A BMW M8 Gran Coupé és a BMW M8 Competition Gran Coupé

A BMW M8 Gran Coupé és a BMW M8 Competition Gran Coupé

A bajor prémiumgyártó négyajtós luxus sportkupéjának két legerősebb modellváltozata készen áll, hogy tovább szélesítse a BMW M GmbH luxusszegmensben elérhető portfólióját.

A BMW M8 Gran Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,5 – 10,7 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 240 – 244 gramm / km) és a BMW M8 Competition Gran Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,5 – 10,7 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 240 – 244 gramm / km) a művészi jármű-sziluett és a jókora mértékben megnövelt hátsó utastéri helykínálat exkluzív párosával fokozza tovább a vérpezsdítően dinamikus menetteljesítményt. A BMW M GmbH legkorszerűbb csúcskategóriás modellpárosa négy egész értékű ülésen biztosítsa fel a bajor prémiummárka megrendelőinek a idegfeszítő gyorsulás, a versenyautós agilitás és az abszolút tervezőmérnöki precizitás adta felejthetetlen élményt.

A négyajtós luxus sportkupék legerősebb modellváltozatait a BMW M8 Coupé műszaki alapjaira, a BMW M8 GTE versenyautóval párhuzamosan fejlesztették ki a mérnökök. A forradalmian modernizált járműkoncepció hajtásláncát, futómű-technológiáját és aerodinamikáját a BMW Group tesztközpontjaiban és a Föld legkeményebb versenypályáin – mindent összevetve például a Nürburgring Nordschleife aszfaltcsíkján –, intenzív megméretések közepette hangolták tökéletesre. A BMW M8 Gran Coupé és a BMW M8 Competition Gran Coupé első ízben 2019 novemberében, a Los Angeles-i Internacionális Autószalonon mutatkozik be a nyilvánosságnak, ezt követően a sorozatgyártásban kínált első példányok 2020 áprilisában érkeznek meg az utakra – elhozva a jelenbe a BMW M8 Gran Coupé First Edition piaci premierjét is.

Akár 460 kW / 625 lóerő maximális teljesítmény, nyolcfokozatú BMW M Steptronic automataváltó, BMW M xDrive nagy tudású összkerékhajtás és aktív M differenciálmű

A BMW M8 Gran Coupé és a BMW M8 Competition Gran Coupé motorterébe a BMW M TwinPower Turbo technológiával dolgozó V8-as benzinmotort költöztették a mérnökök. A rendhagyóan magas fordulatszám-tartományig kalibrált, nyolchengeres szív maximális teljesítménye a BMW M8 Gran Coupé tekintetében 460 kW / 600 lóerő, a BMW M8 Competition Gran Coupé tekintetében mindazonáltal 460 kW / 625 lóerő, amit egy Drivelogic-kal dolgozó, nyolcfokozatú BMW M Steptronic automataváltó továbbít a kerekek felé. A BMW M8 Gran Coupé ezáltal 3,3 másodperc alatt, amíg a BMW M8 Competition Gran Coupé 3,2 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, az impresszió méltó orgánumáról ugyanakkor sport kipufogórendszer gondoskodik.

A BMW M xDrive okos összkerékhajtás minden vezetési szituációban precízen és következetesen osztja el a motorból érkező erőt a négy kerék közt, a fenomenális teljesítmény remek kiaknázása érdekében mindazonáltal a modern műszaki megoldás szorosan együttműködik a hátsó tengelyen dolgozó aktív M differenciálművel. Az alapértelmezett beállításként aktiválódó 4WD hajtáslánc-üzemmód a hátsókerék-meghajtás preferenciái alapján mozgatja a két modellt, a “Setup” gomb támogatásával előhívható 4WD Sport üzemmód mindazonáltal a motorból érkező teljesítményt és forgatónyomatékot még nagyobb arányban továbbítja a hátsó kerekek felé. A bajor prémiumgyártó partnerének ezenkívül a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) egész kikapcsolásakor arra is lehetősége van, hogy kizárja a hajtásból az első tengelyt és a motor minden erejét csupán a hátsó tengelyre küldje (2WD üzemmód).

