A BMW pilótája lett a DTM idei legeredményesebb újonca

A BMW pilótája lett a DTM idei legeredményesebb újonca

Október 14-én célba ért a Német Túraautó Bajnokság 2018-as szezonja, amit a BMW a gyártók közti pontverseny ezüstérmeseként, Marco Wittmann abszolút negyedik helyezésével és az ez évi év legeredményesebb újoncával zárt.

Tíz versenyhétvége húsz megmérettetése után október 14-én véget ért a Német Túraautó Bajnokság (DTM) 2018-as idénye, aminek háromszoros győztese a Mercedes-Benz lett, a pilóták közti pontverseny dobogójának legfelső fokára ugyanakkor Gary Paffett állhatott fel. A BMW 623 ponttal a gyártók közti pontverseny második helyezettjeként végzett, a csapatok közti pontversenyben ugyanakkor a BMW RMR csapat az ötödik, a BMW RMG csapat a hatodik, miközben a BMW RBM csapat a nyolcadik helyen zárta a szezont.

A Hockenheimringen megszervezett szezonzáró hétvége első futamán a bajor prémiumgyártó dobogós helyezést ünnepelt: Timo Glock a harmadik helyre hozta be a DEUTSCHE POST BMW M4 DTM versenyautót. A BMW Bank M4 DTM volánjánál ülő Bruno Spengler a kilencedik lett, a BMW idei két újonca, az osztrák Philipp Eng és a svéd Joel Eriksson ugyanakkor a tizenkettedik és a tizenötödik helyen zárta a futamot a Samsung BMW M4 DTM géppel, azonfelül a BMW M4 DTM versenyautóval. A BMW Driving Experience M4 DTM volánjánál ülő Marco Wittmann és a Shell BMW M4 DTM versenyautóval induló Augusto Farfus nem tudta befejezni futamot.

Másnap fordult a kocka: Marco Wittmann, a bajor prémiumgyártó kétszeres DTM-bajnoka másodikként száguldott keresztül a szezonzáró futam célvonalán, megszerezve ezzel szezonbéli hatodik dobogós helyezését. Őt követte Bruno Spengler a hatodik, Augusto Farfus a hetedik, Philipp Eng a nyolcadik, Joel Erikkson a kilencedik és Timo Glock a tizedik helyen. Mindez azt jelenti, hogy a Német Túraautó Bajnokság 2018-as szezonzáró megmérettetésén a BMW minden pilótája pontszerző helyen ért célba.

A bajor prémiumgyártó ezzel 623 ponttal zárta a szezont, legeredményesebb istállója, a BMW RMR csapat ugyanakkor 246 ponttal a csapatok közti pontverseny ötödik helyén végzett. A BMW RMG csapat 220, miközben a BMW RBM csapat 157 pontot szerzett idén. A pilóták közti pontversenyben Marco Wittmann a negyedik (164 ponttal), Timo Glock az ötödik (144), Philipp Eng a kilencedik (102), Bruno Spengler a tizenkettedik (85), Joel Eriksson a tizennegyedik (72), Augusto Farfus mindazonáltal a tizenhatodik (56) helyet érte el. Az ez évi szezon legeredményesebb újonca a 28 esztendős Philipp Eng lett.

„Izgalmas hajrát tartogatott a hockenheimringi szezonzáró – Marco Wittmann-nal a dobogón és az összes pilótánkkal pontszerző helyen. Elbűvölő szezon végére érkeztünk ezzel, voltunk fent és lent is idén. Az egyik legpozitívabb üzenet, hogy mindvégig versenyképesek tudtunk maradni és megszorongattuk ellenfeleinket, hat pilótánk összese legalább egyszer dobogóra állt idén és összesen négy futamgyőzelmet szereztünk. Voltak kimagasló pillanatok, akárcsak Timo Glock és Gary Paffett fantasztikus küzdelme a szezonnyitón, Marco Wittmann hazai győzelme a Norisringen, ezt követően Alex Zanardi felejthetetlen teljesítménye Misano-ban. Mindent egybevetve, pompás szezont nyújtottunk idén is rajongóinknak, a bajnoki címekért ugyanakkor a legvégsőkig versenyben voltunk. A jó néhány egyéni siker ellenére ellenben a jelentős elismerések idén elkerültek minket. Gratulálunk a Mercedes-Benznek és Gary Paffettnek az aranyérmekhez, míg szomorúan vesszük tudomásul, hogy a vállalat ezzel hátat fordít a sorozatnak és a rajongóknak. Rendkívül várjuk már a 2019-es szezont – friss versenyautóval, új ellenfelekkel, és kétség sem férhet hozzá, hogy a széria iránti változatlan rajongással” – nyilatkozta a Német Túraautó Bajnokság 2018-as szezonzáró futama után Jens Marquardt, a BMW Motorsport igazgatója.