintesen integrált, kecsesen húzott irányjelzők társulnak. A vízszintes vonalak nyomatékosításával a tervezők a hátsó kialakítás rendezettségét és letisztultságát erősítik, kiváltképp a csomagtérajtó alsó felén. A hátsó lökhárító újragondolt és igényesen megtervezett alsó borítását nagyobb és elegánsabb, szabadon álló kipufogóvégek egészítik ki, még erőteljesebb benyomást keltve.

M Sport felszereltségi csomag típus-specifikus karosszéria-kiegészítőkkel

Az M Sport felszereltségi csomag a BMW X3 sportos tulajdonságait helyezi előtérbe. A típus-specifikus első lökhárító nagyobb légbeömlőket, a karosszéria magasfényű feketére fényezett betéteket, az első kerékjárati ívek ugyanakkor sportosabb légkivezető-nyílásokat kapnak. A külön választható extrafelszereltség részeként megrendelhető ablakkeretek, tetősínek, hűtőrács-keret és hűtőrács-lamellák szintén magasfényű feketében válnak hozzáférhetővé. A sportosabb hátsó lökhárítót Dark Shadow árnyalatú diffúzor ékesíti, két oldalt magasfényű feketére fényezett légkivezető-nyílással. A modern, Midnight Grey Bicolor árnyalatú, 19” méretű, Y-küllődizájnú, 887 M stílusú, 245/50 R19 méretű gumiabroncsokkal szerelt könnyűfém keréktárcsák az alapfelszereltség részei. A külön választható extrafelszereltségeket egyesítő palettára a 20” és a 21” méretű felnik is felgurulnak – éppen olyan a kék vagy vörös féknyergekkel dolgozó BMW M sport fékrendszer.

Még több M a BMW M Performance modellekkel

A nagyteljesítményű sportautókat építő BMW M GmbH kézjegyét viselő BMW X3 M40i és BMW X3 M40d különleges BMW M hűtőráccsal fokozza a modellpáros sportosságát. Utóbbiak nem kizárólagosan króm kerettel, de a BMW M modellek jellegzetes, magasfényű feketére fényezett duplalamelláival és a BMW M divízió emblémájával gurulnak le a gyártósorokról. Az M Sport felszereltségi csomag első és hátsó lökhárítóját itt aerodinamikailag hangolt, magasfényű feketére fényezett külső visszapillantó-házak, szabadon álló, fekete króm kipufogóvégek és varázslatos „Two Teeth” stílus egészíti ki. A BMW X3 M40i és a BMW X3 M40d alatt már alapfelszereltségként 20” méretű, duplaküllő-dizájnú, 699 M stílusú, Orbit Grey árnyalatú BMW M könnyűfém keréktárcsák gurulnak, elöl 245/45 R20, hátul mindazonáltal 275/40 R20 méretű gumiabroncsokkal. A külön választható extrafelszereltség részeként ezek a felnik Jet Black árnyalatú kivitelben is elérhetők, mihelyt a 21” méretű, duplaküllő-dizájnú, 718 M stílusú, Jet Black árnyalatú BMW M könnyűfém keréktárcsák is.

Hálómintázatú BMW hűtőrács a BMW X4 exkluzív stílusjegyeként

A BMW X4 a sportos BMW modellekről ismert, hálómintázatú BMW hűtőrács exkluzív értelmezésével megfűszerezve viseli a BMW X3 újratervezett frontrészét. A BMW X3 modellel ellentétben a mátrix funkcióval dolgozó, adaptív LED-technológiás első fényszóró-pár itt az alapfelszereltség része, míg a konkrétan intenzív, hosszú világítási tartományt kínáló BMW Laserlight lézerfény-technológia a BMW X4 tekintetében is extrafelszereltségként megrendelhető opció. A keskeny elrendezésű, egész egészében LED-technológiás hátsó lámpák a BMW X4 szélességét nyomatékosítják és háromdimenziós kialakításukkal mélyen a karosszéria oldalába nyúlnak. Az újratervezett hátsó lökhárító letisztultabb benyomást kelt, hála a karosszéria színére fényezett több felületnek és a függőlegesen elrendezett, alacsonyabban elhelyezett fényvisszaverő betéteknek. A szabadon álló kipufogóvégek keretei a hátsó kialakítás felsőbb részének vízszintes elrendezését erősítik.