Típus-specifikus futómű-technológia és integrált fékrendszer

A BMW M8 Gran Coupé és a BMW M8 Competition Gran Coupé típus-specifikus futómű-technológiáját úgy tervezték meg, állították be, továbbá finomhangolták a mérnökök, hogy az még versenypályás használat során is letaglózó élményt kínáljon. Előtérbe állított szerepet játszik ebben, hogy a futómű alkatrészeit kivétel nélkül extrém feszesen kapcsolták a karosszériavázhoz, a változó áttételű, elektromechanikus BMW M Servotronic kormánymű és az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítók ugyanakkor az alapfelszereltség részei. A BMW M modellek részére kifejlesztett integrált fékrendszer mindeközben két eltérő pedál-visszajelzési lehetőséget ajánl.

Művészi jármű-sziluett és figyelemre méltó mértékben megnövelt hátsó utastéri helykínálat

A nagyteljesítményű luxus sportkupé extravagáns megjelenése például a dinamikusan ívelt, hosszan elnyújtott jármű-sziluettben, az erőtől duzzadó vállrészben és a hamisítatlan hátsó kialakításban gyökerezik. Az újdonságok nagyteljesítményű karakterét mindezeken felül nagyméretű légbeömlők, az első kerékjárati ívekben BMW M légkivezető nyílások, aerodinamikailag tökéletesített BMW M külső visszapillantó-házak, hátsó légterelő szárny és megannyi jellegzetes BMW M stílusjegy nyomatékosítja. A BMW M8 Gran Coupé és a BMW M8 Competition Gran Coupé piaci bevezetése a 400 példányban elkészülő BMW M8 Gran Coupé First Edition különkiadással veszi kezdetét: a limitált sorozat leglátványosabb exkluzivitása a Gold Bronze árnyalatú karosszériajegyekkel kiegészített BMW Individual Aurora Diamond Green metál karosszériafényezés lesz.

A BMW M8 Gran Coupé és a BMW M8 Competition Gran Coupé tengelytávolsága 200 milliméterrel hosszabb, mint a BMW M8 Coupé tekintetében, amely a hátsó üléssorban is fejedelmi helykínálatot garantál. Rövidebb távokon a két hátsó ülés közé ékelt harmadik ülőhely is hasznosítható.

Friss kijelző- és járművezérlő rendszer, exkluzív alapfelszereltség

A bajor prémiumgyártó használói a középkonzolon fedezhető fel “Setup” gombbal személyre szabhatják az kapacitás, a lengéscsillapítók, a kormánymű, a BMW M xDrive nagy tudású összkerékhajtás és a fékrendszer karakterisztikáját, az ilyen formában megkomponált járműbeállítások közül kettőt ugyanakkor a jövőbeni villámgyors és komfortos aktiválás érdekében a kormányon van M1 és M² gombokra menthetik el. Sőt mi több, a középkonzolon látható “M Mode” gomb a digitális műszeregység és a BMW Head-Up monitor által megjelenített információk, azonfelül az okos vezetést támogató rendszerek funkcionalitásának áthangolására is lehetőséget ígér. A gomb támogatásával a BMW M8 Competition Gran Coupé vezetői a ROAD és SPORT vezetési üzemmódok mellett a TRACK üzemmódot is aktiválhatják.

A BMW M8 Gran Coupé és a BMW M8 Competition Gran Coupé globális alapfelszereltségének részei például a BMW Laserlight lézerfény-technológiával dolgozó, LED-technológiás adaptív első fényszórók, a BMW M-specifikus BMW Head-Up megjelenítő, a BMW M sportülések, a Driving Assistant csomag és a parkolóasszisztens (Parking Assistant) is. A legújabb kijelző- és járművezérlő újítások közt az szintén alapfelszereltségként kínált, navigációs rendszerrel dolgozó BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés és a BMW Okos Személyi Asszisztens (BMW Intelligent Personal Assistant) is megtalálható.