Az Audi RS 5 Coupé a korszerű RS formai nyelvezet első Audi Sport modellje. Egész egészében új fejlesztésű 2.9 TFSI biturbo motorja 331 kilowattot (450 LE) teljesít, maximális forgatónyomatéka ugyanakkor 600 newtonméter. Az alapkivitelhez tartozó quattro hajtásrendszer mind a négy kerékre eljuttatja a motor teljesítményét.
„A modern Audi RS 5 Coupé az Audi Sport RS modelljei kínálatának Gran Turismo tagja. A nagyteljesítményű kupé az tetszetős esztétikum és a problémamentes mindennapos használhatóság igényes ötvözete. V6-os biturbo motorja egész egészében új fejlesztés, amely magasabb fokú gazdaságosság mellett ajánl még jobb menetteljesítményeket” – leírta az újdonságot Stephan Winkelmann, az Audi Sport GmbH cégvezetője.
Az RS 5 Coupé megalkotásakor az Audi 90 quattro IMSA GTO markáns versenysport-részletei ihlették a formatervezőket. A korszerű Audi RS 5 Coupé elejét az RS-modellekre sajátos méhsejt mintázatú rácsozattal fedett, erős hatású légbeömlő nyílásai határozzák meg. A Singleframe hűtőrács jóval szélesebb és alacsonyabb, mint az alapmodellen, a fényszórók mellett ugyanakkor újabb oldalsó légbeömlő és -kilépő nyílások tűnnek fel. Az extrafelszerelésként rendelhető Matrix-LED fényszórókat sötétített betétjeik különböztetik meg. Oldalt a „quattro blister” motívumok emelik ki még jobban a 15 milliméterrel kiszélesített kerékjáratok felett húzódó, erőteljesen domborodó formákat.
Kimondottan sportos stílusjegyek az RS-specifikus diffúzorbetét, az RS-kipufogórendszer ovális végcsövei és a kiegészítő légterelő perem. Az RS 5 Coupé alapkivitelben 19 col peremátmérőjű kerekeken gördül, de extrafelszerelésként 19 és 20 colos könnyűfém keréktárcsák is rendelkezésre állnak. Az egyéni kialakítási potenciálok kínálatát fényes fekete, szénszál-erősítésű műanyag (karbon) és matt alumínium optikai csomagok bővítik tovább. A modern Audi RS 5 Coupé 4723 milliméteres hosszúsága 74 milliméterrel haladja meg elődjét.
Szintúgy tekintélyes előrelépés az erő és a gazdaságosság kapcsán, a semmi mással össze nem téveszthető RS-hangzású, új fejlesztésű 2.9 TFSI V6-os biturbo motor. Teljesítménye 331 kW (450 LE), 600 newtonméter maximális forgatónyomatéka (170 newtonméterrel több, mint az elődé) mindazonáltal igen széles, 1900 és 5000 percenkénti fordulatszám közti tartományban mindvégig a pilóta rendelkezésére áll.
Az A5-család csúcsmodellje álló helyzetből mindössze 3,9 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, végsebessége ugyanakkor a külön választható RS dinamika-csomaggal eléri a 280 kilométer/órát.
A 2.9 TFSI aggregát két turbófeltöltője középen, a hengersorok közt kapott helyet. Az érzékeny gázadási reakciók érdekében a beszívott levegő kettős vezetésű rendszeren áramlik a feltöltőkre, ezt követően az égésterekbe. A B-ciklus szerinti égésfolyamat a centrális közvetlen benzinbefecskendezéssel a gazdaságosság új szintjét ajánlja az RS-modellek körében. E megoldás keretében a rövidebb sűrítési ütem jóval nagyobb geometriai sűrítési arányt biztosít. Ez a normál tartamú, ám ez esetben a sűrítéshez viszonyítva hosszabb munkaütemmel együttesen fontos előnyöket szolgáltat a hatásfok kapcsán, figyelemre méltóan növelve a motor gazdaságosságát. A korszerű V6-os biturbo kapacitás ezáltal 8,7 liter üzemanyaggal is beéri az NEFZ-menetciklus alatt (szén-dioxid-kibocsátás: 197 g/km), azaz 17 százalékkal gazdaságosabb elődjénél. A modern RS 5 Coupé nagymértékű „fogyókúrán” is átesett, 1655 kilogramm saját tömege 60 kilogrammal alakul a korábbi alatt. Kívánságra a tető szénszál-erősítésű műanyag (karbon) kivitelben is rendelhető, amelyen jól kivehető a szénszál-szerkezet.
