A Ford azt tervezi, hogy közel duplájára növeli az elektromos F-150 Lightning termelését

A Ford azt tervezi, hogy közel duplájára növeli az elektromos F-150 Lightning termelését

A Ford Motor Company közzétette, hogy közel kétszeresére növeli az F-150 Lightning pickup gyártási kapacitását, hogy a dearborni Rouge Elektromos Jármű Center évi 150.000 darabos termelése kielégítse az Amerika legkelendőbb modellsorozatának tisztán elektromos hajtású verziója iránti erős keresletet. Csütörtöktől kezdve azok a vevők, akik első körben lefoglalták a gépkocsit, elkezdhetik átváltani foglalásukat konkrét megrendelésre.

„Mivel már majdnem 200.000 foglalásunk van, keményen és kreatívan dolgozunk a termelési korlátok áttörésén, hogy a lehető legtöbb F-150 Lightningot adhassunk át vásárlóinknak,” nyilatkozta Kumar Galhotra, a Ford Motor Company amerikai és internacionális piacokért felelős részlegének elnöke. „A tények magukért beszélnek: az emberek türelmetlenül várják a tisztán elektromos hajtású F-150 modellt, a Ford mindazonáltal mindent megtesz, hogy növelje a termelő kapacitását.”

A példátlan kíváncsiság okán a Ford bevezet egy új folyamatot: a vevők egymást követő turnusokban foglalhatják le a gépkocsikat, és akinek már megvan a foglalása, azokat arra kérik, hogy a következő hónapokban figyeljék a Fordtól érkező értesítő emailt, vagy lépjenek be rendszeresen Ford.com ügyfélfiókjukba. Azok, akiket nem tudnak kiszolgálni a 2022-es modellév autóiból, megrendelhetik a következő modellévek járműveit.

A Ford gyártási rendszerének kulcsfontosságú eleme a rugalmasság; ennek érdekében a cég mesterei már most is keményen dolgoznak a cég jövőbeli elektromosautó-kínálatán. A pillanatnyi keresletnövekedés kielégítése érdekében kis létszámú munkacsoportok alakultak a gyártás, a beszerzés, a stratégiai tervezés, a termékfejlesztés és a kapacitástervezés területein, hogy sebes és hatékony megoldásokat dolgozzanak ki a modern pickup gyártásának bővítésére. A Ford összehangolja legszámottevőbb beszállítói – emellett saját gyártólétesítményei, a Rawsonville Részegység Üzem és a Van Dyke Elektromos Hajtáslánc Center – üzemelését, hogy megoldja a specifikus elektromosautó-alkatrészek termelési kapacitásának növelését.

„A UAW szakszervezet tagjainak nagyra becsült munkája nagy mértékben hozzájárult az F-150 Lightning óriási sikeréhez,” vélekedett Chuck Browning, a UAW alelnöke. „Tagjaink értékes segítséget nyújtanak abban, hogy a Ford képes legyen megduplázni ennek az úttörő modellnek az éves gyártását.”

Az elektromos hajtású pickup ezen a héten ér az előgyártási folyamat végső szakaszába, mielőtt egész sebességgel beindul a magánvásárlóknak szánt F-150 Lightning és a vállalati ügyfeleknek forgalmazott F-150 Lightning Pro tömeggyártása. A most készülő, már sorozatgyártási minőségű járművek napokon belül megkezdik a valós státuszok közt teljesített teszteket, amelyek alatt együttesen több mint 1,5 millió kilométert futnak ezt követően.

A Ford elkötelezetten készül arra, hogy az elektromos hajtás forradalmának élére álljon: a társaság 2025-ig több mint 30 milliárd dollárt invesztál az elektromos járművekbe. A következő két év esetén a Ford a második számú elektromosautó-gyártóvá kíván fejlődni Észak-Amerikában, ezután mindazonáltal – az áramforrások és elektromos járművek gyártásába történt óriási beruházásai révén – megcélozza az első helyet. A cég 24 hónapon belül már évi 600.000 darab akkumulátoros elektromos járművet fog előállítani globálisan.

A Lightning gyártásának felpörgetése mellett a Ford nemrégiben azt is közzétette, hogy megháromszorozza a Mustang Mach-E termelési kapacitását, mindent összevetve 2023-ra várhatóan évi 200.000 darabbal több készül ezután ebből a modellből. A Ford tisztán elektromos hajtású haszonjárműve, a 2022-es E-Transit is kapható lesz az ez évi év elejétől.

Pillanatnyilag is folyik Tennessee államban a Ford 118 éves történetének legnagyobb, legkorszerűbb és legtermelékenyebb gyártólétesítményének építése, ahol a modern fejlesztésű F-sorozatú elektromos pickupok készülnek ezt követően. Amellett a Ford az SK Innivation céggel együtt három új BlueOval SK akkumulátor-gyárat is épít (egyet Tennessee, kettőt ugyanakkor Kentucky államban), hogy itt készítse korszerű lítiumion akkumulátorait, amelyek a modern fejlesztésű Ford és Lincoln modelleket hajtják.