Az M Sport felszereltségi csomag elbűvölő hátsó lökhárítója a BMW X4 modellen

Az M Sport felszereltségi csomag részeként a BMW X4 nem kizárólagosan hálómintázatú BMW hűtőrácsot, de elvárásoknak megfelelően magasfényű feketére fényezett hűtőrács-keretet és betétet, azonfelül elnyújtott ékbetétekkel és mindkét oldalt légkivezető nyílással ellátott, új hátsó lökhárítót is viselhet. Amint az első kerékjárati ívekben, úgy a hátsó lökhárítóban elhelyezett légkivezető-nyílások is magasfényű fekete árnyalatban, erőteljes, vezetésorientált kivitelben pompáznak. Amiképpen a BMW X3 tekintetében, úgy az M Sport felszereltségi csomag itt is alapfelszereltségként ajánlja a korszerű, Midnight Grey Bicolor árnyalatú, 19” méretű, Y-küllődizájnú, 887 M stílusú, 245/50 R19 méretű gumiabroncsokkal szerelt könnyűfém keréktárcsákat. A külön választható extrafelszereltségeket egyesítő palettán a 20” és a 21” méretű felnik, azonkívül a BMW M sport fékrendszer is megtalálható.

Még intenzívebb BMW M életérzés a BMW X4 M40i és a BMW X4 M40d volánja mögött

A BMW X4 M40i (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 8,7 – 9,5 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás (WLTP): 198 – 215 gramm / km) és a BMW X4 M40d (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 6,6 – 7,3 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás (WLTP): 171 – 190 gramm / km) alapfelszereltségi tételei és exkluzív BMW M stílusjegyei megegyeznek a nagyteljesítményű BMW X3 modellpároséval, és ezáltal olyan jellegzetes BMW M elemeket viselnek, mint a króm kerettel szerelt, speciális BMW M hűtőrács, a magasfényű feketére fényezett duplalamellák, a BMW M logók és az aerodinamikailag hangolt, magasfényű feketére fényezett külső visszapillantó-házak. A hátsó lökhárító ékbetétjeit itt magasfényű feketére fényezett légkivezető-nyílások egészítik ki. A szabadon álló kipufogóvégek – éppen olyan a BMW X3 M40i és a BMW X3 M40d tekintetében – fekete króm árnyalatúak, amelyeket impozáns „Two Teeth” megjelenés egészít ki.

Tizenegy karosszériafényezési árnyalat a BMW X3 palettáján és egy exkluzivitás a BMW X4 részére

A BMW X3 formanyelvének újragondolása után a BMW alapesetben tizenegy különféle karosszériafényezési árnyalatot tesz elérhetővé a modellhez, a modern Skyscraper Grey metáltól kezdve (2021 decemberétől elérhető), az M Sport felszereltségi csomagtól felfelé elérhető M Brooklyn Grey metálon át, egészen a BMW Individual Aventurine Red és a BMW Individual Tanzanite Blue árnyalatokig. A modern, Piedmont Red metálfényezés mindössze a BMW X4 modellhez válik elérhetővé. Mindkét modell opcionális extrafelszereltségeket egyesítő palettáján első alkalommal nagyszámú egyedi BMW Individual karosszériafényezési árnyalat is megjelenik, köztük olyan matt fényezésekkel, akárcsak a Frozen Deep Grey metál. A modellpároshoz megrendelhető karosszériafényezési árnyalatok sora az elkövetkezendő időszakokban még tovább bővül.

Kimagasló mértékben újratervezett utastér

A modern BMW X3 és a modern BMW X4 a BMW 4-es széria középkonzolját örökölte meg. Az érintés-érzékeny, szabadon álló központi monitor képernyő-átmérője már alapfelszereltségként 10,25”, a 12,3” képernyő-átmérőjű változat a külön választható extrafelszereltség részeként válik hozzáférhetővé a modellekhez. A kiemelkedően kibővített alapfelszereltség része már a háromzónás automata légkondicionáló, ezenfelül az újgenerációs Sensatec-bevonattal és perforált ülőfelülettel húzott sportülések is. A felszereltségi csomagok és a külön választható extrafelszereltségek összetettsége csaknem 30 százalékkal mérséklődött, amely egyszerűbb és átláthatóbb járműkonfigurációt idéz elő, kevesebb összepárosíthatatlan tétellel. A pohártartón és a típusjelölésen kívül a középkonzolon a BMW 4-es széria mutatósan megtervezett vezérlőpanelje is elfért, amely az automataváltó előválasztó karjának, a Start / Stop rendszerek vezérlőgombjainak, az elektromechanikus rögzítőfék gombjának, a lejtmenet-szabályzás vezérlőgombjának, a vezetési élménykapcsolóknak és a BMW Controller forgótárcsának is otthont ad. A szellőzőrostélyok új, galvanizált felülete mutatós benyomást kelt és az utastér vízszintes elrendezését nyomatékosítja. A külön választható extrafelszereltségek közt a hangulatvilágítás is megtalálható, amely a műszerfalon és az ajtókárpitokon diszktér fénykontúrokkal fokozza az utastér prémium minőségét és pihentető atmoszféráját.