A biturbo aggregát ereje sportos hangolású, finomított kapcsolási időkkel funkcionáló, nyolcfokozatú tiptronic sebességváltón át jut a központi differenciálművel szerelt quattro állandó összkerékhajtásra. A rendszer aszimmetrikusan (40:60 arányban) osztja el a forgatónyomatékot az első- és a hátsó kerekek közt, dinamikus irányíthatósági tulajdonságokat, korrekt vonóerő-átadási képességeket és a lehető legmagasabb fokú biztonságot garantálva. Kívánságra az Audi a hátsó tengely sport-differenciálművét is szállítja.
Az első kerekeknél korszerűsített ötkaros felfüggesztéseket alkalmaztak a tervezők, miközben hátul szintén ötkaros konstrukció váltotta fel az előd trapézlengőkaros megoldását. Mindez a sportos és tevékeny menettulajdonságoknak ugyancsak előnyére szolgál, míg a komfort is nagymértékben növekedett. Az alapkivitel RS-sportfutóműve az alapmodellénél jóval mélyebbre süllyeszti az Audi RS 5 Coupé karosszériáját. Igényes alternatívaként az Audi Sport a Dynamic Ride Control (DRC) rendszerével kiegészített RS-sportfutómű plusz technikáját is biztosítsa, de kerámiafékek és az RS-specifikus hangolás szerinti dinamikus kormányzás is rendelkezésre áll. A szériafelszereltséget bővítő Audi drive select menetdinamikai szabályozórendszer segédkezésével a vezető egyénibb, dinamikusabb vagy komfortosabb megjelenés alapján alakíthatja a vezetés perszonális élményét.
Az Audi RS 5 Coupé fekete alaptónusú utastere különösen igényes és sportos kialakítású. Olyan részletmegoldásai, mint az – extrafelszerelésként akár méhsejt-mintázatú steppeléssel varrott Feinnappa bőrkárpitozású – RS-sportülések és az alul egyenesített karimájú, bőrbevonatú multifunkciós RS-sportkormány utasterében is kiemelik a nagyteljesítményű kupé karakterét. Az üléseken, a kormánykeréken, a küszöbléceken és a sebességváltókaron szintén „RS” felirat tűnik fel, az Audi virtual cockpit RS-kijelzői mindazonáltal a gumiabroncsok nyomásáról, a forgatónyomatékról és a nehézségi gyorsulással (g) kifejezett menetdinamikai erőhatásokról tájékoztatnak. A fordulatszámhatár elérésekor kapcsolásjelző fények figyelmeztetik a sofőrt a felkapcsolásra. Az RS-dizájncsomag sportos kontrasztként vörös színnel egészíti ki az összhatást, fő elemei a kormánykerék, a sebességváltókar és a térdtámaszok Alcantara bevonattal, továbbá a vörös szegélyű biztonsági övek és az RS-logóval ellátott szőnyegek. Exkluzív fényezésként az Audi Sport a Sonoma-zöld metált nyújtsa RS 5 Coupé modelljéhez.
A színvonalas fedélzeti szórakoztatásról széles körű infotainment-kínálat gondoskodik. Az MMI touch funkcióval kiegészített, kívánságra rendelhető MMI Navigációs rendszer plusz az Audi connect hardver-modulját is magába foglalja, amellyel az RS 5 Coupé az LTE-szabvány alapján kapcsolódhat az internetre. A Németországban integrált Audi connect SIM-kártyának hála a connect-szolgáltatások rögzített díjas adatforgalma három évig térítésmentes, az európai roaminggal közösen. Az utasok a külön választható WLAN-hotspot támogatásával szörfözhetnek mobil külső eszközeikkel a világhálón. Az Audi smartphone interface az Apple Car Play és az Android Auto hozzájárulásával némely tartalmakat önálló MMI-menüben jeleníthet meg. Utóbbi kezelése könnyed és intuitív, legfőképp a természetes hangvezérlésnek, a szabadszöveges keresőnek és a multifunkciós kormánykeréknek hála. A középkonzolon kialakított érintőfelületen (touchpad) a vezető simán görgethet (scroll), nagyíthat (zoom), azonfelül vihet be különféle írásjeleket. Újabb high-end technika a Head-up monitor, a vezetői segédrendszerek kínálatában mindazonáltal akár harmincféle berendezés növelheti a biztonságot, a kényelmet és a gazdaságosságot. A fejlett rendszerek okos együttműködése újabb kiemelkedő lépés az automatizált vezetés útján.
Az Audi RS 5 Coupé első nemzedékének tagjaiból 2010 óta az egész világon több mint 13 ezer példány kelt el. A modern nagyteljesítményű kupé 2017. júniusban érkezik Németországban és újabb európai piacokon a márkakereskedőkhöz, ajánlott vásárlói bruttó alapára 25.710.000,- Ft.