Eddig úgy tekintettünk az elektromos autókra, mint olyan járművekre, melyek nemcsak megkönnyítik a települési közlekedést, de környezetbarát módon is utazhatunk velük. A nagy hatótávú elektromos gépkocsik megjelenésével viszont új fejezet nyílt az autózásban, mindent összevetve akár olyan távoli desztinációk is kibocsátásmentesen megközelíthetővé váltak, mint a horvát tengerpart. Ezt támasztotta alá az Audi azzal, hogy a szeptember végén Horvátországban megrendezésre került XVIII. Seapromo vitorlás regatta versenyre az Audi e-tron Sailing Team mindössze elektromos meghajtású Q4 e-tron és e-tron GT modellekkel utazott. A csapat tagja volt Nagy Benedek (Beniipowa), internetes tartalomgyártó, Szakács Gergő, a Follow The Flow énekese, emellett Gianni Annoni, gasztronómiai mester is.
A hajó kormányosa a nagy vitorlás múlttal ellátott hajóépítő mester és versenyvitorlázó, ifj. Scholtz Imre volt, aki munkássága esetén eddig majdnem 500 hajót épített családjával. Az Audi utazó nagykövetei a vitorlázás mellett megtapasztalták, hogy milyen a nagy hatótávú Q4 e-tron és az impozáns e-tron GT modellekkel egy töltéssel 300-400 kilométert megtenni.
A vitorlás versenyen az Audi e-tron életérzés nagykövetei minden tudásukat és lelkesedésüket hadba állították a siker érdekében, eltökélt csapat húzta a köteleket az olykor viharos erejű szélben. A hajón teret kapott a gasztronómia is. Gianni Annoni a vitorláshajó konyháján is otthonosan mozgott és a versenyek után finomabbnál finomabb fogásokkal kényeztette az Audi e-tron csapatát.
Szakács Gergő az „Audi hangja” az egyik este a verseny résztvevőinek rögtönzött koncertet adott több ismert és új slágerrel, melynek jelentős elismerése volt.
Nagy Benedek, Beniipowa internetes tartalomgyártó kedvenc, a vitorlásverseny alatt nagyszámú helyzetben bizonyította rátermettségét.
Az Audi e-tron Sailing Team részére óriási segítség volt a MyAudi alkalmazás, mely a gépkocsival összekapcsolva mutatta meg a versenyzőknek az aktuális töltöttséget, és az út esetén felfedezhető töltőállomásokat is. Amennyiben a fogyasztás egy gyorsabb tempó folytán megnőtt, az ideális töltést időről időre újratervezte az alkalmazás, ezáltal állandóan valós képet kaptak arról, hány kilométer van még az akkumulátorban.
Az Audi e-tron csapata a vitorlázás mellett megtapasztalta az elektromos hosszú hatótávú autózás szépségét. A fejekben innentől forradalmian új távlatok nyíltak, miszerint nem csakis települési közlekedésre nyújt segítséget egy környezetbarát jármű.
Az Audi bízik abban, hogy az elkövetkezendő időszakokban mind többen és többen vágnak ezután neki egy határon túli útnak tisztán elektromos hajtású autóval, ugyanis az Európában egyre terjedő, nagyteljesítményű töltési (High Power Charging; HPC) rendszerek akár 350 kW töltőteljesítménnyel kínálja a nagytávolságú elektromos mobilitást. 25 európai országban több mint 177 ezer nyilvános töltőpont üzemel, melyek száma állandóan növekszik, ezáltal bátran állíthatjuk, hogy a mobilitás és az Audi is egy új mérföldkőhöz közeledik: egy olyan érába, melynek középpontjában a kibocsátás- és kompromisszummentes autózás áll.