A 37-es rajtszám visszatér: íme a MINI Paddy Hopkirk Edition

A 37-es rajtszám visszatér: íme a MINI Paddy Hopkirk Edition

A mesés ralipilóta előtt tisztelgő különkiadás a tradicionális Mini Monte Carlo Ralin aratott első, 1964-es győzelmének állít emléket. A MINI Paddy Hopkirk Edition 2020 októberétől válik elérhetővé egyes piacokon az angol prémiumgyártó kuncsaftjai részére, a háromajtós MINI Cooper S, az ötajtós MINI Cooper S és a MINI John Cooper Works élsportoló műszaki alapjain.

Eltelt 56 év, de a 37-es rajtszámmal versenyző kisautó fantasztikus győzelmének emlékei szemernyit sem fakultak. 1964-ben a tradicionális Mini Cooper S első abszolút diadalát ünnepelhette a mesés Monte Carlo Ralin, volánjánál az akkor 30 éves észak-írországi ralipilótával, Patrick „Paddy” Hopkirk-kel. A fényes győzelmet, amely egy csapásra beírta a Minit a motorsport történelemkönyvébe, az angol prémiumgyártó most egy exkluzív különkiadással eleveníti fel: a négykerekű versenysportok egyik leglátványosabb diadalának hamisítatlan stílusjegyek és speciális felszereltségi tételek állítanak emléket. Az egyik ilyen a Paddy Hopkirk nevével összeforrt 37-es rajtszám, amely a különkiadás két oldalát is csinosítja.

A MINI Paddy Hopkirk Edition 2020 októberétől válik elérhetővé egyes piacokon az angol prémiumgyártó kliensei részére, a háromajtós MINI Cooper S (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,1 – 6,4 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 139 – 147 gramm / km), az ötajtós MINI Cooper S (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,2 – 6,5 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 141 gramm / km) és a MINI John Cooper Works (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,9 – 7,1 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 157 – 162 gramm / km) műszaki alapjain. És miképpen a mesés rajtszám és az erőteljes motor, úgy a különkiadás Chili Red karosszériafényezési árnyalata és fehér teteje is a történelmi klasszikust idézi.

Paddy Hopkirk Mini Cooper S modellel aratott győzelmét mámoros hangulatban ünnepelte a helyszínen szurkoló nagyérdemű és az Egyesült Királyság motorsport-rajongói. Az észak-írországi pilóta és brit navigátora, Henry Liddon meghatározóan nagyobb és erősebb gépkocsik ellen diadalmaskodott, mert a rajtrácson felsorakozó versenyzők eltérő saját tömegei és teljesítményszintjei okán jelentkező hendikepeket a versenybírók arányos többletpontokkal ellensúlyozták. A győzelem ennek ellenére nem ennek, hanem a Mini Cooper S agilitásának és megbízhatóságának, azonfelül Paddy Hopkirk kimagasló versenyzői képességeinek volt köszönhető, legyen szó akár a kanyargós hegyi szerpentinekről, a keskeny szorosokról, a jeges útfelületekről, a szűk hajtűkanyarokról vagy a meredeken ereszkedő szakaszokról.

A Monte Carlo Ralin aratott meglepetés-győzelemmel Paddy Hopkirk egyetlen éjszaka alatt az Egyesült Királyság legnevezetesebb ralipilótájává, a tradicionális Mini ugyanakkor kívülállóból vérbeli motorsport-legendává érett. A kisautó eme úrias státuszát a következő évek még tovább nyomatékosították, mivel a Mini Cooper S 1964 után 1965-ben és 1967-ben is abszolút diadalt aratott a Monte Carlo Ralin, előbb Timo Mäkinen, ezután Rauno Aaltonen finn pilótával a volánja mögött.

A hagyományos Mini Monte Carlo Ralin aratott háromszoros győzelme mind a mai napig lázban tartja az angol prémiumgyártó rajongóit, akiknek a MINI Paddy Hopkirk Edition bemutatkozásával most lehetőségük nyílik arra, hogy hamisítatlanul speciális módon fejezzék ki motorsport iránti szenvedélyüket. A különkiadás piac-specifikus stílusban egybeolvasztja a történelmi raligyőztes ikonikus karosszériafényezési árnyalatát a nagyszámú sötétre fényezett stílusjeggyel, mitöbb a 17” méretű, Track Spoke Black küllő-dizájnú vagy a 18” méretű, matt fényezésű, Cross Spoke Jet Black küllő-dizájnú MINI John Cooper Works könnyűfém keréktárcsa-garnitúrával. A különkiadás tekintetében a hűtőrács kerete és vízszintes merevítése, az első lökhárító alsó betétjei, a motorháztető nyílása, a kilincsek, a tanksapka, a csomagtér-kilincs, az első és a hátsó MINI-logók, emellett az első fényszórók és a hátsó lámpák keretei is magasfényű feketében ragyognak.

A 37-es rajtszám nem kizárólagosan a gépjármű két oldalán, de az oldalsó irányjelző-paneleken is feltűnik. A karosszéria jellegzetes stílusjegyei közé tartoznak még a LED-technológiás első fényszórók és az angol zászló motívumában világító hátsó lámpák, a „Paddy Hopkirk Monte Carlo” feliratú matricák, emellett a motorháztető vezetőoldali felén végighúzódó fehér versenycsík is, amely – éppen olyan a csomagtérajtó – az 1964-es Monte Carlo Rali győztesének aláírását viseli. A mesés versenyautó 33 EJB rendszámát a fehér versenycsík háromdimenziós nyomtatással készült grafikája idézi.

Paddy Hopkirk aláírása feltűnik még a műszerfal utasoldali felének magasfényű Piano Black árnyalatú dekorbetétjén is, a LED-technológiás küszöbtoldatok ugyanakkor ugyancsak a ralilegenda nevét viselik. A MINI Paddy Hopkirk Edition exkluzív felszereltségi tételeinek sorát a MINI Excitement Package és a Comfort Access szerepkör színesíti, míg a piac-specifikus opciók közt Piano Black árnyalatú kiegészítő fényszórók, 37-es rajtszámot viselő kulcstartó és Piano Black árnyalatú ablaksáv is megtalálható. A minden tekintetben sajátos megjelenés érdekében az angol prémiumgyártó kuncsaftjai a különkiadást is maximálisan személyre szabhatják, a vezetési benyomás, a komfort és az egyediség optimalizálását a háromajtós MINI-hez és az ötajtós MINI-hez elérhető hozzávetőleg minden opció támogatja.