Hibridtechnológia az összes hajtáslánc-technológiában

A korszerű BMW X3 és a modern BMW X4 németországi piaci bevezetése hét eltérő hajtáslánc-technológiával kezdődik, amelyek minden egyes darabja korszerű hibridtechnológiával hirdeti az elektromos mobilitásban rejlő példátlan lehetőségeket. A plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt BMW X3 xDrive30e mellett – amely 2019 decembere óta válik hozzáférhetővé a bajor prémiummárka kliensei részére – a két portfólió minden négy- és hathengeres erőforrásához 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid modern műszaki megoldás csatlakozik. Miután 2020-ban a BMW X3 és a BMW X4 palettáján elérhető mindhárom dízelmotor megkapta a modern műszaki megoldást, most a három benzinüzemű kapacitás hatékonyságát is mild-hibrid modern műszaki megoldás fokozza – legyen szó akár az átlagos üzemanyag-fogyasztásról, akár a menetteljesítményről, akár az utazási kényelemről. A fékezés alatt felszabaduló energiát a rendszer 48 Volt kapacitású indítógenerátora egy kiegészítő akkumulátorba táplálja vissza, amit intenzív gyorsításokkor a maximális teljesítmény átmeneti, 8 kW / 11 lóerő teljesítmény-többleteként hasznosít.

Három eltérő benzines és három eltérő dízelüzemű kapacitás

Németországban a korszerű BMW X3 és a modern BMW X4 piaci bevezetése hét eltérő hajtáslánc-technológiával veszi kezdetét, amelyek kiválóan lefedik a 135 kW / 184 lóerő és a 265 kW / 360 lóerő közti teljesítmény-tartományt. A palettán három eltérő dízelüzemű kapacitás látható: a BMW X3 xDrive20d (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 5,8 – 6,5 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás (WLTP): 151 – 171 gramm / km) és a BMW X4 xDrive20d (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 5,7 – 6,5 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás (WLTP): 149 – 170 gramm / km) 140 kW / 190 lóerő maximális teljesítményű dízelmotorja, a BMW X3 xDrive30d (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 6,2 – 7,0 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás (WLTP): 162 – 183 gramm / km) és a BMW X4 xDrive30d (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 6,1 – 7,0 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás (WLTP): 161 – 182 gramm / km) motorházteteje alatt dolgozó, 210 kW / 286 lóerő maximális teljesítményre képes dízelmotor, ráadásul a BMW X3 M40d és a BMW X4 M40d meghajtásáról gondoskodó, 250 kW / 340 lóerő maximális teljesítményű kapacitás.

A benzines modellek sorát a BMW X3 xDrive20i (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 7,6 – 8,4 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás (WLTP): 172 – 192 gramm / km) és a BMW X4 xDrive20i (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 7,5 – 8,4 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás (WLTP): 170 – 190 gramm / km) nyitja a 135 kW / 184 lóerő maximális teljesítményű erőforrással. Őket követi a BMW X3 xDrive30i (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 7,6 – 8,5 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás (WLTP): 173 – 194 gramm / km) és a BMW X4 xDrive30i (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 7,5 – 8,5 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás (WLTP): 171 – 192 gramm / km) 180 kW / 245 lóerő maximális teljesítményű benzinmotorja, ezt követően a BMW X3 M40i és a BMW X4 M40i orrában dolgozó, 265 kW / 360 lóerő maximális teljesítményre képes, soros hathengeres benzinmotor.

Plug-in hibrid hajtáslánc-technológia egyetlen feltöltéssel akár 50 kilométer tisztán elektromos hatótávolsággal

A BMW X3 xDrive30e modellben dolgozó plug-in hibrid hajtáslánc-technológia a Sports Activity Vehicle modell kiváltsága. A modern műszaki megoldás egy négyhengeres benzinmotor és egy elektromos motor párosából áll, amelyek ereje mind a négy kereket hajtja. A rendszer maximális teljesítménye 215 kW / 292 lóerő, amit az elektromos motor – kihasználva a csúcsteljesítményt – átmenetileg 30 kW / 41 lóerő teljesítmény-többlettel képes megnövelni. A plug-in hibrid hajtáslánc-technológia működéséhez létfontosságú energiát egy nagyfeszültségű lítium-ion áramforrás raktározza, amelyiknek egyetlen feltöltésével a BMW X3 xDrive30e modell akár 50 kilométer megtételére is képes tisztán elektromos meghajtással.

