Az Audi két hathengeres erőforrással bővíti luxusszínvonalat képviselő terepjárója, a Q8 motorkínálatát. Mostantól kezdve a Q-család zászlóshajóját egy erőteljes 3.0 TFSI motorral amellett a 3.0 TDI egy új változatával is rendelhetik az ügyfelek.
Az Audi Q8 két világ legjavát összefogja: egy négyajtós luxuskupé eleganciáját elegyíti egy SUV modell praktikus sajátosságaival. Nagyvonalú belső térkínálata a multifunkcionálisan formálható csomagtérrel, a legújabb működési és futómű technológiával ezenkívül okos asszisztens rendszer kínálatával kiegyensúlyozott partnerként kíséri vállalkozásbeli és szabadidős utazásai alatt hasonlóképpen. A nagyméretű SUV modell most még szélesebb motorkínálattal hódít az ügyfelek körében, betudhatóan a két új kapacitás változatnak.
A korszerű Audi Q8 55 TFSI modell ezentúl háromliteres hengerűrtartalmú, hathengeres szikragyújtású motorral szintén rendelkezésre áll, amely közvetlen befecskendezésével 250 kW (340 LE) teljesítményre képes. Maximális forgatónyomatéka 500 Nm, amit széles tartományban, 1 370 és 4 500 fordulatszám közt képes leadni. Hála turbófeltöltővel szerelt benzinmotorjának, az Audi Q8 álló helyzetből 5,9 másodperc alatt gyorsít fel 100 km/órás sebességre. Legnagyobb sebessége 250 km/óra, amit elektronikusan korlátoztak.
A másik újdonság a Q8 kínálatában egy újabb motorváltozat a háromliteres dízel erőforrásból. Teljesítménye 170 kW (231 LE), forgatónyomatéka mindazonáltal a benzineséhez hasonlóan bőséges, 500 Nm, amely 1 750 és 3 250 fordulatszám közt elérhető. Álló helyzetből az Audi Q8 45 TDI 7,1 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet, maximális sebessége ugyanakkor 233 km/óra.
Az Audi Q8 minden motorja a lágy hibrid (mild hybrid) rendszerrel együttműködésben dolgozik, amely a valós üzemanyag-fogyasztást akár 0,7 literrel is csökkentheti 100 kilométerenként. A rendszer leglényegesebb elemei a lítiumion áramforrás és a szíjhajtású indítógenerátor (BAS egység), amely az SUV modell 48 voltos fedélzeti elektromos hálózatát látja el energiával. Lassításkor az indítógenerátor akár 12 kilowatt teljesítménnyel táplálhat vissza energiát, melyet az aksi tárol. Ha a vezető elveszi a lábát a gázpedálról 55 és 160 km/óra sebesség közt, az Audi Q8 képes 40 másodpercig lekapcsolt motorral vitorlázni. A generátor ezt követően sebesen és igen finoman indítja újra a hathengeres aggregátot. A start/stop rendszer működése 22 km/óra sebességnél indul.
A nyolcfokozatú tiptronic sebességváltó és a quattro állandó összkerékhajtás a két új motorváltozat tekintetében is gondoskodik az erőátvitelről. Mindkét Q8 változat a szériafelszereltség részeként 19 col peremátmérőjű kerekekkel és 265/55 méretű abroncsokkal érkezik. A csillapítás-szabályzással kiegészített futómű és az Audi drive select menetdinamikai szabályozórendszer ugyancsak a szériafelszereltség részét képezi, éppen úgy, mint a legújabb infotainment rendszer, az MMI Navigation plus és az Audi virtual cockpit. Működtetésük két érintőképernyőn át történik. Az Audi Q8 55 TFSI listaára Németországban 76 300 euró, miközben a Q8 45 TDI 73 300 eurós áron válik hozzáférhetővé.