Az Auto Zeitung német autós szakmagazin internacionális lapcsaládjának olvasóközönsége idén a BMW i3 tisztán elektromos kompaktot, a BMW 3-as sorozatot, a korszerű BMW 5-ös sorozatot és a BMW X3 harmadik modellgenerációját is fényes kategóriagyőzelemmel tüntette ki.
Az Auto Zeitung német autós szakmagazin most már három évtizede évente életre hívja mesés olvasói szavazását, amelyiknek győzteseit a Föld legjobb autóit megillető „Auto Trophy” közönségdíjjal ismerik el. A 2017-es szavazáson a BMW négyszeres győzelmet ünnepelt, a fényes trófeával jutalmazott modellek ugyanakkor a bajor prémiumgyártó egész portfólióját felölelik. A BMW 3-as széria a középkategóriájú gépjárműk mezőnyében, a korszerű BMW 5-ös széria az elnöki limuzinok kategóriájában, a BMW X3 harmadik modellgenerációja a 25 000 és 50 000 euró közti SUV modellek közt, a BMW i3 mindazonáltal a tisztán elektromos modellek gyűrűjében aratott diadalt.
Az „Auto Trophy” közönségdíj az autóipar egyik legismertebb trófeája, amely harmincéves tradíciója okán az egyik hatalmas múltra tekint vissza. A 2017-es szavazáson nem kizárólagosan az Auto Zeitung rajongói, de – most már negyedik alkalommal – a német autós szakmagazin lapcsaládjába tartozó internacionális lapok és online felületek olvasói is részt vehettek. A voksolók összesen tizenhat járműosztályban és két különleges kategóriában választhatták ki kedvenceiket.
A BMW i3 idén a tisztán elektromos meghajtású modellekre leadott szavazatok nem alig 35,6 százalékát zsebelte be. A négy évvel ezelőtt bemutatott prémium kompakt, amit a BMW i divízió mérnökei már a legelső skiccektől kezdve az elektromos mobilitás követelményei alapján terveztek meg, 2014 óta évről évre a legkelendőbb tisztán elektromos autó Németországban. A modern BMW i3 (vegyített energiafogyasztás: 13,1 – 13,6 kWh / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) és a vele közösen leleplezett BMW i3s (vegyített energiafogyasztás: 14,3 kWh / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) a károsanyag-kibocsátástól mentes, zéró emissziójú közlekedést az összes régebbinél intenzívebb vezetési élménnyé varázsolja. A BMW Group házon belül kifejlesztett BMW eDrive hajtáslánc-technológiája eközben minden forgalmi szituációban garantálja a hosszú távon fenntartható mobilitást: erőteljes elektromos motorjával (amely a modern BMW i3-ban 125 kW / 170 lóerő maximális teljesítményre, a BMW i3s modellben mindazonáltal 135 kW / 184 lóerő maximális teljesítményre képes), tetejébe 94 amperóra tárolókapacitású és 33 kilowattóra energiateljesítményű, nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátorával a modellpáros tisztán elektromos hatótávolsága hétköznapi helyzetek közt hozzávetőlegesen 200 kilométer.
A középkategóriájú autók „Auto Trophy” díját 2017-ben a BMW 3-as széria nyerte el. A kategóriában leadott szavazatok 17,7 százaléka újfent kihangsúlyozta a nemrégiben a limuzin és a Touring karosszériaváltozat tekintetében úgyszintén új különkiadásokkal gazdagított modellsorozat világméretű népszerűségét. A 3-as BMW legmodernebb generációjának piaci sikeréhez a középkategóriájú gépjárműk szegmensében egyedülállónak számító járműkoncepciót kínáló BMW 3-as Gran Turismo is nagymértékben hozzájárult.
Új modellgenerációja világpremierjével idén a BMW 5-ös széria még tovább erősítette a érdekfeszítő menetdinamika, a fejedelmi komfort és az okos járműkapcsolati megoldások kapcsán megszerzett piacvezető pozícióját. Mindezt az Auto Zeitung német autós szakmagazin ez évi olvasói szavazása is igazolta, amelyen a modern 5-ös BMW a szavazatok 26,3 százalékával egyértelmű győzelmet aratott az elnöki limuzinok kategóriájában. A modern BMW 5-ös széria nem kizárólagosan könnyebb, de erőteljesen hatékonyabb is elődjénél (amit 2015-ben szintén „Auto Trophy” díjjal tüntettek ki az olvasók). Csúcstechnológiás vezetést támogató rendszereinek hála ezenkívül a korszerű BMW 5-ös limuzin és a korszerű BMW 5-ös Touring követendő mérföldkőként tündököl a nagymértékben, továbbá maradéktalanul automatizált járművezetés felé vezető úton.
A müncheni székhelyű prémiumgyártó idei négyszeres „Auto Trophy”-győzelmét a modern BMW X3 sikere koronázta meg. Karakteres formanyelvének, az összes régebbinél kifinomultabb, prémium színvonalú utastéri atmoszférájának, azonfelül a funkcionalitás, a komfort és az okos járműkapcsolatok kapcsán elért hangsúlyos mértékű fejlődésének betudhatóan a középkategóriájú Sports Activity Vehicle harmadik generációja már azelőtt megnyerte magának az Auto Zeitung német autós szakmagazin internacionális lapcsaládjának olvasóközönségét, hogy bemutatkozott volna az utakon. A modern BMW X3 a szavazatok 20,6 százalékát zsebelte be a 25 000 és 50 000 euró közti SUV modellek mezőnyében.