A Volkswagen első alkalommal enged bepillantást a Trinity projekt formatervébe: az elektromos hajtással ellátott limuzin 2026-tól készül a wolfsburgi üzemben és új mércét állít hatótáv, töltési sebesség és digitalizáció tekintetében, emellettés képes lesz 4-es szintű önvezetésre is.
A „Trinity” projektnév a latin „trinitas” szóból ered, mondanivalója mindazonáltal szentháromság, hármas egység. Ennek megfelelően a Trinity három kulcsfontosságú témára épül: egy teljesen új fejlesztésű elektromos platformra a legújabb szoftveres háttérrel, a kínálati rendszer egyszerűsítésére és egy teljesen hálózatba kapcsolt, okos gyártásra a wolfsburgi központi üzemben.
„A Trinity az ACCELERATE stratégiánk demonstrációs, un. világítótorony projektje, a szoftveres álomautónk.” – nyilatkozta Ralf Brandstätter, a Volkswagen márka vezérigazgatója. A korszerű fejlesztésű járműszerkezet mércét állít ezután hatótávolság, töltési sebesség („a tankolás hosszának célszerű töltési idővel”) és digitalizáció tekintetében.
Ezen kívül a Trinity egy tekintélyes darabszámú szegmensben teszi elérhetővé az autonóm vezetést nagyon sok ember részére. A sorozatgyártás 2026-ra tervezett indításakor a Trinity már a 2+ szinten lesz és műszaki szempontból készen áll a 4-es szintű autonóm közlekedésre. „Méretgazdaságosságunkat kihasználva temérdek embernek tesszük hozzáférhetővé az autonóm közlekedést és építünk egy neurális tanulási hálózatot. Mindent összevetve megteremtjük a feltételeket egy, a járműflottán belül történő megszakítás nélküli adatcseréhez – példaként a forgalmi helyzettel, különféle akadályokkal vagy balesetekkel kapcsolatban.” – teszi hozzá Ralf Brandstätter. A Trinity ezzel időt ad az embereknek és csökkenti a rájuk nehezedő stresszt. Egy hosszú autópályás utazás után kipihenten érkezhetnek a célállomásra, mivel egy sofőr gondoskodik róla, hogy eljussanak a vakáció helyszínére vagy szimplán csak munka után az otthonukba. „A Trinity így egyfajta „időgépként” is üzemel az ügyfeleink részére.” – véli Ralf Brandstätter.
A sorozatgyártású változat gyártásával a wolfsburgi üzem modellként szolgál ezt követően a legújabb, nagy tudású és teljesen hálózatba kapcsolt gyártási folyamataival. „Teljesen átértékeljük azt, amiként az autóink készülnek és forradalmi megoldásokat vezetünk be. A digitalizációnak, az automatizálásnak és a könnyűszerkezetes építésnek előtérbe állított funkciója lesz ebben.” – tette hozzá Ralf Brandstätter.
A jövő járművei, mint amilyen a Trinity is, lényegesen kevesebb változatban készülnek és a fizikai elemek nagyrészt szabványosítva lesznek. A gépjárműk fedélzetén virtuálisan minden megtalálható, az ügyfelek mindazonáltal bármikor elvárásoknak megfelelően aktiválhatják a kívánt funkciókat a jármű digitális ökoszisztémáján át. Ez lényegesen csökkenti a gyártás összetettségét.
Azzal, hogy a gépkocsik fejlesztése mindinkább egy program alapú árucikk irányába halad, a Volkswagen új, információ alapú kereskedelmi modellek részére hozza létre a feltételeket. Az egyéni mobilitás belépési feltételei alacsonyabbra kerülnek, ezzel egyesült erővel még mutatósabb felhasználói csomagok jelennek meg a kínálatban. A Volkswagen újabb bevételeket kíván generálni a használat ideje alatt, mint amilyen a töltési és energiaszolgáltatások, az ügyfelek részére elvárásoknak megfelelően bekapcsolható program alapú funkciók vagy az autonóm közlekedési funkciók használata.