A BMW szponzorként és szakmai támogatóként lép be az e-sport világába

A BMW szponzorként és szakmai támogatóként lép be az e-sport világába

A bajor prémiumgyártó az öt legnagyobb virtuális csapattal kötött mértékadó együttműködést.

A BMW elkötelezett partnerként patronálja a számítógépes játékok, online platformok és verseny-szimulátorok osztatlan térnyerését, amely a modern műszaki megoldás fejlődésével párhuzamosan, kiváltképp a most felnövő generáció körében ugrásszerű növekedésnek indult. A bajor prémiumgyártó első ízben 2017-ben, a League of Legends Párizsban megszervezett európai döntőjének hivatalos partnereként vonta magára a virtuális sport iránt rajongó emberek figyelmét, ezt követően a verseny-szimulátorok köré rendezett SIM Racing 2019-es szezonjának BMW Weltben megszervezett BMW SIM LIVE premierjével biztos, hogy meg szilárdította a helyét az e-sport világában. A BMW most az öt legbefolyásosabb és legsikeresebb virtuális csapat szakmai segítségével fokozza tovább jelenlétét a műfajban.

Az e-sport fantasztikus ütemű fejlődésen ment át az utóbbi években, a Föld minden országából egyre több játékos mérkőzik meg egymással az online térben.

„Az e-sport mára meghatározó iparággá fejlődött fel. Belépésünkkel olyan hosszú távon fenntartható, mindenre kiterjedő partnerré kívánunk válni, amely szakmai támogatásáról biztosítja a csapatokat és a műfaj egészét, a napjainkra sajátos bizonytalanság alatt és után ugyanúgy” – nyilatkozott Jens Thiemer, a BMW márkamenedzsmenti részlegének vezetője. „A Föld legjobb csapataival fogunk össze, hogy járműtervezési és innovációs szaktudásunkat kiaknázva hosszú távon segítsünk formálni az iparág jövőjét. Elköteleződésünk egy újabb kardinális mérföldkő a márka történetében: az e-sport rendhagyóan eredményesen egészítheti ki marketingtevékenységeinket, sőt mi több, minden érintett részére érzelmekben gazdag gyártóvá válhatunk” – tette hozzá.

A BMW és az öt legsikeresebb e-sport csapat

Hogy még tovább szilárdítsa jelenlétét az iparágban, a BMW a Föld öt legnagyobb e-sport szervezetével kötött hosszú távú együttműködést: az egyesült államokbeli Cloud 9, a nagy-britanniai Fnatic, a kínai Funplus Phoenix, a németországi G2 Esports és a dél-koreai T1 csapattal. Mindegyikük több mint 200 játékossal nevez be az minden évben megszervezett League of Legends versenyre. A 2009-ben elindított virtuális megmérettetés minden kétséget kizáróan a Föld leginkább közkedvelt és legjelentősebb online játékterévé nőtte ki magát, amelybe naponta egyszerre több mint nyolcmillió játékos kapcsolódik be a Föld minden pontjáról. A League of Legends (LoL) tavalyi párizsi döntőjét hozzávetőlegesen 44 millió rajongó követte figyelemmel élő online streamben otthonról. Az online térben ezen felül jó néhány másfajta platform is várja az érdeklődőket, ezáltal példaként a Dota 2, a FIFA, a Fortnite vagy a Rocket League, amelyeket a következő években szintén szakmai támogatásáról biztosíthat a BMW. A bajor prémiumgyártó nem kizárólagosan szponzorként kíván a támogatott csapatok mellé állni, hanem erőteljes partnerként is, amelyik lehetőséget nyújt minél szélesebb közönséghez eljuttatni az e-sport tevékenységeit. „Hosszú távú célunk, hogy tovább bővítsük sportolói csapatunk portfólióját” – mondta Jens Thiemer.

