Olyan Audi, mint semmi más: május 3-tól az e-tron GT már Európa-szerte kapható a márkakereskedésekben. A tisztán elektromos hajtásrendszerű Gran Turismo két modellváltozatban jelenik meg a kínálatban, mindkét esetben összkerékhajtással. Az Audi e-tron GT quattro (elektromosenergia-fogyasztás, vegyített (kWh/100 km): 19,6 – 18,8 (NEDC); szén-dioxid-kibocsátás, vegyített (g/km): 0) kivitel hazai alapára 38 449 250 forint, amíg az RS e-tron GT (elektromosenergia-fogyasztás, vegyített (kWh/100 km): 20,2 – 19,3 (NEDC); szén-dioxid-kibocsátás, vegyített (g/km): 0) 53 249 830 forinttól kapható az üzletekben.
Audi e-tron GT quattro és RS e-tron GT modelljei piaci bevezetésével a négykarikás márka az elektromos mobilitás érzelmekben gazdag, meglehetősen izgalmas jövője felé nyit utat. A négyajtós kupé ismét tudatosítja a Gran Turismo szokásoknak megfelelő koncepcióját, míg formavilága kifejező, technikája ugyanakkor forradalmi. Két nagyteljesítményű elektromos motorja – az egyik az első, a másik a hátsó tengelyen – gondoskodik illusztris elektromos összkerékhajtásáról, s az Audi e-tron GT quattro részére együttesen 350 kW (476 LE) teljesítménnyel és 630 newtonméter forgatónyomatékkal szolgálnak, amíg az RS e-tron GT tekintetében ezen értékek 440 kilowattra (598 LE) és 830 newtonméterre adódnak. A 84 kWh nettó kapacitású lítiumion-akkumulátor akár 488 kilométer hatótávot is lehetővé tesz számukra, miközben 800 voltos technikájuk az akku roppantul szélsebes töltésére nyújt lehetőséget. Mindezek eredményeképpen az Audi e-tron GT quattro és az RS e-tron GT a mindennapos használatra és a hosszú utazásokra szintúgy kínált egyedülálló alkalmasságával tűnik ki.
Az RS e-tron GT az Audi új elektromos zászlóshajója, amely álló helyzetből mindössze 3,3 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, végsebessége ugyanakkor 250 kilométer/óra. Futóműve és hajtásrendszere olyan megoldásokat is ígér, akárcsak a háromkamrás adaptív légrugózás és a hátsó tengely elektronikus differenciálzár-hatású funkciója. A féktárcsák volfrám-karbid felülete fokozza a fékrendszer teljesítményét, ameddig a sportos e-tron hang illő akusztikai háttérrel szolgál e műszaki remekműhöz. Mindezen funkciók az Audi e-tron GT quattro részére is rendelkezésre állnak. Mindkét modellhez nagyon sok extrafelszerelés is választható, köztük a 21 col peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsákkal, az összkerékkormányzással, az Audi-lézervilágítással kiegészített Matrix-LED fényszórókkal és a nagy arányban újrahasznosított anyagokat magába foglaló üléskárpitokkal.
Május 3-án érkezett a piacra az e-tron GT
Az ügyfelek február közepe óta adhattak le előrendelést a tisztán elektromos Gran Turismo modellekre, az Audi mindent összevetve már jó néhány megrendelést begyűjtött. A gépjárműk kiszállítása május 3-án vette kezdetét az Európai Unió 27 országának piacain, mitöbb az Egyesült Királyságban.
Az Audi a piaci bevezetéssel egyszerre, májusban tárja a közönség elé teljes körű márkakampánya következő szakaszát „A jövő hozzáállás kérdése” szlogennel, azt az utat állítva a fókuszba, amit a négykarikás márka tör magának a hosszú távon fenntartható prémiummobilitás jövője felé. A kampányban Tom Hardy színész és producer is feltűnik, s az Audi márka, továbbá az Audi RS e-tron GT fenntarthatósága, kinézete és teljesítménye iránti szenvedélyéről vall. A „Szenvedélyből fejlődés” című, kísérő TV-reklám olyan modernizált technikával készült, amely valós időben biztosítja a virtuális környezetek megjelenítését. A kíváncsiskodók újabb kampányelemeket is találhatnak online.
Az Audi e-tron a Föld legkeresettebb prémium elektromos gépjárműje
Az e-tron GT piaci bevezetésével az Audi AG folytatja átalakulását a hosszú távon fenntartható prémiummobilitás szolgáltatójává. 2020 közben a négykarikás márka az elektromos gépkocsik messze a legnagyobb gyártójának számított Németország három prémiummárkája közül. A roppantul sikeres Audi e-tron és e-tron Sportback modellek értékesítései múlt évben 79,5 százalékos éves növekedést értek el, s 47 324 példányt szállítottak ki belőlük az ügyfeleknek. Az egész világon az Audi e-tron a legnagyobb darabszámban árusított, német prémiumgyártó által kínált elektromos gépkocsi, miközben Norvégiában a legkelendőbb modellnek bizonyult 2020-ban.
Az Audi palettáján sorakozó modellek jelen pillanatban több mint 80 százaléka válik hozzáférhetővé tisztán vagy legalább részben elektromos hajtásrendszerrel, beleértve a hálózatról tölthető hibrid (PHEV) és mild-hibrid változatokat (MHEV). Az autógyártó elektromos offenzívája viszont tovább gyorsul, s az Audi idén háromról hétre növeli kínálatában a tisztán elektromos modellek (BEV) számát. Előretekintve, 2025-re immáron nagyjából 20 tisztán elektromos modell és tovább bővített PHEV-választék megjelenik a cég terveiben.