2020 után 2021-ben is Magyarország leginkább közkedvelt tisztán elektromos gépkocsija a Kia e-Niro

2020 után 2021-ben is Magyarország leginkább közkedvelt tisztán elektromos gépkocsija a Kia e-Niro

A Datahouse Kft. legfrissebb információi alapján a 2021-ben forgalomba helyezett 121.920 db személyautó közül 4.311 db tisztán elektromos meghajtású volt Magyarországon. Ezekből a leginkább közkedvelt modell a Kia e-Niro volt 661 darabos regisztrációval, 15.33%-os elektromos autós piaci részesedéssel. Darabszámot nézve a Kia produkálta a legnagyobb növekedést viszonyítva a tavalyi esztendőhöz elektromos gépjármű forgalomba helyezés tekintetében (+287 db / +76.7%).

Az e-Niro, mely 2020-ban 374 darabos regisztrációval a leginkább közkedvelt elektromos gépkocsi volt Magyarországon, azonfelül ugyanabban az évben Az év zöld gépkocsija is lett, a maga kategóriájában mind méretét, mind hatótávját nézve számottevő a Magyarországon elérhető elektromos gépjárműk közt. A 289, azonfelül a 455 km-es hatótáv az elektromos gépjárműt választók minden igényét kielégíti, így is választották az ügyfelek nem kizárólag az állami finanszírozás keretén belül, hanem nélküle is. 2022-ben ugyanakkor érkezik a frissített modellváltozat.

Magyarországi eredmények

A Kia Hungary rekordévet mondhat magának, mivel 4. helyen zárt a személyautó piacon, 7,5%-os piaci részesedéssel első alkalommal megjelenik a legjobb öt márka közt.

2020-hoz képest a magyarországi Kia a legnagyobb értékesítési növekedést érte el a személyautó piacon minden volumen márkát nézve: +45% a növekedés, ameddig az egész piac teljességében mérséklődött (-4,77%). Ezzel a második legnagyobb piaci részesedés növekedést tudhatja magáénak 2021-ben (4.9% 7.5%) (2.6%pont)

Ugyancsak figyelemre méltó eredmény, hogy a Ceed volt a leginkább közkedvelt modell a C szegmensben (3.923 db / 18.3% szegmens részesedés) és ezzel a 3. leginkább közkedvelt modell az egész személyautó piacon a magyar vásárlók körében.

Magán vásárlók piaca

10.9%-os piaci részesedéssel a Kia a 3. leginkább közkedvelt márka Magyarországon 2021-ben. 2020-hoz képest úgy tudta növelni a magán eladásokat 21,8%-al, hogy a magán piac teljességében 25%-al mérséklődött! Ezzel a növekedéssel a magán vásárlók körében az előző évhez viszonyítva nyilvánvalóan a legnagyobb növekedést produkálta a Kia.

Fantasztikus eredmény, hogy a magán vásárlók tekintetében a C-szegmensben gépjárműt választók körében a Ceed toronymagasan a legkedveltebb modell (24,5% piacrész), azaz minden negyedik gépjármű ez a modell. A C-SUV szegmensben a Sportage a második legkedveltebb modell a magánvásárlók körében (11.9% piacrész).

Céges értékesítési eredmények

A korábbi 10. helyről a Kia előre lépett a 7. helyre. 2020-hoz viszonyítva ezen a szféraban is a legnagyobb növekedési ütemet mutatta minden volumen márka közt (+70.2%), miközben a piac mindössze 7.9%-al bővült. A Kia piaci részesedése a céges vásárlások viszonylatában 6%. A C szegmensben a Ceed már a második legkedveltebb modell már (16.6% piacrész).

A Kia mindenre kiterjedő értékesítési eredményei és 2022-es céljai

A Kia Corporation ma nyilvánosságra hozta, hogy egész 2021-es járműértékesítésének volumene elérte a 2.777.056 darabot, ami 6,5 százalékos többletet jelent az egy évvel korábbi eredményekhez viszonyítva.

A márka Koreán kívüli piacokon elért 2.242.040 darabos eredménye 9,1 százalékkal felülmúlja a 2020-ban elértet, míg Koreában 535.016 db új Kia talált gazdára 2021-ben.

Egyedül a decemberi, 208.965 darabos átfogó eladási adat múlta alul a 2020-as decemberi értéket, mindössze 4 százalékkal.

A modellek sorában a Sportage végzett az élen, 363.630 darabos 2021-es eladással, a Seltos 298.737, a négyajtós Forte (ami Koreában K3 néven fut) mindazonáltal 240.627 darabos eredményt produkált.

A 2021-es értékesítések alakulásában kimagasló szerepet játszott a márka ellátási láncainak hatékony szervezése és vezérlése, mitöbb a korszerű Kia modellek – köztük az EV6 – kiemelkedően kedvező piaci fogadtatása is.

A 2022-es évre a Kia átfogó eladási célja 3.15 millió darab (562.000 a koreai, 2,59 millió a Koreán kívüli piacokon).

A márka fenn kívánja tartani növekedésének lendületét, ennek kulcsa a felmerülő problémák és veszteségek hatékony kezelése mellett a gyártásszervezés optimalizálása, illetve az elektromos járművek átfogó piacán való vezető funkció elérése, a márka sajátos villamosított palettája révén. A Kia fenntartható mobilitásba vetett hitének bizonyítékaként több számottevő újdonság is érkezik idén, példának okáért az EV6 GT és a modern Niro.