Nyolcfokozatú Steptronic automataváltó és BMW xDrive okos összkerékhajtás alapfelszereltségként

A modern BMW X3 és a modern BMW X4 minden egyes erőforrásához típus-specifikus karakterisztikájú, nyolcfokozatú Steptronic automataváltó társul. A bajor prémiumgyártó a BMW X3 M40i és a BMW X3 M40d modellekhez, azonfelül minden BMW X4 modellhez a kormány mögötti váltófülekkel és Launch Control rajtprogrammal dolgozó, nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltót biztosítsa alapfelszereltségként. A modellpáros kimagasló sportosságához az alapfelszereltségként kínált BMW xDrive nagy tudású összkerékhajtás is nagymértékben hozzájárul. A modern műszaki megoldás precíz vezérlőelektronikája minden vezetési szituációban a márkára sajátos, sportos vezetési élményt élteti, a hátsókerék-meghajtás preferenciái alapján dolgozó nyomatékelosztás mindazonáltal még a legintenzívebb kanyarodások közepette is sportautós menetdinamikát garantál. Sőt mi több, a BMW xDrive okos összkerékhajtás a modellpáros iránystabilitását és nagyszerű tapadását is fokozza, még egyenetlen útfelületeken is.

A Driving Assistant Professional csomag első alkalommal válik elérhetővé

A BMW X3 és a BMW X4 frissítésével párhuzamosan a bajor prémiummárka a modellekhez elérhető nagy tudású vezetést támogató rendszerek palettáját is újraosztotta és nagymértékben kibővítette, hogy az összes régebbinél nagyobb utazási komfortot és biztonságot kínáljon klienseinek. A Driving Assistant Professional csomag – amely a külön választható extrafelszereltség részeként első alkalommal válik elérhetővé a kategóriában – az összetettebb vezetési szituációkban is komfortos és biztonságos utazást garantál. A külön választható extrafelszereltség részeként megrendelhető Driving Assistant csomagon túl a Driving Assistant Professional csomag több okos funkcióval felszerelt aktív tempomatot (Active Cruise Control), automata fékező funkcióval dolgozó kereszteződés-figyelmeztetést (Junction Warning), leállósávba kormányzó automata szerepkört (Emergency Lane Assistant), továbbá kormányzó- és sávtartó asszisztenst (Steering and Lane Control Assistant) is tartogat. A gépjármű háromdimenziós környezetét kijelző Assisted View szerepkör a műszerfalon mutatja a Driving Assistant Professional csomag aktív és elérhető vezetést támogató rendszereit. A külön választható extrafelszereltség részeként megrendelhető Parkolóasszisztens Plusz csomagnak (Parking Assistant Plus) már a tolatási segédlet (Reversing Assistant) is része, amely nagymértékben támogatja a tolatási manővereket. A korszerű BMW X3 és a korszerű BMW X4 palettáján újdonság azonfelül a külön választható extrafelszereltség részeként megrendelhető BMW Drive Recorder is, amely automatán képes rögzíteni a jármű körüli történéseket.

Alapfelszereltségként BMW Live Cockpit Plus műszerfal-elrendezés 10,25” képernyő-átmérőjű központi kijelzővel

Az alapfelszereltségként kínált BMW Live Cockpit Plus műszerfal-elrendezés és a BMW Operációs Rendszer 7 jó néhány digitális szolgáltatását kínáló, nagy tudású hálózat kettősével a BMW X3 és a BMW X4 nagyon szoros interakciót épít ki a vezető és a jármű közt. A BMW Live Cockpit Plus műszerfal-elrendezés része a 10,25” képernyő-átmérőjű központi kijelzővel dolgozó iDrive operációs rendszer és az érintés-érzékeny BMW Controller forgótárcsa, illetve az 5,1” képernyő-átmérőjű, fekete keretbe foglalt digitális műszerfal is. A BMW Live Cockpit Plus műszerfal-elrendezés a külön választható extrafelszereltség részeként BMW Head-Up kijelzővel is felszerelhető. A modern műszaki megoldás a külön választható extrafelszereltség részeként BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezésre is cserélhető, amely 12,3” képernyő-átmérőjű digitális műszerfallal és központi kijelzővel, ugyanakkor BMW Head-Up kijelzővel dolgozik közösen.