„United in Rivalry”

Az e-sport világát régóta meghatározta a csapatok versenyszelleme és az örökös rivalizálás, míg minden csapat egyformán osztozik a játék iránti határtalan szenvedélyben. A résztvevőket a „United in Rivalry” (szabad fordításban „Közösen a versengésben”) mottó fogja össze, napjaink bizonytalanságában és átfogó kihívásai közepette minden eddiginél jobban. A csapatok a #unitedinrivalry hashtag alatt osztják meg az Instagramon, a Twitteren, a Facebookon, a WeChat-en és a többi közösségimédia-felületen versenyeiket, amellyel nem kizárólagosan mulattatják rajongóikat, de népszerűsítik is az e-sport iparágát. A csapatok maximálisan betartják a virtuális világ etikettjét, tisztelik egymást és otthonról versenyeznek. A #unitedinrivalry hashtaget ezáltal a #unitedathome (szabad fordításban „Közösen otthonról”) hashtag egészíti ki.

„Roppantul izgatottak vagyunk, amiért a BMW-vel tudjuk gyarapítani együttműködéseinket és ezzel még tovább fokozzuk teljesítményünket. Szeretettel köszöntjük a velünk közösen partnerségre lépő csapatokat, akikkel fantasztikus versenyeket vívunk ezt követően” – mondta Jack Etienne, a Cloud 9 társalapítója és elnök-vezérigazgatója.

„A Fnatic-nál elkötelezettek vagyunk a modern műszaki megoldás és az fejlesztés kiaknázásával elérhető maximális teljesítmény és maximális inger mellett. Ezek azok az értékek, amelyek pompás partnerré avanzsálnak minket a BMW szemében, és amelyek mentén minden játékosunkat újabb szintre emelhetjük. Úttörőként, a legnagyobb tehetségekkel és a legjobb csapatokkal felvértezve izgatottan várjuk a BMW-vel együttes munkát, amely mentén közösen építjük az e-sport jövőjét” – mindent összevetve Glen Calvert, a Fnatic technikai vezetője.

„Egészen fantasztikus, hogy egy olyan világhírű márka, mint a BMW, a Funplus Phoenix oldalán lép be az e-sport világába. A BMW évszázados történelemmel, elismerésre méltó technológiai szaktudással és világméretű hírnévvel büszkélkedhet. Együttműködésünk újabb lendületet ad az iparágnak és csúcsteljesítményt garantál ebben a modern korszakban” – hangoztatta Chun Li, a Funplus Phoenix elnök-vezérigazgatója.

„A G2 Esports a játékon belül és kívül szintén úttörőnek számít, amely napról napra igazolást nyer fantasztikus versenyképességünkkel, mulattató tartalmainkkal és a rajongóinknak közvetített energiáinkkal. A BMW oldalán egy óriási tömeghez szóló birodalmat építünk, ahol a legjobb fejlesztések szolgálják ki közösségünk tagjait. Együttműködésünk messze túlmutat a szponzoráción, ugyanis egy együttes törekvés arra, hogy reflektorfénybe gurítsuk az e-sport erejét és fontosságát” – nyilatkozta Carlos „ocelote” Rodriguez, a G2 Esports elnök-vezérigazgatója.

„A legelitebb e-sport szervezetekkel egyesült erővel a T1 is izgatott, hogy a BMW-vel léphet partnerségre és ezzel új szintre emelheti az iparág innovációs és mulattató erejét. A T1 egész családja izgalommal telve vág bele az együttes munkába, amely új tartalmakban, új termékekben és új programokban gyümölcsözik ezt követően” – tette hozzá Joe Marsh, a T1 elnök-vezérigazgatója.

Az információk megosztása és a modern műszaki megoldás átörökítése

A BMW e-sport csapatokkal kiépített együttműködése fölöttébb mindenre kiterjedő és messze túlmutat a szponzoráción. Mint ilyen, a BMW például mérnökei szaktudását és járműtervezői jártasságát is megosztja az e-sport öt legnagyobb csapatával, hogy egyesült erővel olyan hardverek és olyan szoftverek legyártására legyenek képesek, amelyek leginkább kiszolgálják a játékosok igényeit.

A csapatok csodás BMW modelleket használnak ezután

Együttműködése részeként a BMW hivatalos gépjárműveket is nyújt a csapatok részére, akik feltűnő fényezéssel, nem mindennapi motívumokkal és saját logójukkal látják el a járműveket. A csodás BMW modelleket a csapatok és a BMW tervezői együtt dolgozzák ki. A négykerekűek a csapatok egyediségét hirdetik, a pompázatos fényezéseknek betudhatóan ugyanakkor mindegyiket könnyűszerrel felismerhetik a játékosok, emellett a szervezetek.