A navigációs rendszerek új generációja: BMW Maps

A digitális szolgáltatások egyik legszámottevőbb innovációja a BMW Maps felhőalapú navigációs rendszer, amely fölöttébb villámgyors és korrekt útvonaltervezést, továbbá érkezés-kiszámítást ígér, rendszeres és szélsebes forgalmiinformáció-frissítésekkel és az úti célok keresésekor bármilyen beírható szóval. A navigációs rendszerek új generációja szüntelen elemzi a valós idejű forgalmi információkat (RTTI – Real Time Traffic Information), hogy minden pillanatban a legjobb útvonalakkal és alternatívákkal szolgáljon. A modern műszaki megoldás ezenkívül a Connected Parking szolgáltatással is együttműködik, amely még részletesebb segítséget kínál a navigációs rendszerben megjelölt úti cél közelében látható üres parkolóhelyekről.

Okostelefon-integrálhatóság és a harmadik szolgáltatók bevonásának lehetősége

A BMW Live Cockpit Plus és a BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés az Apple CarPlay alkalmazáson át megfelelő, vezeték nélküli okostelefon-integrálhatósági lehetőségeket biztosít. A bajor prémiumgyártó partnere mindent összevetve az alkalmazás minden lényeges információját a fedélzeti operációs rendszer központi kijelzőjén, a digitális műszerfalon vagy a BMW Head-Up megjelenítőn követheti figyelemmel – intelligensen elrendezett formában.

Az Android Auto -val a BMW Group újabb ügyfélközpontú szolgáltatáscsomagot tett elérhetővé modelljeiben, több olyan okostelefon-funkció sima és biztonságos használatát kínálva, akárcsak a zenehallgatás, a médiatartalmak lejátszása vagy az üzenetküldés. A BMW és az Android Auto közti interakció egyik csúcspontja a komfortos vezeték nélkül járműkapcsolat és a Google Maps okos integrálása a BMW Head-Up monitorba.

A fedélzeti operációs rendszer mélyébe integrált Amazon Alexa az Amazon hangvezérléssel elérhető funkcióit és szolgáltatásait éppúgy használhatóvá tette a gépkocsiban, mint mihelyt azt az ügyfelek az okosotthonukban megszokták. A My BMW App okosalkalmazásnak hála – amely az iOS és Android operációs rendszert futtató okostelefonokon már több mint 40 országban válik hozzáférhetővé – az Amazon Alexa pár szolid lépésben feltelepíthető a csatlakoztatott BMW modell fedélzeti operációs rendszerébe. Sőt mi több, a My BMW App a jármű általános felhasználói felületeként is hasznavehető: képes minden pillanatban aktuális információkkal szolgálni a modellről, a felszereltségtől függően ugyanakkor olyan funkciókhoz is hozzáférést nyújt, akárcsak a jármű aktuális helyzetének megjelenítése, az ajtók működtetése és a jármű közvetlen környezetének rögzítése (Remote 3D View).

BMW Intelligent Personal Assistant új kvalitásokkal

A modern BMW X3 és a modern BMW X4 fedélzetén a BMW Intelligent Personal Assistant is újabb funkciókra képes, az összes régebbinél intenzívebb kapcsolatot építve ki a vezető és a jármű közt. A digitális társ a természetes élőbeszéd útján érkező utasításokra már a légkondicionáló rendszert is képes szabályozni, képes le- és felhúzni az ablakokat, azonfelül képes váltani a vezetési élménymódok közt is. A modern műszaki megoldás a korszerű News alkalmazáshoz is hozzáfér, melynek támogatásával képes felolvasni a legfrissebb híreket és képes megtanulni a bajor prémiummárka klienseinek hírfogyasztási szokásait, amellyel még fokozza az utazás kényelmét és a vezetés élményét.

Távolról is feltelepíthető rendszeres szoftverfrissítések (Remote Software Upgrade)

A BMW Operációs Rendszer 7 technológiával és a távolról is feltelepíthető rendszeres szoftverfrissítésekkel (Remote Software Upgrade) 2018 óta a bajor prémiumgyártó ügyfélköre a legújabb szoftverekkel simán és sebesen tudják naprakészen tartani BMW modelljük fedélzeti operációs rendszerét. A vezeték nélkül, online feltelepíthető szoftverfrissítések új szolgáltatásokhoz és modernizált járműfunkciókhoz ajánlanak hozzáférést, már a modern BMW X3 és a modern BMW X4 modellpárosban is. Az nagy tudású modern műszaki megoldás mindemellett azt is biztosítja, hogy a bajor prémiumgyártó fogyasztói egy későbbi időpontban, akár csak átmenetileg installáljanak autójukba egy-egy kívánt szolgáltatást vagy szerepkört. Ezen opciók sorát gyarapítja például a távolságifény-asszisztens és a BMW Drive Recorder is.